خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
17/10/07 19:13
شناسه خبر : 28244

نبود هیچ گونه نظارتی بر فعالیت در شبکه‌های مجازی

امام جمعه پارس‌آباد گفت: متاسفانه در شبکه‌های مجازی که در حال حاضر اثرگذاری و پوشش بیشتری دارند هیچ‌گونه نظارتی انجام نمی‌شود. ...

به گزارش ارس رسا به نقل از ساوالان خبر ؛ حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی در دیدار با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به مهاجرپذیر بودن منطقه باید اقدامات در راستای توسعه شهرستان مد نظر بوده و مسئولان به این امر توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش‌های اخیر دولت مانند راه‌اندازی پایاب سد خداآفرین و تحولات عظیم بخش کشاورزی و دامداری در پی اجرای این طرح و نیز توسعه زیرساخت‌های شهرستان گفت: منطقه پارس‌آباد دارای ظرفیت‌های فراوان سرمایه‌گذاری بوده و لازم است تا تمامی حوزه‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری و استفاده مفید از این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه پارس‌آباد با قدردانی از اقدامات در حوزه ICT استان بیان کرد: تحولات و پیشرفت این حوزه کاملا مشهود است و شهرستان پارس‌آباد در این راستا دغدغه‌های بسیار کمی داشته و نهادهای مربوطه عملکرد موفقیت‌آمیز و مطابق با علم روز در این حوزه داشته‌اند.

رشادی با اشاره به لزوم امکان استفاده تمامی اهالی از پوشش نسل چهارم تلفن همراه در شهرستان افزود: امیدواریم تا به زودی با تلاش‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان شاهد بهره‌مند شدن تمامی ساکنان شهرستان از اینترنت نسل چهارم تلفن همراه باشیم.

وی در مورد شبکه‌های مجازی و دغدغه‌های استفاده از این شبکه‌ها در سطح جامعه تصریح کرد: شبکه‌های مجازی به صورت خودمختار و مستقل عمل می‌کنند و این موضوع نقطه ضعفی برای این حوزه است که متاسفانه در شبکه‌های مجازی که اثرگذاری و پوشش بیشتری دارند هیچ‌گونه نظارتی انجام نمی‌شود.

رشادی اظهار کرد: با توجه به اینکه اکنون عصر شبکه های مجازی است و مخاطبان اینترنت، تلویزیون و دیگر رسانه‌ها کاهش یافته و مردم تمایل به استفاده از شبکه‌های مجازی دارند، لازم است تا مسئولان توجه خود را به این شبکه معطوف کرده و از بخش‌های خصوصی در این حوزه حمایت کنند تا با انجام فعالیت‌های جدید و مناسب امکان کنترل فضای مجازی و استفاده مفید از ظرفیت این شبکه‌ها فراهم شود.

امام جمعه پارس‌آباد با اشاره به فضای رقابتی در این حوزه تصریح کرد: زمان، زمان الکترونیک است و پیشرفت تمامی حوزه‌ها وابسته به ICT است و انتظار می‌رود فعالیت‌ها و اقدامات در این حوزه توسعه و گسترش یابد.