20:14:07 - سه‌شنبه 25 جولای 2017
استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک مطرح کرد؛
مرگ خاموش ۳ هزار نشریه در کشور/نیازمند یارانه آموزش هستیم
اردبیل – استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک از مرگ خاموش سه هزار نشریه در کشور به دلیل مشکلات اقتصادی خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از خبرنگار مهر، محمد سلطانی فر عصر سه‌شنبه در کارگاه آموزشی چالش‌های نشریات محلی در اردبیل گفت: بیش از هفت هزار نشریه در کشور از مجوز برخوردار هستند که تنها چهار هزار مورد از آن ها منتشر می‌شود.

وی افزود: امروز از ناتوانی مطبوعات در فعالیت به دلیل مشکلات اقتصادی با اصطلاح مرگ خاموش یاد می‌شود و می‌توان گفت نزدیک به سه هزار نشریه دچار مرگ خاموش هستند.

استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک این معضل را یکی از چالش‌های امروز مطبوعات محلی دانست و گفت: امروز دو نظریه در رفع مشکلات اقتصادی نشریات مطرح است که نظریه نخست اعتقاد به حمایت دولت و نظریه دوم اعتقاد به قطع وابستگی از حمایت دولت تأکید دارد.

سلطانی فر افزود: چالش دیگر مطبوعات محلی کمبود آموزش است و ضروری است به جای یارانه، به مطبوعات یارانه آموزش ارائه شود.

وی با بیان اینکه اغلب مطبوعات محلی حرفه‌ای عمل نمی‌کنند، ادامه داد: متأسفانه مطبوعات محلی حرفه‌ای گرایی محلی نمی‌دانند  بسیاری تا پایان یک خبر را دنبال نمی‌کنند.

استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک متذکر شد: در مطبوعات محلی کلیدی‌ترین موضوع یعنی عناصر خبرنویسی مورد غفلت است و مطبوعات اغلب گزارش خبری ندارند.

به عقیده سلطانی فر مطبوعات محلی بیشتر به محل تریبون احزاب برنده و بازنده تبدیل شده‌اند و اداره خانوادگی مطبوعات خود به معضلی اساسی تبدیل شده است.

وی به مشکلات گرافیکی نشریات اشاره و تصریح کرد: در برخی نشریات محلی ضعف گرافیک و صفحه بندی مانع از مطالعه آن می‌شود.

استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک چالش دیگر را مخاطب سنجی دانست و گفت: نشریات بیشتر مواقع اولویت مخاطب را در نظر نمی گیرند.

سلطانی فر افزود: نشریات بیشتر به بقا می اندیشند و به دنبال رشد و تحول نیستند در حالی که خود این نگاه به معضل مطبوعات تبدیل شده است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1252
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4902325
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي