12:19:18 - سه‌شنبه 6 ژوئن 2017
عملی که ثوابش در قرآن نیست
امام صادق(ع) در روایتی به عملی اشاره کردند که ثواب آن به دلیل بلندی مقامش نزد خدا در قرآن نیامده است. هیچ عمل نیکویی بنده انجام نمی‎دهد مگر آنکه ثواب آن در قرآن است، جز نماز شب؛ پس خداوند به دلیل عظمت جایگاهی که نزدش است، ثواب آن را نشمرده است و فرموده است: پهلوهایشان از خوابگاه‌ها جدا مى‏‌شود [و] پروردگارشان را از روى بیم و طمع مى‏‌خوانند.

به گزارش ارس رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا امام صادق(ع) ضمن روایتی به عملی اشاره کردند که ثواب آن در قرآن نیامده است، در حالی که به فرموده ایشان ثواب هر عمل نیکی در قرآن وجود داد. این روایت در جلد هشتم کتاب وسایل‌الشیعه شیخ حر عامِلی، یکی از کتب چهارگانه (اربعه) و معتبر شیعه به نقل از تفسیر علی بن ابراهیم قمی آمده است.

امام صادق(ع) فرمود: هیچ عمل نیکویی بنده انجام نمی‎دهد مگر آنکه ثواب آن در قرآن است، جز نماز شب؛ پس خداوند به دلیل عظمت جایگاهی که نزدش است، ثواب آن را نشمرده است و فرموده است: پهلوهایشان از خوابگاه‌ها جدا مى‏‌شود [و] پروردگارشان را از روى بیم و طمع مى‏‌خوانند.

متن اصلی روایت:
مَا مِنْ‏ عَمَلٍ‏ حَسَنٍ‏ یَعْمَلُهُ‏ الْعَبْدُ إِلَّا وَ لَهُ ثَوَابٌ فِی الْقُرْآنِ إِلَّا صَلَاهَ اللَّیْلِ فَإِنَّ اللَّهَ لَمْ یُبَیِّنْ ثَوَابَهَا لِعِظَمِ خَطَرِهَا عِنْدَهُ فَقَالَ‏ تَتَجافى‏ جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضاجِعِ یَدْعُون‏.(سجده۱۶) / وسایل‌الشیعه، ج۸، ص۱۶۳

انتهای‌پیام/

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 2279
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4904937
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي