20:20:17 - پنج‌شنبه 31 آگوست 2017
یادداشت روز؛
مردم مطالبه گرا و مدیران پاسخگو
این شرایط موجب شده انتصاب ها صرفا سیاسی باشند و لابی گری و سیاسی کاری و بده و بستان بیشتر از شایسته سالاری در استان نمود پیدا کند


ارس رسا – رسول بخشی زاده : دولتها وظیفه خود می دانند که از عملکردشان دفاع کنند و برای همین منظور از واحدی به نام روابط عمومی جهت ارتباط دو سویه بین مردم و مسئولین در راستای ارائه عملکرد دولت به مردم برای تنویر افکار عمومی و انعکاس نظرات مردمی در قالب نظر سنجی به مسئولین بمنظور ارزیابی و اصلاح عملکرد استفاده می کنند در تمامی دنیا ، در شرکتهای خصوصی و دولتی این رویه و فرایند مرسوم هست مدیران برای اینکه از میزان سلایق و علاقه مندی مردم به کالا و خدمات ارائه شده مطلع شوند از شیوه نظرسنجی و یا سایر شیوه ها استفاده می کنند اگر به هر دلیلی این ارتباط یک طرفه باشد در بلند مدت موجب نارضایتی عمومی می شود.
حال این سوال پیش می آید چرا اطلاع رسانی در استان ما کم هست اغلب مدیران اهمیتی به ارائه عملکرد خود ندارند می دانیم هر عملی انجام می شود برای استمرار آن عمل نیاز به بازخورد مثبت آن دارد اگر عملی موجب نارضایتی شود آن عمل ناخودآگاه متوقف می شود و اگر عملی تاثیری در فرایند انگیزیشی نداشته باشد برای اجرای آن رغبتی نخواهد بود متاسفانه فرهنگ استانمان بگونه ای است که مردم مطالبه گرا نیستند بهمین خاطر مسئولین دغدغه ای از ناحیه مردم ندارند و انگیزه ای نیز برای روشن ساختن عملکرد برای مدیران وجود ندارد و گزارش عملکرد این مدیران صرفا در حد ارائه به مافوق هست.
این شرایط موجب شده انتصاب ها صرفا سیاسی باشند و لابی گری و سیاسی کاری و بده و بستان بیشتر از شایسته سالاری در استان نمود پیدا کند اخیرا زمزمه ژن خوب هم گوش ها را نوازش می دهد در این شرایط مدیرانی که در انتخابات گذشته مخالف دولت بودند و یا در قبال مخالفان دولت سکوت پیشه نموده بودند به هر دری می زنند تا جایگاه خود را حفظ کنند انچه که در این میان اصلا مطرح نیست میزان کارائی ، راندمان کار واثربخشی مدیران هست در هفته دولتی که گذشت مدیران اندکی بودند که فعالیت و عملکرد خود را به مردم گزارش نمودند و این از دو حالت خارج نیست یا چیزی برای گفتن و ارائه فعالیت نداشتند و یا انگیزه ای برای ارائه گزارش عملکرد ،

یادم هست مدیری می گفت انتصاب ها و عزل ها از ناحیه مدیران بالا دستی و بصورت سیاسی انجام می پذیرد بنابر این ما باید تلاش کنیم تا رضایت مدیران ما فوق را جلب کنیم وقتی مردم تاثیری در انتصاب یا عزل ما ندارند چه لزومی دارد ما به آنها گزارش عملکرد ارائه دهیم.

نتیجه این شرایط و فرایند این شده که اغلب مدیرانی که انتصاب شده اند برای مردم کار نمی کنند و برای بقا به هر کاری دست می زنند از پاچه خواری و بده و بستان گرفته تا لابی گری و سیاسی کاری و تعامل ، در زمان انتخابات ریاست جمهوری شاهد بودیم که بعضی از مدیرانی که در گروه های مجازی عضو بودند و بعضا مطالب پست می کردند زمانی که مخالفان دولت برای تخریب دولت از دستگاه انها انتقادی می کردند از دستگاه تحت مدیریت خود دفاع نمی کردند چرا که بعضی از مدیران احساس می کردند آقای روحانی پیروز انتخابات نخواهد شد بنابراین با سکوت خود بنوعی مطالب مخالفین را تائید می کردند و امید داشتند پس از پیروز رقیب انتخاباتی آقای روحانی مجددا در دستگاه دولت همان پست یا همتراز یا حتی پست بالاتری بدست بیاورند.
با پیروزی دولت آقای روحانی ما شاهد هستیم همان مدیران تا کنون در پست های خود پابرجا هستند و تلاشهای زیادی برای بقای پست خود انجام می دهند و از بعضی مدیران تراز بالای استان استمداد می طلبند سوالی که باید مدیران ارشد استان به مردم پاسخگو باشند این خواهد بود چنین مدیرانی که در موقع لزوم از عملکرد فعالیت اداری خود دفاع نکرده اند و به ناتوانی و ناشایستگی خود صحه گذاشته اند چرا تاکنون در سمت خود باقی مانده اند.

 

انتهای پیام/

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 327
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871983
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي