15:00:11 - چهارشنبه 7 ژوئن 2017
فقدان آموزش سواد رسانه‎ای گریبان‌مان را در چنین روزهایی می‌گیرد
این بار در حادثه‌ی تروریستی حمله به مجلس شورای اسلامی در تهران، دوباره فقدان سواد رسانه‌ای در میان شهروندان آشکارا خودنمایی می‌کند.

به گزارش ارس رسا ؛ پس از سلفی‌گرفتن یا ضبط عکس و ویدئو در تشییع جنازه‌ی هنرمندان و ورزشکاران و افراد مشهور، یا در بیمارستان نوبت به پلاسکو رسید که شهروندان تهرانی به نحوی با دوربین‌های خود همه‌ی جزییات حادثه را حفظ کنند تا کلیات مهم‌تری زیر آوار بماند و نیروهای امنیتی و آتشنشانی در یار‌ی‌رساندن به حادثه‌دیدگان در لحظات حساس با مشکل مواجه شوند.

این بار در حادثه‌ی تروریستی حمله به مجلس شورای اسلامی در تهران، دوباره فقدان سواد رسانه‌ای در میان شهروندان آشکارا خودنمایی می‌کند. همچنان اطراف مجلس مملو از شهروندان عادی است که با حضور بی‌موقع خود در محل حادثه راه را برای نیروهای امنیتی سد کرده‌اند. فیلم می‌گیرند و عکس‌ها را ضبط می‌کنند. به راستی شهروندان تا چه اندازه درباره‌ی سواد رسانه‌ای اطلاعات دارند؟
#شهناز_هاشمی پژوهشگر و مدرس دانشگاه، در گفتگو با مدیریت ارتباطات می‌گوید: «#سواد_رسانه_ای به معنی دانستن نحوه #تولید_پیام رسانه‌ای و چیزهای دریافتی از آن است. دو کشور کانادا و ژاپن در حوزه سواد رسانه‌ای پیشرو هستند. به نظر من یکی از دلایل موفقیت ژاپن در استفاده از تکنولوژی این بوده که به خوبی آن را از کشورهای پیشرفته صنعتی اقتباس کرده است و سپس دست به یک #فرهنگ_سازی اصولی زده و بعد از آن، تکنولوژی مورد نظر را متناسب با شرایط خود درآورده و در اختیار مردم قرار داده است. سواد رسانه‌ای دو شق دارد؛ #کدگذاری و #کدگشایی. ژاپن بر روی کدگذاری و تولید کار کرده است ولی ما فقط بر روی کدگشایی کار کرده‌ایم.»

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 3222
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4905880
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي