12:35:04 - دوشنبه 19 ژوئن 2017
مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل:
مسیر جدید برای صعود به کوه «سبلان» تعریف می‌شود
با احداث کمپ- خانه در محدوده روستای آلوارس از توابع سرعین مسیر جدیدی برای صعود به کوه سبلان تعریف می‌شود.

 

به گزارش ارس رسا ؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: با احداث کمپ- خانه در محدوده روستای آلوارس از توابع سرعین مسیر جدیدی برای صعود به کوه سبلان تعریف می‌شود.

ایوب بهتاج بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای عالی ورزش استان اردبیل سال ۹۵ مجوز احداث کمپ- خانه دریافت شد و فدراسیون کوهنوردی چهار میلیارد تومان اعتبار برای احداث این مجموعه در اردبیل اختصاص داده است.

وی افزود: با احداث کمپ خانه کوه در مسیر آلوارس، صعود به سبلان می‌تواند علاوه بر مسیر مشگین شهر از مسیر سرعین نیز انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همچنین به اعلام آمادگی بخش خصوصی برای ایجاد کمپ ملی اشاره کرد و گفت: با مشارکت بخش خصوصی کمپ تیم‌های ملی در استان احداث می‌شود.

وی افزود: به دلیل هزینه هنگفت ایجاد کمپ، دولت نمی‌تواند در این حوزه ورود کند و لازم است بخش خصوصی پای کار باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان به ضرورت حمایت اداری از سرمایه‌گذار تأکید کرد و گفت: سرمایه‌گذار انتظار کمک حتی تک ریال را ندارد و صرفاً حمایت اداری مورد تأکید است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همچنین به آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای برگزاری مسابقات آسیایی کانوپولو اشاره کرد و بیان داشت: برای دو شهرستان گرمی و پارس‌آباد خرید قایق پیش‌بینی شده و در شورابیل نیز کمپ قایقرانی دایر خواهد شد.

بهتاج به ابراز امیدواری به اخذ میزبانی مسابقات آسیایی کانوپولو ۲۰۱۹ اضافه کرد: روز پنج‌شنبه این میزبانی مشخص خواهد شد.

وی همچنین به برگزاری المپیاد منطقه‌ای دانش‌آموزی زیر ۱۶ سال اشاره و تصریح کرد: تاکنون این المپیاد به صورت استانی برگزار می‌شد که علاوه بر آن به صورت منطقه‌ای نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به برگزاری همایش سراسری پیاده‌روی در روز ۱۷ شهریورماه ادامه داد: به منظور توسعه زیرساخت‌های ورزشی انتظار ما اختصاص سهمی از اعتبارات دستگاه‌ها است.

بهتاج مشارکت سایر استان‌ها در این خصوص را قابل‌توجه دانست و گفت: متأسفانه با وجود تأکیدات مشارکت ادارات استان اردبیل مطلوب نیست.

منبع:خبرگزاری مهر

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 393
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872049
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي