9:03:33 - دوشنبه 1 ژوئن 2020
با حضور مدیران کل جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران استان:
مانور دور میزی ساعت صفر در پارس آباد به اجرا در آمد
حاجی پور گفت: سال گذشته حوادث مهمی همچون آتش سوزی جنگلها و مزارع ، سیل ، حمله ملخ ها و وقوع زلزله در شهرستان رخ داده و باید آمادگی لازم با توجه به شرایط خاص امسال را نیز داشته باشیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان پارس آباد با حضور مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان پارس آباد در این جلسه ضمن تشریح شرایط کشور به لحاظ وقوع حوادث و خسارت های وارده ناشی از آن به دستگاههای دولتی و مردم شهرها و روستاهای و تاسیسات زیربنایی بر لزوم آمادگی و برنامه ریزی برای تدابیر پیشگیرانه کاهش دهنده خسارت ها و آموزش همگانی و تربیت نیروی انسانی متخصص و هماهنگی برای مواجهه با شرایط بحرانی تاکید کردند.

وی گفت: سال گذشته حوادث مهمی همچون آتش سوزی جنگلها و مزارع ، سیل ، حمله ملخ ها و وقوع زلزله در شهرستان رخ داده و باید آمادگی لازم با توجه به شرایط خاص امسال را نیز داشته باشیم.

همزمان با این جلسه مانور دور میزی ساعت صفر زلزله ۶ و ۴ دهم ریشتری اجرا و مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل و مدیرعامل جمعیت هلال احمر ضمن ارزیابی عملکرد دستگاههای عضو شورای هماهنگی ، نقاط قوت و ضعف را مورد بررسی قرار داده و این مانورها را بسیار موثر در افزایش آمادگی و تقویت هماهنگی بین بخشی دستگاهها دانستند.

عبدالعلی پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل نیز از ثبت ۲۹۸ حادثه در استان اردبیل طی سال ۹۸خبر داد و گفت:وارد شدن نزدیک به ۱۵۰۰ میلیارد خسارت در سال ۹۷ و حدود ۷۵۰میلیارد خسارت در سال ۹۸ به استان از وقایع بحرانی دو سال اخیر می باشد.

وی از لزوم آمادگی دستگاههای استان برای مواجهه با هر گونه حادثه و اجرای مانور دور میزی برای سنجش میزان آمادگی دستگاهها سخن گفت و خاطر نشان کرد: هماهنگی ،پرهیز از موازی کاری ، مدیریت واحد ،داشتن بانک اطلاعاتی دقیق ، گزارش دهی صریح و شفاف با آمارهای مستند و ارزیابی میزان آمادگی و نقاط قوت و ضعف از اهداف سناریو های طراحی شده در مانور دور میزی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم در دیدار با فرماندار پارس آباد از آموزش بیش از ۳۷ هزار نفر طی سال گذشته در جهت آموزش همگانی برای مواجه با شرایط بحرانی خبر داد و گفت: دغدغه استان ایجاد آمادگی و تدابیر لازم برای مقابله و کاهش هزینه های مواجهه با بلایای طبیعی است.

وی افزود: سناریو های متناسب با مخاطرات و حوادث منطقه ای طراحی و آمادگی دستگاهها به صورت مستمر مورد ارزیابی واقع می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر همچنین از پیش رو بودن فصل گرما و احتمال آتش سوزی در جنگلها و غرق شدگی در رودخانه ها و کانالها و قطعی برق در شهرستان خبر داد و یادآور شد: باید ضمن تدابیر پیشگیرانه در تهیه تجهیزات و امکانات و تربیت نیروی انسانی ماهر پیش بینی های لازم دیده شود.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1831
  • بازدید دیروز: 7996
  • کل بازدیدها: 4871638
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي