12:31:20 - جمعه 4 فوریه 2022
واگذاری زمین کشاورزی به تعاونی‌های اردبیل کذب است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: واگذاری هرگونه اراضی زراعی به تعاونی‌های مسکن در استان اردبیل کذب محض است و به هیچ‌ وجه تغییر کاربری در این حوزه انجام نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اس رسا ، خلیل نیکشاد در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با تعیین تکلیف اراضی کشاورزی به هیچ وجه واگذاری زمین‌های کشاورزی به شرکت‌های تعاونی کارمندان دولت در سطح استان انجام نشده و اعضا نباید فریب تبلیغات دروغین در این زمینه را بخورند.
وی تصریح کرد: با تاکید مسئولان کشوری و استانی تغییر کاربری در اراضی کشاورزی به شکل کامل ممنوع شده و ما به هیچ فرد حقیقی و حقوقی در قالب شرکت تعاونی ادارات زمین کشاورزی واگذار نمی‌کنیم و تغییر کاربری‌ها نیز در این زمینه فاقد وجاهت قانونی است.
نیکشاد گفت: سازمان جهاد کشاورزی خرید و فروش اراضی کشاورزی را در بنگاه‌های مشاور املاک کار غیر قانونی اعلام می‌کند و به متخلفان گوشزد می‌کند که در صورت تکرار چنین مواردی قطعاً از طریق مراجع قانونی با آنها برخورد شده و اجازه تغییر اراضی کشاورزی در حریم شهرها و روستاها داده نخواهد شد.
وی به تهیه نقشه بر اساس طرح کاداستر اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۳۰ هکتار اراضی کشاورزی استان نقشه‌برداری شده و با هدف حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی و توسعه این اراضی، این فعالیت‌ها ادامه دارد.
نیکشاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با اجرای طرح کاداستر و پیمان‌سپاری انجام شده ۲۳۰ هکتار اراضی نقشه‌برداری شده که یک سوم کل اراضی زراعی و باغی استان را که ۷۵۵ هزار هکتار است، شامل می‌شود.
وی اضافه کرد: از این تعداد ۸۰ هزار هکتار در مناطق شمال استان اعم از بیله‌سوار و پارس‌آباد در مرحله انجام نقشه‌برداری است و سازمان جهاد کشاورزی سعی می‌کند تا با همکاری امور اراضی پیمان‌سپاری و رفع تداخلات را در این بخش انجام دهد.
نیکشاد با بیان اینکه ۳۵۰ هکتار رفع تداخلات در سطح استان با صدور رأی انجام شده است، بیان کرد: با همکاری منابع طبیعی، ثبت اسناد، مدیریت امور اراضی و همچنین حمایت رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان جلوی تصرفات غیرقانونی و تخلفات احتمالی گرفته شده است.
وی ادامه داد: با رفع تداخل ۳۵۰ هکتار اراضی، رأی صادر شده برای ۱۸۵ هکتار بوده که به تعیین تکلیف محدوده اراضی کشاورزی منجر شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مدارک مورد نیاز برای دریافت سند تک برگی کشاورزان مربوط به اراضی خودشان، اسناد هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی و همچنین قولنامه و نسخی است که در زمان ارائه مدارک باید کشاورزان آن را به همراه داشته باشند.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871657
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي