15:58:36 - چهارشنبه 28 نوامبر 2018
فرماندار شهرستان پارس آباد مطرح کرد:
فرهنگ سازی و تقویت نیروی انسانی و جذب نیروهای علاقمند،مهمترین راه حفاظت از محیط زیست
فرماندار شهرستان پارس آباد در این دیدار با اشاره به اهمیت محیط زیست در کلیه سطوح، اشاره کرد و گفت: شهرستان پارس آباد مغان از تنوع زیست محیطی بالایی برخوردار بوده و به عنوان یکی از مناطق غنی در بحث محیط زیست به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ مدیر کل محیط زیست استان اردبیل امروز ظهر (چهارشنبه) با فرماندار شهرستان پارس آباد در محل این فرمانداری دیدار و گفتگو کردند.

فرماندار شهرستان پارس آباد در این دیدار با اشاره به اهمیت محیط زیست در کلیه سطوح، اشاره کرد و گفت: شهرستان پارس آباد مغان از تنوع زیست محیطی بالایی برخوردار بوده و به عنوان یکی از مناطق غنی در بحث محیط زیست به شمار می رود.

علایی تصریح کرد: حمایت و حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانیست و مانیز بر اساس این وظیفه تمام تلاش خود را در راستای حفاظت و حراست از این موهبت الهی بکار می بندیم و با فرهنگ‌سازی بعنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه‌های حفاظت از محیط زیست همچنین تقویت نیروی انسانی و جذب نیروهای علاقه‌مند به چنین مباحثی در این زمینه پیشرفت‌ نماییم.

او با بیان اینکه تاکنون اقدامات و فعالیتهای خوبی در سطح شهرستان از قبیل برخورد با متخلفین و مباحث مربوط به بحث محیط زیست و آموزش و فرهنگ سازی در حوزه زیست محیطی انجام شده است،گفت: هدف ما حل مشکلات مردم به بهترین شکل و با کوتاهترین راه حل است تا خدای نکرده اگر مشکل ارباب رجوع هم برطرف نشود،راضی و خوشنود از اداره بیرون برود.

وی روسا و مدیران دستگاهها را به پرهیز از تبعیض و چند جانبه نگری دعوت کرد و افزود: به لحاظ اخلاقی و انسانی شایسته نیست میان مراجعین و ارباب رجوع تبعیض قائل شده و یا دیدگاهمان در قبال برخی متفاوت از دیگری باشد.

خداپرست مدیر کل محیط زیست استان اردبیل نیز با بیان اینکه هدف از تبیین قانون محیط زیست حفاظت از منابع طبیعی و خدادادی است،تصریح کرد: اگر قوانین محیط زیست به معنای واقعی اجرا شود،شاید ۷۰درصد صنایع و کارخانجات باید تخریب و یا از احداث آن جلوگیری شود،اما با توجه به اینکه هدف سازمان رفع نیاز جامعه و حمایت از شهروندان است تلاش می کنیم با تبصره و الحاقیه و … از مردم حمایت کنیم و نگذاریم نارضایتی و یا خللی در کار مردم ایجاد شود.

مدیر کل محیط زیست حمایت از فعالیت های گردشگری و اشتغال سازگار با محیط زیست را یکی از برنامه های این اداره کل خواند و تصریح کرد: در صورتی که در بحث گردشگری و در راستای اشتغالزایی طرح یا پروژه ای با کمترین تخریب و تغییر شَما یا سیمای طبیعت همراه باشد، استقبال میکنیم و از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم.

او با تاکید بر اینکه در مقطعی از زمان تلاش ما برای ثبت تالاب میل مغان به عنوان حیات وحش با شکست مواجه شد؛افزود: چندین سال در خصوص تبدیل این مکان به حیات وحش مطالعاتی را انجام داده و هماهنگی هایی را صورت دادیم،اما به دلیل مخالفت برخی دستگاهها و مغایرت قانونی این امر میسر نشد.

خداپرست که پیش از آغاز این دیدار، بازدیدی از مناطق بکر و منابع طبیعی حومه پارس آباد داشت،اظهار کرد: بشرط حفظ سیمای ظاهری طبیعت و محیط زیست،به درخواست هایی که در راستای احداث یا ایجاد آلاچیق یا کلبه چوبی در مجاورت طبیعت دارند، با سیر مراحل قانونی اجازه داده خواهد شد.

 

خبرنگار: رضا امیرپور

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 515
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872171
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي