خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
20/04/27 14:03
شناسه خبر : 32708

مراودات ایران و آذربایجان از سر گرفته می شود

استاندار اردبیل گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا جلسات مشترک ایجاد شهرک صنعتی ایران و آذربایجان به تعویق افتاده که در آینده نزدیک جلسات و مروادات اقتصادی مجددا از سر گرفته می شود. ...



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از  استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جریان سفر به شهرستان پارس آباد و بازدید از پروژه های در دست اجرا اظهار کرد:با توجه به اینکه این ویروس با شیب نزولی در کشور ما و آذربایجان مواجه شده جلسات مشترکی را با مسوولان کشور همسایه برگزار خواهیم کرد‌.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی بار انداز ریلی شهرستان پارس‌آباد مغان در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان نیز امسال در دستور کار قرار گرفته و با ریشه کن شدن ویروس کرونا روند فعالیت ادامه می یابد.

استاندار اردبیل افزود:با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی خط ریلی بین ایران و جمهوری آذربایجان و بر اساس موافقت راه‌آهن جمهوری اسلامی مرکز لجستیک و بارانداز ریلی در پارس‌آباد احداث می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه در هفته گذشته مشاوران بار انداز ریلی نقشه و طراحی این پروژه را تکمیل کرده اند افزود: نقشه و طراحی پروژه بار انداز ریلی توسط مشاورین ایرانی تحویل راه آهن جمهوری اسلامی دادند که در کارگروه های تخصصی مورد بررسی کارشناسی و تصویب شود.

بهنام جو اضافه‌کرد:  تفاهم‌نامه ساخت پایانه تخلیه و بارگیری ریلی بین استانداری و شرکت راه‌آهن امضاء شده و پیش‌بینی می شود تا دو ماه آینده شروع امنیت اجرایی در محدوده شمال استان آغاز شود.

وی ایجاد شهرک صنعتی مشترک و بار انداز ریلی را بستر توسعه برای استان بر شمرد و افزود: اجرای این پروژه ها در توسعه تجاری و اقتصادی و همچنین به افزایش تولیدات کشاورزی در منطقه را سبب می شود.

استاندار اردبیل گفت: با احداث این خط ریلی روابط تجاری و صادراتی استان اردبیل با جمهوری‌های قفقاز ، کشورهای آسیای میانه و روسیه توسعه چشمگیری داشته و زمینه ایجاد صنایع و واحدهای تبدیلی ، بسته‌بندی و جهش تولید فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این پروژه ها چندین پروژه اساسی و زیرساختی شهرهای مرزی داریم گفت: پایاب سد خداآفرین و شهرک گلخانه ای در شهرستان پارس آباد و شهرهای شمالی پروژه های مهمی هستند که اقتصاد و صادرات این شهرها را متحول می کنند و قطعا به میزان صادرات و محصولات افزوده خواهد شد.

گفتنی است استاندار اردبیل صبح امروز به منظور بازدید از پروژه های در دست اجرا و بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور به شهرستان پارس آباد سفر کرده بود.