14:35:34 - جمعه 12 مه 2017
هشدار نشریه پایگاه اطلاع رسانی رهبری: کاندیداها مراقب باشند/فتنه خط قرمز رهبری است
هفته‎نامه خط حزب‎الله که از سوی پایگاه اطلاع رسانی حفظ و نشر آثار آیت‎الله خامنه‌ای منتشر می‌شود؛ با هشدار نسبت به اینکه خطا در تشخیص، ممکن است موجب تکمیل طراحی دشمن در انتخابات شود؛ تیتر زده است: کاندیداها مراقب باشند.

به گزارش ارس رسا به نقل از خبرآنلاین، در گزارش این هفته نامه آمده است:

اول. روز چهارشــنبه هفتمین دیداری بود که رهبر انقلاب اسلامی درباره انتخابات آینده صحبت کردند. نکته مهم و موضوع مشترک این هفته “مسئله امنیت” و مصونیت کشور بود. مهم‎ترین و صریح ترین جمله رهبر در این باره، مربوط است به دیدار اخیر ایشان در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین که فرمودند: اگر کســی بخواهد در انتخابات برخلاف امنیت کشور اقدامی انجام دهد، قطعا با واکنش و سیلی سختی مواجه خواهد شد. ۹۶/۲۰/۲

سؤال آن است که چرا تا بدین حد، موضوع امنیت برای رهبر انقلاب در این ایام مهم شده است؟ ارتباط بین امنیت و انتخابات چیست؟ آیا انتخابات عامل اســتحکام و افزایش امنیت است یا خود عاملی است برای سبب ناامنی و آشوب؟

واقعیت آن است که انتخابات هم می تواند موجب افزایش امنیت و اقتدار کشور شود، و هم باعث کاهش امنیت و بروز ناامنی، و این هر دو، به چگونگی مواجهه ی نامزدهای انتخاباتی در فرایند تبلیغاتی خود، و البته مردم جامعه بستگی دارد.

دوم. از منظر جامعه شناسی، در هر جامعه ای شکاف ها و گشل هایی وجود دارد وجود دارد که برخی از نظریه پــردازان معتقدند اساسا کار جامعه شــناس، تشخیص این شــکاف  ها است. از یک منظر، این شــکاف ها را به دو دسته ی شکاف متقاطع و شکاف متراکم تقسیم بندی می کنند. اگر شکاف ها همدیگر را تضعیف کنند، شکاف را متقاطع می نامند. مثلا دشمن هماره سعی داشته شــکاف قومیتی در ایران را افزایش بدهد، اما بالعکس، «مردم، عجم و عرب ندارند. مردم در دوران انقلاب، مثــل پاره های فولاد در مقابل دشمن ایستادند. خصوصیت این مردم، مسلمان بودن، ایرانی بودن، ایستادگی در مقابل متجاوز و در کنار هم بودن است. ۷۵/۱۲/۱۸

اگر شکاف ها موجب تشدید یکدیگر شوند نیز آن را شــکاف متراکم می نامند. برای مثال، حوادث بعد از انتخابــات۸۸ ، یا به تعبیردرست تر فتنه ۸۸ موجب تشدید شکاف های موجود در جامعه، و در نتیجه مقابل هم قرار گرفتن مردم، و کشاندن کشور به لبه پرتگاه شد. در حقیقت جرم بزرگ فتنه گران همین تشدید شکاف ها و به آشوب کشاندن و ناامنی کشور بود. برای همین هم فتنه خط قرمز رهبر انقلاب است.
سوم. شرایط و رخدادها را می توان دو گونه تحلیل کرد: یک بار از جزء به کل، و یک بار از کل به جزء. برای مثال، هدف کل و راهبردی دشمن در مواجهه با نظام، تغییر رفتار – بخوانید تغییر رژیم- اســت آن  چنان که مایکل لدین، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، و از پشتیبانان اصلی فتنه ۸۸ گفته بود: صادقانه بگویم بهترین کار این اســت که دست از شعار مرگ بر آمریکا بردارد… تصور نمی کنم سیاست ایران که همان سیاســت برآمده از انقلاب اسلامی است، تغییر کند… رژیم ایران باید عوض شود، ما خواستار تغییر رژیم هستیم. اگر تغییر نظام سیاسی، هدف کلان دشمن باشد، آنگاه به تعبیر رهبر انقلاب، دو موضوع اقتصاد و معیشت امنیت و آشوب به عنوان دو راهبرد میان مدت و کوتاه مدت در دستور کار دشــمن قرار دارد. پــس در این بین، وظیفــه ی نامزدها، حرکت در جهت معکوس خواسته های دشمن است. اینکه رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود به نامزدها توصیه می کننــد برحل مســائل اقتصادی و معیشتی ، توجه به موضوع عزت ملی و استقلال کشور، و حفظ امنیت ملی و آرامش، به همین دلیل است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 469
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4901542
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي