10:14:12 - پنج‌شنبه 11 جولای 2019
علی منفرد با حکم استاندار اردبیل رسما بعنوان شهردار پارس آباد معرفی شد
معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار پارس آباد افزود: اعتبار سیالی که برای توانمند سازی سکونت گاه های غیر رسمی برای سطح کل استان پیش بینی شده بود ۹ میلیارد و ششصد میلیون تومان مصوب شد و تعدادی از آنها برای مناقصه ارسال شده،تعدادی در دست اقدام و تعدادی نیز استنادشان فراهم شده و آماده تجدید مناقصه است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ مراسم تودیع و معارفه شهردار پارس آباد امروز طی مراسمی در سالن اجتماعات فرمانداری پارس آباد با حضور امامی یگانه معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل،لاهوتی فر معاون مدیر کل امور شهری و شوراها ، معاون هماهنگی امور عمرانی ،سیاسی، امنیتی و برنامه ریزی و توسعه فرمانداری پارس آباد و دیگر مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

ندایی معاون هماهنگی امور عمرانی در این مراسم گفت: شهرستان پارس آباد از ظر تقسیمات کشوری در سال ۱۳۳۰ تبدیل به شهر شده است و در سال ۱۳۵۳ نیز شهرداری این شهر بنیانگذاری شده است.

وی گفت: جمعیت شهرستان پارس آباد تا قبل از منفک شدن اصلاندوز بعنوان شهرستان مستقل،دارای ۱۴۵ هزار نفر  جمعیت بود که بر اساس سرشماری سال ۹۵ و بدون احتساب روستاهای همجوار و چسبیده ۹۳ هزار نفر از این جمعیت در شهر پارس آباد ساکن هستند که ۶۴ درصد جمعیت این شهرستان را شامل می شود.

ندایی خاطر نشان کرد: مساحت شهر پارس آباد ۱۱۰۰ هکتار است که ۲۵۰ هکتار از آن جزو محلات حاشیه نشین ،بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی است که مستثنی از دیگر شهرستانهای هم طراز خود بوده و بیانگر مهاجر پذیر بودن و رشد جمعیتی است.

او یادآور شد: قدمت شهرداری پارس اباد چیزی حول و حوش ۴۵سال است و جزو جوانترین شهرهای ایران به شمار می رود که متاسفانه از توسعه،ساماندهی و خدمات نامتناسب با رشد جمعیت برخوردار نبوده است که برنامه ریزی غیر اصولی و مدیریت شهری نامتوازن از دلایل اصلی آن به شمار می رود.

ندایی تصریح کرد: شهرداری پارس آباد در طول سالها از هدایت آبهای سطحی غافل بوده است و برنامه جامع هدایت ابهای سطحی در این شهر هرکز اتفاق نیفتاده است ، مطالعات جامع ترافیکی ،ساماندهی حمل و نقل و ترافیک علیرغم اینکه مصوبه شورای ترافیک بوده است متاسفانه تا بحال از سوی شهرداری ها غفلت شده و به انجام نرسیده است ، مطالعات جامع پسماند شهری ، تاخیر در بازنگری طرحهای فرادستی اعم از طرح جامع تفضیلی که ۱۵ سال از زمان اجرای آن می گذرد و در اولویت کاری شهرداری ها قرار نگرفته است و دیگر موارد مطرح شده که جزو طرح هایی است که از جمله شالوده بنای شهر پارس آباد بوده است اما تاکنون شهرداری پارس آباد از انجام انها غافل بوده است با این حال امید می رود جزو برنامه های شهردار جدید قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار پارس آباد افزود: اعتبار سیالی که برای توانمند سازی سکونت گاه های غیر رسمی برای سطح کل استان پیش بینی شده بود ۹ میلیارد و ششصد میلیون تومان مصوب شد و تعدادی از آنها برای مناقصه ارسال شده،تعدادی در دست اقدام و تعدادی نیز استنادشان فراهم شده و آماده تجدید مناقصه است .

ندایی همچنین از تخصیص ۱ میلیارد تومان برای ساماندهی و تکمیل خیابان ستارخان خبر داد و افزود: برای ساماندهی و بهسازی خیابان ستارخان این مبلغ پیش بینی شده است و بزودی جهت اجرای طرح به حساب شهردای وریز خواهد شد.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1497
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4904155
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي