17:12:20 - پنج‌شنبه 22 ژوئن 2017
مغان همچنان در فراق بازگشت سارای خود به انتظار نشسته است
پنجمین روز از مفقود شدن آتنای ۷ ساله ملقب به سارای مغان در سکوت خبری و اطلاعاتی از سرنوشت غم بار این دختر بچه معصوم که صدها هزار نفر از مردم جغرافیای مختلف استان پیگیر سرنوشت این کودک هستند،در حال سپری شدن است و مردم همچنان چشم انتظار بازگشت فرزند خود به آغوش خانواده هستند.

 

یوسف گم گشته بازآید به کنعان غم مخور کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور
ای دل غمدیده حالت به شود دل بد مکن وین سر شوریده بازآید به سامان غم مخور

 

ارس رسا – رضا امیرپور: شمار دختر بچه ها و پسر بچه هایی که تاکنون به هر دلیلی در کشورمان مفقود شده اند کم نیست.خصوصا دختر بچه های معصوم که لاجرم قربانی توطئه های افراد مجهول الحال و شرور و سابقه داری که بخاطر چندگاز پول و اشیا زینتی موجود بر تن این افراد قصد جان آنان را کرده و خط بطلانی بر زندگی شان میکشند تا به خیال خود مرگشان را به تعویق بیندازند در حالی که با این کارشان مرگ خود را نیز بی گمان پیش می اندازند.

علی القاعده تاکنون نمونه های زیادی از مفقود شدن دختر بچه ها و پسر بچه های کم سن و سال زیادی که قربانی نقشه های شوم سارقان و سوداگران مرگ شده اند، در جغرافیای مختلف کشور شاهد بوده ایم که بعد از چند روز و هفته و بعضا پس از ماهها به سبب اشتباهات و رد پاهای به جای مانده از ربایندگان برملا شده و متهمان در دام قانون گرفتار شده اند.

طی چند روز اخیر شبیه یکی از همین حوادث ناگوار که اکنون دیگر با توجه به روشن شدن  ابعاد این رخداد میتوان از آن به عنوان سناریو و نقشه شوم نام برد در شهرستان مرزی پارساباد در استان اردبیل حادث شده است و دختر بچه هفت ساله ای بنام آتنا که در بین مردم منطقه به سارای مغان اشتهار یافته است،هنگام بازگشت از محل کار پدرش که چند محله ای دورتر از منزل مسکونی شان به دست فروشی مشغول است،به یکباره مفقود شده و از آن زمان تاکنون که بیشتر از ۵ روز سپری شده است،همچنان خبری از سرنوشت این دختر بچه معصوم و بی گناه حاصل نشده است.

علیرغم اینکه از همان ساعات ابتدایی مفقود شدن دختر بچه تمامی نیروهای نظامی و امنیتی و قضایی در حال تجسس و کشف ابعاد مبهم این قضیه هستند،متاسفانه تا بدین لحظه خبری از این طفل معصوم در دست نیست.

اما آنچه که موجب حساسیت این موضوع شده است و آن را تا حدود زیادی پیچیده و غیر قابل اغماض نموده است،مظلومیت دخترک نازنین و شیوه ربوده شدن وی و انتشار اخبار ضد و نقیض در اینخصوص است که دیگر نه تنها به موضوع شخصی و خصوصی بلکه به یک مطالبه عمومی نزد آحاد مردم شهرستان پارساباد و حتی استان اردبیل تبدیل شده است و صرف نظر از اینکه در طول ۲۴ ساعت و با گذشت زمان و حساس تر شدن موضوع بر تعداد جمعیت اندوهگین و نگران تجمع کرده در مقابل خانه دختر معصوم افزوده میشود ، بلکه لحظه به لحظه بر میزان مکاتبات مردم از دیگر شهرهای استان نیز که از طریق تماس تلفنی و پیامک و فضای مجازی پیگیر حادثه مذکور هستند،افزوده میشود.

متاسفانه بروز اخبار و شایعات ضد و نقیض در طول این چند روز که یکی از دلایل بروز حساسیت در این قضیه شده است،بر پیچیدگی و ابهانات موجود در خصوص سرنوشت آتنای معصوم دامن زده است،تا جایی که روز گذشته فردی که گفته میشد یکی از افراد مظنون در قضیه ربوده شدن دختر بچه معصوم است،با حلق آویز کردن خود در بالکن خانه شان، بر تنیدگی این معمای لاینحل افزوده است.

انتشار دستگیری چند تن دیگر به دست پلیس آگاهی و تحت بازجویی قرار دادن این افراد طی دیروز و دیشب و فایل ویدوئویی اعترافات یک کودک بر شعاع این پروژه لاینحل وسعت بیشتری بخشیده است و افکار و ذهن مردم گوش به زنگ در این قضیه مبهم را دچار خدشه و گمراهی نموده است و عملا هر حدس و گمانی را از قابلیت ارزیابی دور ساخته است.

اینک تنها دلخوشی مردمی که شاید اکنون دیگر میتوان تعداد آنها را بالغ بر صدها هزار نفر تخمین زد ، دعا و راز و نیاز به درگاه خداوند عزوجل در این روزهای مقدس و عزیز است ، که آرام نموده است و آنان را به بازگشت مجدد قربانی نزد خانواده و جامعه امیدوار نموده است.

بدون شک فشار مضاعف افکار عمومی و طولانی شدن پروسه کشف این حادثه،متولیان امنیتی و اطلاعاتی را نیز مصمم بر حل این معضل و روشن شدن هر چه سریع تر این پروسه نموده است تا نه صدها و هزاران بلکه دهها و صدها هزار چشمی که لحظه به لحظه بر خروجی خبرگزاری ها و رسانه های جمعی دوخته شده تا خبری از این حادثه پیچیده و ناگوار تحصیل نمایند،از نگرانی در بیاورند.

امید است مردم شریف و خونگرم استان اردبیل و شهرستان پارساباد خصوصا مدیران و ادمین های کانالهای تلگرامی مرتبط با انتشار اخبار این رویداد با صبر و شکیبایی لازم و پرهیز از دامن زدن به اخبار کذب و بدون منبع در روشن شدن هر چه سریعتر این قضیه و بازگشت دخترک مظلوم و بی گناه به آغوش گرم خانواده، یاری گر و همراه نیروهای امنیتی و انتظامی بوده و خیل عظیمی از مردم منطقه را از نگرانی و دلهره و اضطراب در بیاورند.

 

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 28
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871684
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي