11:46:10 - سه‌شنبه 16 مه 2017
ناحیه عمرانی سوم و چهارم خداآفرین نیمه اول سال ۹۷افتتاح می شود
وزیر نیرو گفت: ناحیه عمرانی دوم خداآفرین که امروز افتتاح شد زمینه های اشتغال زیادی را فراهم می کند و ناحیه عمرانی سوم و چهارم خداآفرین هم تا نیمه اول سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ارس رسا به نقل از مغانه آنلاین، حمید چیت چیان روز سه شنبه در آئین افتتاح طرح شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه عمرانی دوم خداآفرین افزود: در ناحیه عمرانی دوم خداآفرین در استان اردبیل برای آبیاری منطقه سد بزرگی ساخته شده که آب را بر روی رودخانه ارس ذخیره می کند و سد قیزقلعه سی هم برای تنظیم و هدایت آب به کانال اصلی به مساحت ۱۴۴ کیلومتر احداث شده که ۵۲ کیلومتر آن مربوط به استان آذربایجان شرقی و ۹۲ کیلومتر دیگر در حوزه استان اردبیل است.
او افزود: صدها ابنیه ، پل ، ایستگاه و پمپاژ در طول این کانال ها اجرا و ساخته شده و اینها نمونه ای از کارهای بسیار عظیم دولت تدبیر و امید است.
او اظهار کرد: طرح خداآفرین در سال ۸۳ شروع شده بود که تا ابتدای دولت یازدهم ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داست ، از سال ۹۳ زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به محض دریافت اعتبارات مربوط به طرح های مرزی با تدبیر رئیس جمهوری در طی کمتر از سه سال این طرح به ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی رسید.
وی ادامه داد: برخی ها می خواهند اقدامات و خدمات بزرگ دولت تدبیر و امید را انکار و سیاه نمایی کنند ولی این کارها هیچ فایده ای برای کشور ندارد.

وی اضافه کرد: مرزداران و مردم باید اطلاع داشته باشند که دولت تدبیر و امید چه کارهای بزرگی انجام داده و دولت نگاهش به اقصی نقاط کشور است.
او مهار آب های مرزی را کارنامه موفق دولت تدبیر و امید دانست و گفت: طرح شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه عمرانی دوم خداآفرین یکی از چهار طرح بزرگی است که در دولت یازدهم در استان اردبیل اجرا شده است.
وی افزود: مشابه این طرح در استان های خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، گلستان ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، کردستان ، کرمانشاه و ایلام با همین عظمت و جدیت انجام شده و در تمام این مناطق کارگاه های بزرگ سازندگی فعال بوده و کارهای عظیمی در کشور در حال انجام است که که تحول عظیمی در مناطق مرزی ایجاد می کند.
مساحت پایاب ناحیه عمرانی دوم سد خداآفرین در استان اردبیل ۱۰ هزار هکتار می باشد که از این میزان ٨٠٠ هکتار باغ های مجهز به سامانه آبیاری قطره ای ، ۶ هزار و ۵٠٠ هکتار مزارع مجهز به سامانه آبیاری بوسیله ماشین های سنترپیوت و ٣ هزار و ٢٠٠ هکتار مزارع مابین سنترپیوت ها مجهز به سامانه آبیاری کلاسیک ثابت با آبپاش متحرک است.
طرح خداآفرین در شمال غربی کشور در محدوده استان اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.
بخش عمده اراضی این طرح در استان اردبیل در تراس فوقانی دست مغان و در شرق دره رود واقع شده و وسعت اراضی طرح آبیاری و زهکشی خداآفرین در این استان حدود ۶٢ هزار هکتار و طول کانال اصلی ٩٢ کیلومتر است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 4514
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4804129
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي