خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
20/05/05 12:57
شناسه خبر : 32750

فرماندار و امام جمعه پارس آباد کشاورزان مومن و ولایت مدار گندم کار را به پرداخت زکات دعوت کردند

فرماندار پارس آباد از تخصیص بیش از ۷۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت گندم خبر داد و گفت: باید قبل از برداشت با دهیادان و بخشداران هماهنگ شده و باکشاورزان ملاقات و آنها را در جریان نحوه اخذ و هزینه کرد ذکات قرار دهند . ...

به گزارش پایگاه طلاع رسانی ارس رسا؛ جلسه شورای ذکات شهرستان با حضور فرماندار امام جمعه و مسئولان عضو برگزار و بر برنامه ریزی و تمهید تدابیر لازم برای اخذ ذکات از محصول گندم مزارع شهرستان پارس آباد مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

امام جمعه پارس آباد در این جلسه ضمن تشریح ابعاد فریضه ذکات و تاکیدات خداوند رحمان در قرآن بر ادای آن و تاثیرات مثبت ذکات در اصلاح و بهبود جامعه و ریشه کنی فقر اشاره کرد و گفت: بر ما وظیفه است همراه با تبلیغ این فریضه شرایط مطلوب برای اخذ آن را فرآهم نموده و بر هزینه کرد آن در جای شرعی نظارت و کمک کنیم.

فرماندار پارس آباد از تخصیص بیش از ۷۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت گندم خبر داد و گفت: باید قبل از برداشت با دهیادان و بخشداران هماهنگ شده و باکشاورزان ملاقات و آنها را در جریان نحوه اخذ و هزینه کرد ذکات قرار دهند .

وی تغییر روش سنتی اخذ ذکات را به دلایل تغییر در شیوه های کشت و داشت و برداشت مکانیزه و حمل و نقل و انبارداری گندم ضروری عنوان کرد و گفت: کشاورزان شهرستان در امورات خیر و شرع در استان پیشتاز هستند.