19:36:34 - دوشنبه 8 ژانویه 2018
نخستین مرکز آزمون آنلاین فنی و حرفه ای شهرستان پارس‌آباد افتتاح شد
مهارت‌آموزی و آموزش فنون کسب و کار یکی از مهم‌ترین مباحث در تحقق و ایجاد اشتغال مولد و پایدار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از روابط عمومی فرمانداری پارس آباد؛ با حضور فرماندار پارس‌آباد و مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل نخستین مرکز آزمون آنلاین شهرستان پارس‌آباد افتتاح شد.

در آیین افتتاح این مرکز فرماندار پارس‌آباد  با اشاره به استقبال بالای کارآموزان، ایجاد مرکز آزمون آنلاین را ضروری دانست و اظهار کرد: با افتتاح این مرکز سرعت برگزاری آزمون و صدور گواهی مهارت افزایش یافته و اثربخشی و کیفیت آموزشی آزمون‌ها افزایش خواهد یافت.

فرماندار شهرستان پارس آباد با بیان  اینکه پارس‌آباد از نظر جمعیت دومین شهرستان استان و تنها شهر دارای رشد جمعیت مثبت می باشد  با اشاره به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بالای کشاورزی و دامپروری موجود، افزود: مهارت‌آموزی و آموزش فنون کسب و کار یکی از مهم‌ترین مباحث در تحقق و ایجاد اشتغال مولد و پایدار است.

دکتر صمدی با بیان اینکه در جریان سال ۹۵، ۱۶۵۰ نفر و در سال ۹۶ نیز ۱۱۰۰ نفر در ۱۲ کارگاه ثابت رشته‌های کشاورزی، مکانیک و اتومکانیک، جوشکاری و نقشه‌کشی ساختمان را آموزش دیده‌اند و در سال ۹۵ نیز بیش از ۲۲۰۰ نفر در آزمون‌های این مرکز شرکت داشته‌اند افزودند باید با نیاز سنجی آموزشی مناسب با استعداد منطقه، دوره های جدید کارآموزی و مهارتهای مورد نیاز برای توسعه و رشد زمینه اشتغال پایدار  پیش بینی و برنامه ریزی شود.

فرماندار پارس‌آباد به دوری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران از مرکز جمعیتی شهر نیز اشاره کرد و گفت: دوری این مرکز آموزشی  سبب عدم استفاده بهینه افراد برای حضور در دوره‌های مهارتی گشته که به منظور پیشگیری از چنین امری باید این مرکز به نزدیک‌ترین نقطه شهر انتقال یابد.که در این راستا مذاکرات اولیه با مدیران کل استانی صورت پذیرفته و پیگیری موضوع در کار گروه های تخصصی استانی مورد تاکید است.

در این مراسم همچنین مدیرکل فنی و حرفه ای استان با اشاره به اینکه ضمن اینکه هم زمان مرکز آزمون آنلاین خواهران پارس آباد نیز افتتاح خواهد شد ، گفت پیش از این سالن آزمون آنلاین الکترونیکی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خلخال و مشگین‌شهر نیز مورد بهره‌برداری قرارگرفته است، و در ادامه تصریح کرد: تا پایان سال‌جاری سالن آزمون آنلاین الکترونیکی دو شهرستان دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

 محمد پورقلی اجرایی کردن دولت الکترونیک، بروز بودن، تسهیل در امور، صرفه‌جویی در هزینه‌ها هم برای متقاضیان و هم در حوزه دولتی، کوتاه کردن زمان برگزاری آزمون‌ها و تکریم ارباب رجوع را از مزیت‌های آزمون آنلاین الکترونیکی برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر آزمون‌های الکترونیکی سنجش مهارت برای ۳۸۰ حرفه در نظر گرفته شده است که مهارت‌آموزان می‌توانند بنا به علاقه خود یکی از رشته‌ها را برگزینند.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 2875
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4802490
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي