12:49:39 - یکشنبه 2 جولای 2017
میزان خرید گندم دشت مغان به ۲۶۰ هزار تن رسید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: میزان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مغان تاکنون به ۲۶۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش ارس رسا ؛ عدیل سروی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال به رغم کاهش ۱۱ درصدی سطح زیر کشت زراعت گندم پیش بینی می شود میزان خرید این محصول به ۵۰۰ هزار تن برسد.
وی در خصوص نظارت بر عملیات برداشت گندم افزود: هم اکنون بیش از تعداد مورد نیاز کمباین‌های برداشت در سطح استان فعال هستند و کارشناسان زراعت و ترویج نیز نظارت مستقیم بر عملیات برداشت را انجام می‌دهند تا حداقل میزان ریزش را به هنگام برداشت غلات شاهد باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ناوگان برداشت غلات استان یکی از مجهزترین ناوگان‌های کشوری محسوب می‌شود و همین امر سبب شده است که هیچ گونه مشکلی در برداشت غلات توسط کمباین‌های با معاینه فنی و استاندارد پیش نیاید.
سروی درباره پرداخت به موقع بهای گندم های خریداری شده افزود: بهای گندم خریداری شده از کشاورزان در کمترین زمان ممکن به آنها پرداخت خواهد شد.
وی اظهار کرد: هیچ مشکلی در پرداخت بهای گندم تحویلی کشاورزان وجود ندارد و به صورت منظم با خرید گندم بهای آن به موقع به گندمکاران پرداخت خواهد شد.
سروی در خصوص جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی در مزارع افزود: برای جلوگیری از وقوع حادثه آتش‌سوزی در مزارع گندم به طور شبانه‌روزی اکیپ‌های حفاظتی فعال هستند تا از هرگونه خطرات و آتش‌سوزی‌های احتمالی و وارد آمدن خسارت به کشاورزان جلوگیری به عمل آید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از ساماندهی ۶۰ مرکز برای خرید گندم در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۵ مرکز خرید در شهرستان های بیله سوار و پارس آباد فعال شده است.
سروی در باره ممنوعیت خروج گندم های تولید شده از استان افزود: با توجه به مرغوبیت گندم استان و به لحاظ ارتقاء کیفیت نان ،گندم های تولید شده در شمال استان بعنوان خوراک مردم منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1811
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4904469
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي