12:33:54 - دوشنبه 17 جولای 2017
فرماندار پارس آباد : حواشی حادثه قتل آتنا فروکش کرده است
اردبیل – ایرنا – فرماندار پارس آباد مغان گفت : حواشی و جوسازی های مربوط به حادثه دلخراش قتل آتنا اصلانی در این شهر با مدیریت اصولی ارگانها و مراجع ذیربط فروکش کرده است.

به گزارش ارس رسا؛ اکبر صمدی ٰ عصر یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا افزود : باوجود آنکه مشابه چنین حوادثی هر از گاهی در نقاط گوناگون ایران و سایر کشورهای جهان اتفاق می افتد اما به دلایل نامشخص قتل دختر معصوم پارس آبادی توسط یک فرد فاسد و جنایتکار با حواشی زیاد همراه بود و بازتاب کم سابقه ای در رسانه های گروهی و فضاهای مجازی داخلی و بین المللی پیدا کرده است.
وی اظهار کرد: هرچند حواشی این حادثه دلخراش مانند تجمع های اعتراضی مردم علیه قاتل و نیز بازتاب گسترده آن در رسانه ها و شبکه های اجتماعی نشان از احساسات عاطفی مردم نوع دوست شهرستان پارس آباد و منطقه مغان حکایت دارد ولی ما به خاطر بعضی پیامدهای منفی که بزرگنمایی و انعکاس گسترده این موضوع می تواند برای منطقه داشته باشد با ادامه این روند مخالف بوده و هستیم.
وی با اشاره به اینکه شهرستان مرزی پارس آباد و عشایر سخت کوش ٰ زحمت کش و مهربان جلگه حاضلخیز مغان دارای نکات بسیار مثبت ارزشمند و تاثیرگذار در ابعاد عاطفی و معنوی هستند از عطش اکثر رسانه ها برای بازتاب خبرهای منفی گلایه کرد.
وی اضافه کرد: رسانه ها نباید بطور صرف روی اتفاق های منفی و ناگوار متمرکز شده و مشتری تهیه خبرهای منفی باشند بلکه بهتر می دانیم در کنار آن گزارش ها و آثار مفیدی از ظرفیت ها و قابلیت های مردم پرعاطفه منطقه و عشایر مغان تهیه و انعکاس دهند که البته تولید و انعکاس چنین مطالبی بطور یقین در کاهش بزه های جامعه و در عوض رواج کارهای نیک تاثیر به سزایی دارد.
وی بیان کرد: با دعوت مردم منطقه به آرامش و دادن اطمینان خاطر به مردم شریف پارس آباد که بطور یقین دستگاه قضایی بدون هیچگونه چشم پوشی و مماشات عامل این جنایت شنیع را به مجازات خواهد رساند اکنون شاهد استقرار فضایی آرام در منطقه می باشیم.
او گفت: با تاسف در چند روز گذشته که اولین خبر از قتل آتنا اصلانی منتشر شده روایات و حرف های گوناگون و اغلب نامعتبری از چند و چون این حادثه ناگوار در رسانه ها و به خصوص فضاهای مجازی نقل می شود که اینگونه اقدام ها به غیر از ایجاد تشویش اذهان عمومی و پیامدهای منفی نتیجه ای دیگر ندارد.
فرماندار پارس آباد با اشاره به اینکه این حق مردم است که از وقوع چنین حوادث ناگواری ابراز خشم و نفرت نموده و خواستار مجازات عامل و یا عاملان آن باشند گفت : ولی بهتر است که در اتفاق های مشابه با حفظ آرامش و سپردن روند رسیدگی پرونده به مراجع انتظامی ْ امنیتی و قضایی مانع از آن شویم که خدای ناکرده حواشی ٰ متن را تحت الشعاع خود قرار دهد و اصل موضوع فراموش شود.
صمدی ٰ در خصوص برخورد منطقی و همراه با سعه صدر با چنین حوادثی افزود: نباید همه توجه خود را به موضوع محاکمه عجولانه عامل حادثه متمرکز کنیم بلکه باید اجازه داد تا با استفاده از نظرهای اندیشمندان و کارشناسان روانشناسی ٰ جامعه شناسی و بزه شناسی ریشه های چنین حوادث دلخراشی بررسی و برای ریشه کنی و یا دست کم کاستن از میزان آنها در آینده برنامه ریزی و اقدام شود.
وی با تاکید بر مجازات اشد عامل این قتل فجیع تصریح کرد : موضوع هایی مانند قتل آتنا اصلانی توسط یک فرد شرور ْ پیچیده تر از آن است که با محاکمه و مجازات سریع مسبب آن منجر به کاهش ارتکاب اینگونه جنایات در آینده در جامعه شود.
صمدی ٰ یادآوری کرد : مدیران ارشد کشور نیز در پیام های ابراز همدردی و تسلیت خودشان به این موضوع اشاره و تاکید کرده اند که باید از صاحبنظران دانشگاهی و مجامع علمی برای مطالعه و ریشه یابی دقیق و تخصصی و برخورد ریشه ای با چنین معضل هایی در جامعه بهره گرفته شود.
در این حال گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا از شهر پارس آباد و به ویژه از محله های مورد سکونت خانواده آتنا اصلانی و نیز قاتل این دختر خردسال حکایت از استقرار آرامش و عادی شدن فضا در این شهر مرزی دارد.
به نظر می رسد که افکار عمومی منطقه به تدریج از فضای احساسی خارج شده و به کسب و کار عادی و روزانه خویش ادامه می دهند.
هرچند عمق این فاجعه به حدی است که فراموشی این داغ در قلوب مردم منطقه مغان در آینده نزدیک بعید به نظر می رسد و بطور حتم رسیدگی دقیق و قانونی و قاطع به این پرونده در کوتاه ترین زمان ممکن ازسوی مراجع ذیصلاح قضایی به عنوان خواسته اهالی می تواند باعث رضایت خاطر مردم منطقه شود.
آتنا اصلانی دختر خردسال پارس آبادی از سه هفته پیش روز پیش مفقود شده بود که جسد وی دوشنبه گذشته در پارکینگ قاتل کشف شد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 639
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872295
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي