15:06:57 - پنج‌شنبه 25 آگوست 2016
۴۰هزار نفر در عضویت صندوق اعتباری هنر / پارس آباد ظرفیت لازم برای پیشرفت را دارد
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در زمان حاضربیش از ۴۰هزار نفر از هنرمندان، خبرنگاران و نویسندگان در سطح کشور تحت پوشش صندوق اعتباری هنر هستند.

photo_2016-08-25_14-05-31

به گزارش ارس رسا ، حسین نوش آبادی امروز پنجشنبه در همایش تجلیل از کارمندان نمونه ادارات پارس آباد افزود: دولت در سه سال گذشته در راستای ساماندهی مطبوعات و رسانه ها، گام های خوبی برداشته است.

وی، شفاف سازی و ضابطه مند کردن تخصیص یارانه به مطبوعات، رفع مشکل بیمه خبرنگاران از جمله اقدامات خوب دولت در حوزه مطبوعات دانست و گفت: مدیران مطبوعات موظف به بیمه خبرنگاران و کارکنان خود هستند که در این صورت از حمایت های وزارت ارشاد بهره مند خواهند شد.

وی مطبوعات را چشمان بینا و گوش های شنوای جامعه دانست و اظهار کرد: وظیفه ی رسانه ها بر اساس رسالتی که دارند دو سویه است یعنی از یک طرف مطالبات و خواسته های مردم و از طرف دیگر عملکردها و فعالیت های ادارات و دستگاه ها را منعکس می کنند.

وی با اشاره به اقدامات و توفیقات دولت روحانی در حوزه فرهنگ، افزود: دولت هم به توسعه فرهنگی و هم به توسعه اقتصادی فکر می کند چرا که معتقدیم پیشرفت در سایر بخش ها و حوزه از جمله در اقتصاد در گرو توسعه  فرهنگی است.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی زیربنای توسعه اقتصادی است، ادامه داد: برخی ها توسعه فرهنگی را مترادف با ولنگاری فرهنگی می دانند ولی دولت معتقد است هنر در بخش های مختلف جزو نیازهای جامعه است از این رو ما با توسعه فرهنگی موافق ولی با ولنگاری فرهنگی مخالف هستیم.

وی انتقادهای سازنده و منصفانه را باعث رشد و پیشرفت و انتقاد بی پایه و اساس و مغرضانه را زمینه ساز عقب ماندگی جامعه و کشور عنوان و بیان کرد: همچنین نگاه های تنگ نظرانه نه تنها مشکل را حل نمی کند بلکه باعث دلسردی و یاس مردم می شود.

او با اشاره به استعدادها و قابلیت های بی نظیر پارس آباد و با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت لازم را برای پیشرفت داراست گفت: رود پرآب ارس، کشت و صنعت های مغان و پارس، اراضی مستعد و حاصلخیز و اقلیم مناسب، از ظرفیت ها و پتانسیل های خوب این منطقه مرزی است که استفاده بهینه و اصولی از این امکانات و قابلیت ها می تواند تحول عظیم در منطقه ایجاد کند.

نوش آبادی، سواحل ارس و جنگل ها و مناظر حاشیه این رودخانه را ا ز نقاط امید بخش منطقه و بهترین فرصت و امکانات برای جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دانست و گفت: با تکمیل و بهره برداری از سایت تفرجگاه ساحلی ارس که زا نیازهای اساسی منطقه به حساب می آید این شهرستان با تحول جدی در حوزه گردشگری روبه رو خواهد شد.

IMG_2553

منبع : مغانه

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1549
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4904207
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي