خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
19/09/18 09:14
شناسه خبر : 32011

موکب شهرستان پارس آباد تنها موکب حاضر از استان اردبیل در کربلا

علایی از تعیین موکب شهرستان پارس آباد در کربلا بعنوان تنها موکب از بین 9 موکب استان اردبیل خبر داد و گفت: این موکب روزانه به 4000 نفر از زاعرین حرم حضرت اباعبدالحسین و اهل بیت ع از تاریخ شانزده مهر ماه الی بیست و ششم مهر ماه ارائه خدمات خواهد کرد. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی شهرستان پارس آباد قبل از ظهر امروز سه شنبه با حضور فرماندار پارس آباد،رئیس عتبات عالیات استان اردبیل ،نماینده استاندار در ستاد اربعین استان و دیگر اعضای عضو این ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس اباد برگزار گردید.

در این جلسه فرماندار شهرستان پارس آباد با تسلیت ایام سوگواری اربعن حسینی از حضور باشکوه مردم در مراسم سوگواری هشتم محرم در پارس آباد تشکر کرد و گفت: حضور باشکوه مردم در صحنه سوگواری اباعبدالله الحسین ع شکوه و عظمت مردم این شهرستان را در رده شهرستانهایی چون اردبیل و زنجان و تبریز قرار داد تا خاطره رویدادهای تلخ گذشته به فراموشی سپرده شود.

علایی از تعیین موکب شهرستان پارس آباد در کربلا بعنوان تنها موکب از بین ۹ موکب استان اردبیل خبر داد و گفت: این موکب روزانه به ۴۰۰۰ نفر از زاعرین حرم حضرت اباعبدالحسین و اهل بیت ع از تاریخ شانزده مهر ماه الی بیست و ششم مهر ماه ارائه خدمات خواهد کرد.

فرماندار شهرستان پارس آباد مشارکت در مکتب حسین را افتخاری برای شیعیان دانست و گفت: این راهپیمایی عظیم و جهانی نماد وحدت و یکپارچگی شیعیان جهان می باشد.

فرضی نماینده استاندار در ستاد اربعین استان نیز گفت: با توجه به اینکه رئیس و دبیر خانه ستاد اربعین در وزارت کشور مستقر است،این ستاد با ۱۸ کمیته، هماهنگی و برنامه ریزی و سازماندهی کنگره بزرگ اربعین حسینی را مدیریت خواهد کرد.

وی از فعالیت ۱۱ کمیته استانی و ۵ کمیته شهرستانی برای جذب مشارکت های مردمی و پشتیبانی خدمات درمانی و فرهنگی خبر داد و افزود: هدف از کنگره بزرگ اربعین حسینی ایجاد وحدت و نسجام بین شیعیان جهان و به نمایش گذاشتن برادری و برابری و ارادت جهانیان به سید و سرور شهیدان امام حسین ع است.

نماینده استاندار در ستاد اربعین حسینی از استقرار ۹ موکب استان برای خدمات رسانی به زاعرین در محل های گمرک بیله سوار ، امام زاده سید صدرالدین،مرز خسروری،شهر سامرا،دیوانیه،دوجین عراق و کربلا خبر داد و گفت: زاعران با در دست داشتن گذرنامه معتبر و ثبت نام در سماح و تنهابا پرداخت ۲۵ هزار تومان حق بیمه می توانند به زیارت کربلا و قبور اهل بیت ع مشرف شوند.

عیدی رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل از صدور مجوز ۲۰۰۰ موکب برای پذیرایی از ۳ میلیون و ۴۰۰ وعده غذا و اسکان یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور خبر داد و خاطر نشان کرد:همچنین در این رویداد مذهبی بین المللی ۵۰۰۰ هزار خودرو سنگین برای پشتیبانی لجستیکی از کشورمان اعزام خواهد شد.

وی گفت: ۱۱۰۰ نفر از موکب داران عراق در ایام اربعین برای بهره مندی از بیانات امام خامنه ای و خدمات رسانی بهتر به زاعرین به حضور مقام معظم رهبری مشرف خواهند شد.

 

خبرنگار: رضا امیرپور