16:50:09 - شنبه 9 جولای 2016
سفیر ایران در تاجیکستان:
فعالیت کمیته امداد امام‌خمینی (ره) به دستور سفارت متوقف شد
«حجت الله فغانی» سفیر ایران در دوشنبه گفت: فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) در تاجیکستان با دستور سفارت متوقف شده است.

به گزارش ارس رسا به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «حجت الله فغانی» سفیر ایران در دوشنبه گفت: فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) اخیراً با دستور سفارت متوقف شده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که مقامات تاجیک به فعالیت این کمیته شک و تردید دارند ما نیز مایل نیستیم که این سازمان خیریه خدمات خود را در این کشور ادامه دهد.

13950419000176_PhotoA

فغانی افزود: با اشاره به خبرهایی مبنی بر تعطیلی این مرکز از طرف دولت تاجیکستان افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) تعطیل نشده است، تنها وزارت دادگستری تاجیکستان شکایتی از مرکز داشته که در آینده در دادگاه پیگیری خواهد شد.

فغانی در ادامه تصریح کرد: بنده از رئیس کمیته امداد خواستم تا زمانی که شکایت به نتیجه نرسیده خدماتی نیز ارائه نشود. چون کمک باید در صورتی باشد که در آن تهمت و افترا به طرف نزنند.

سفیر ایران ادامه داد: در آینده مشخص خواهد شد تا این مرکز در تاجیکستان فعالیت کند یا نه، اما تاکنون دستوری از طرف دولت تاجیکستان مبنی بر تعطیلی این مرکز ابلاغ نشده است.

دادگاه ناحیه «اسماعیل سامانی» تاجیکستان به تازگی شکایتی علیه کمیته امداد امام خمینی (ره) تنظیم کرده که بر اساس آن، این مرکز مقررات آئین نامه خود و قوانین تاجیکستان در مورد اتحادیه‌های اجتماعی و سازمان‌های غیردولتی را نقض کرده است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 3544
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4906202
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي