12:05:56 - چهارشنبه 6 سپتامبر 2017
بیانیه جمعی از هیات و دسته جات عزاداری استان‌های آذری؛
ممانعت دادگاه تجدیدنظر باکو از نام گذاری فرزند رهبر محبوس آذربایجان به نام «ابوالفضل العباس»
جمعی از هیات و دسته جات عزاداری استانهای آذری ایران و آذری های مرکز با انتشار بیانیه ای اقدام دادگاه تجدیدنظر باکو را در ممانعت از نام گذاری فرزند حاج طالع باقرزاده به نام ابوالفضل العباس را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ متن بیانیه ی انتشار یافته  ازسوی هبئات و دسته جات عزاداری استانهای آذری ایران و مرکز به شرح زیر ارائه می گردد.

بسم الله الرحمن الرحیم

رسول خدا(ص) :ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه

در آستانه محرم  و در موسم عزای سرور و سالار شهیدان برای ما بسیار اسف انگیز است که مطلع شدیم دادگاه تجدید نظر باکو همراه با نظام ضد دین و ضد عاشورای باکو دوباره از نام گذاری فرزند رهبر محبوس اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان به نام ابوالفضل العباس ممانعت کرده است.

در نظر آنها  نام گذاری به هر نام عربی یا روسی و حتی ارمنی جایز است اما هر نامی که الهام بخش حماسه و شجاعت حسینی باشد  ممنوع است.

دفتر ثبت احوال منطقه یاسامال از صدور گواهی تولد به این فرزند امتناع می کند و می گوید این نام در فهرست نام های مورد نظر انستیتو ادبیات آکادمی علوم ملی آذربایجان موجود نمی باشد.

 این طفل به یکسالگی خود وارد شده اما هنوز در نگاه دولت آذربایجان بی نام است ولی ملت بزرگ آذربایجان او را همیشه با نام ابوالفضل العباس خواهند شناخت.

این طفل از حق اولیه و اساسی خود که نام و شناسنامه است محروم مانده است.

رژیم باکو دم از تحمل و مدارا می زند و می گوید در تحمل و مدارا برای دنیا الگو هستیم اما تحمل یک نام دینی را ندارد و معلوم می شود که تحمل ادعایی آنهابرای یهودی ها صهیونیست ها لیبرال ها و ملی گراها و همجنس بازهاست.

ما هیات های عزاداری به پدر قهرمان این فرزند حاج طالع باقر زاده که قهرمانانه در برابر طاغوت آذربایجان ایستاد و شجاعانه به حدیث «افضل الجهاد کلمه عدل عند امام جائر» عمل کرد تسلیت می گوییم و از صمیم دل و سویدای قلب می گوییم سرت سلامت یادت پر میمنت شأنت پر هیبت و دشمنانت زیر هزیمت و مرامت پر طرفدار باد.

 سخن اصلی ما با ملت آذربایجان است ملتی که ثابت کرد هیچ کس و هیچ نظامی نمی تواند آنها را از حسین و مرام حسین و از عاشورا و کربلا جدا کند.

 ملت بزرگ آذربایجان! امسال شما چگونه نام ابوالفضل را بر زبان خواهید آورد در حالی که بدترین اهانت را دولت شما به ابوالفضل انجام داده است؟

 چگونه حسین حسین خواهید گفت در حالی که بیرق امام حسین را به مزبله ها انداختند و آن را ضد پرچم ملی آذربایجان دانستند صدای هل من ناصر حسین را بشنوید و مگذارید حسین بیشتر از این در کشور شما مظلوم شود مظلومیت کربلا و ظلم بنی امیه برای او کافی است.

جمعی از هیئات و دسته جات عزاداری استانهای آذری ایران و آذری های مرکز

۴سپتامبر ۲۰۱۷ برابر با ۱۳ ذی الحجه الحرام۱۴۳۸

سبلانه

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 624
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872280
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي