20:25:43 - جمعه 2 ژوئن 2017
خطیب نماز جمعه پارساباد:
هر کسی در این ماه پرفضیلت خود را از فضائل این ماه پربرکت محروم کند به خودش ظلم کرده است
خطیب نماز جمعه پارس آباد:بدبخت ترین مردم کسی است که نام مقدس حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه را بشنود ولی صلوات نفرستد/شقی ترین مردم کسی است که ماه مبارک رمضان بیاید و تمام شود ولی گناهان خود را نبخشاید.

به گزارش ارس رسا ، حجت الاسلام رشادی خطیب توانا و امام جمعه محبوب پارساباد در خطبه های این هفته نماز جمعه،دوازدهم خرداد ماه با یادآوری مصائب و فضیلت های ماه مبارک رمضان در آغاز خطبه اول ،این ماه را یکی از مهمترین و پربرکت ترین ماههای سال دانسته و یادآور شدند: روزه داری و عمل به واجبات این ماه پر فضیلت برابر با برکات تمامی ماههای سال است و مغفول شدن از آن را به منزله ظلم به خویشتن و دوری از رحمت خداوند است که انسان عامدانه تمامی درهای رحمت خداوند را به روی خود می بنندد.

خطیب نماز جمعه پارساباد در ادامه با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان با ذکر روایتی اینگونه بیان میکند:پیامبر (ص) وقتی به ماه مبارک رمضان نزدیک میشد با تعجب و شگفتی خاصی به اصحاب خود می فرمود:آیا میدانید چه رویداد عظیمی در راه است؟آیا میدانید چه چیزی به سمت شما در حال نزدیک شدن است؟سپس فرمود : درهای رحمت و مغفرت الهی بر روی شما گشوده شده است و باید قدر و منزلت آن را بدانید.
حجت الاسلام سید سعید رشادی با نقل روایتی از جابر بن عبدالله به نقل از پیامبر گرامی اسلام گفت: سه دسته از انسانها هستند که حقیقتا بدبخت هستند؛ دسته اول آنهایی هستند که اسم من به گوششان بخورد و صلوات ذکر نکنند،دسته دوم کسانیکه ذکر صلوات را بلد نباشند و دسته سوم کسانیکه در ماه مبارک رمضان از مصائب آن بهره مند نشوند و ثواب روزه گرفتن را از دست بدهند.

 

امام جمعه پارساباد خطبه دوم خود را به مناسبت های مهم در هفته آتی و اهمیت این رویدادها ،از جمله سالگرد زندانی شدن معمار کبیر انقلاب و رحلت بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت خدیجه سلام الله علیها که با بخشش ثروت خود در راه ترویج و تبلیغ اسلام موجبات حفظ آبروی اسلام و مسلمین شد،اختصاص دادند و گفتند:از زحمات دستگاههای متولی امر گرامیداشت و پاسداشت مناسبت ها در شهرستان پارساباد از جمله سپاه پاسداران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می نماییم و امیدواریم بیش از پیش بر مناسبت های فرهنگی و ارزشی خود در محافل عمومی ارج نهیم.
حجت الاسلام رشادی همچنین در آستانه هفته محیط زیست توجه بیشتر مردم و مسئولین به طبیعت را خواستار شد و گفت:طبیعت تنها متعلق به ما انسانها نیست و تمامی کائنات عالم در این طبیعت سهیم هستند و اگر ما موجبات تنگ تر شدن عرصه بر سایر موجودات و حیوانات شویم مطمئنا حیوانات نیز مجبور به پناه آوردن به قلمرو انسانها شده و محدودیتها و مشکلاتی را برای ما بوحود خواهد آورد.

ایشان استفاده بی رویه از سموم کشاورزی در محصولات کشاورزی را ، هم برای انسان و هم برای اراضی و سایر موجودات آفرینش مضر خواند و گفت:از مسئولین متولی انتظار میرود در این زمینه توجه و مداقه بیشتری به خرج داده و آموزش های لازم را در جهت استفاده بهینه از سموم کشاورزی که موجب تسهیل در نابودی طبیعت میشود،به مصرف کنندگان و زارعین ارائه نمایند.
خطیب نماز جمعه پارساباد در پایان ضمن تشکر از زحمات و اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی که امنیت و آرامش را در انتخابات اخیر برای مردم شهرستان به ارمغان آورده و متقبل زحمات زیادی شدند،هم از جانب خود و هم از جانب مردم شریف شهرستان تقدیر به عمل آورد.
خطیب نماز جمعه پارساباد پایان سخنان خود را بر تکریم و تمجید از هیئت امنای مساجد که سفره افطاری و ایتام برای روزه داران در مساجد برپا میکنند،اختصاص داده و بر تداوم این فریضه مبارک که بزرگترین ثواب برای متولیان این امر در دنیا و آخرت است ،تاکید کرده و از زحمات دست اندرکاران و خیرین مشارکت کننده در این امر خیر تقدیر و تشکر کردند.

 

گزارشگر: رضا امیرپور

 

انتهای پیام/

  1. نمازهای پر فضیلت ماه رمضان &   اکتبر 27, 2017  

    […] هر کسی در این ماه پرفضیلت خود را از فضائل این ماه پربرکت… […]

  2. نمازهای پر فضیلت ماه رمضان &   اکتبر 28, 2017  

    […] هر کسی در این ماه پرفضیلت خود را از فضائل این ماه پربرکت… […]

  3. نمازهای پر فضیلت ماه رمضان &   اکتبر 29, 2017  

    […] هر کسی در این ماه پرفضیلت خود را از فضائل این ماه پربرکت… […]

  4. نمازهای پر فضیلت ماه رمضان &   اکتبر 29, 2017  

    […] هر کسی در این ماه پرفضیلت خود را از فضائل این ماه پربرکت… […]

  5. نمازهای پر فضیلت ماه رمضان &   اکتبر 30, 2017  

    […] هر کسی در این ماه پرفضیلت خود را از فضائل این ماه پربرکت… […]

  6. نمازهای پر فضیلت ماه رمضان &   نوامبر 2, 2017  

    […] هر کسی در این ماه پرفضیلت خود را از فضائل این ماه پربرکت… […]

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1309
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4902382
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي