20:24:31 - یکشنبه 21 اکتبر 2018
استاندار اردبیل:
واگذاری کشت و صنعت را قبول نداریم/مذاکره با مسئولان کشور در هفته آینده
‌استاندار اردبیل گفت: واگذاری کشت و صنعت را قبول نداریم و باید در این زمینه به شکل شفاف و دقیق اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از ایسنا،‌ اکبر بهنامجو روز شنبه در دیدار اعضای شورای استان اردبیل اظهار کرد: شورای استان از جایگاه ارزشمندی در حل مشکلات مردم و پیگیری آنها برخوردار است و ما مصمم هستیم به شکل فصلی نشست‌هایی را با اعضای شورای استان برگزار کنیم تا از دیدگاه‌ها و نظرات آنها در راستای برنامه‌ریزی دقیق در ارتقای جایگاه شهرها و همچنین شوراها و شهرداری‌ها بهره‌مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: شوراها باید خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم را به مسئولان منتقل کنند تا ما با رفع معایب و نارسائی‌ها مسیر ترسیم شده توسعه استان را در بخش گردشگری، کشاورزی و صنعت تقویت کرده و به آن انسجام ببخشیم.

استاندار اردبیل ارتقای جایگاه استان را در سایه بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی یادآور شد و تصریح کرد: ما معتقدیم براساس قانون وظایف و اختیاراتی که به شهرداری‌ها محول شده باید با همکاری شوراها به بهترین شکل به سرانجام برسد و در این مسیر با کمک و همراهی فرمانداران مطالبات مردم نیز برآورده شود.

انتخاب شهرداران با نسب و سبب هیچ معنایی ندارد

بهنامجو به موضوع انتخابات شهرداران از سوی شوراها اشاره کرد و افزود: باید افراد متخصص، صاحب تجربه، کاربلد و باسابقه خوب و مفید برای مسئولیت شهرداری انتخاب کنید وگرنه انتخاب شهردار به خاطر نسب و سبب و یا برخی روابط خویشاوندی هیچ سود و ثمری به همراه ندارد.

وی بیان کرد: برخی از شهرداران این استان ضعیف و در حد مدیریت شهر نیستند و بنده به دلیل اینکه از سال ۷۱ سابقه مسئولیت شهرداری در شهرهای مختلف را دارم بر این باورم که شهردار باید یک فرد تلاشگر و آماده به خدمت باشد و بدون توجه به درآمد و منابع اعتباری بکوشد این مجموعه را خوب مدیریت کرده و شهر آبرومندی را تحویل دهد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: برخی از شهرداری‌ها سوء مدیریت خود را می‌خواهند به نوعی با درآمد پائین شهرداری‌ها و یا دلایل واهی دیگر لاپوشانی کنند در حالی که باید یک نگرش درست مدیریتی در شهرداری‌ها حاکم شود تا با دلسوزی و توان مضاعف مدیریت شهر را عهده‌دار شوند.

بهنامجو موضوع جذب سرمایه‌گذاران را در توسعه شهر یادآور شد و گفت: تا زمانی که زیرساخت‌های اشتغال و کارآفرینی و سرمایه‌گذاری جدید فراهم نیاید محال است یک سرمایه‌گذار ریسک کرده و در شهر حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: ما باید سرمایه‌گذار را خوب تحویل بگیریم و با پشتیبانی همه جانبه امکانات را برای او مهیا کنیم تا سرمایه‌گذار نیز با رغبت و انگیزه در حوزه اجرا ورود پیدا کند تا یک کارنامه موفقی را از خود به یادگار بگذارد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: برای شورا و شهرداری جذب سرمایه‌گذار و حمایت از آنها یک رزومه و کارنامه محسوب می‌شود که ضرورت دارد به غنا و گستردگی این کارنامه بیفزاییم.

احداث راه آهن شمال اردبیل ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

بهنامجو به اصلی‌ترین زیرساخت استان موضوع راه آهن اردبیل – میانه و اتصال به شبکه سراسری اشاره کرد و گفت: یکی از مدیران توانمند کشور که فرزند این خطه است ما را در تکمیل راه آهن اردبیل – میانه امیدوار کرد به طوری که برای اولین بار با استفاده از فاینانس داخلی موفق شدیم ۷۵۰ میلیارد تومان برای راه آهن دریافت کنیم که مقرر است ظرف سه سال این منابع تزریق شود.

وی با بیان این اصل که توسعه توسعه می‌آورد، خاطرنشان کرد: اگر هر یک از ۱۱ عضو شورای استان هر ماه یک سرمایه‌گذار را جذب کنند ما شاهد حضور ۱۱ سرمایه‌گذار در هر ماه در این استان خواهیم بود که این خود توان مضاعف توسعه استان را قدرت و صلابت می‌بخشد.

استاندار اردبیل بیان کرد: در کنار تملک اراضی منطقه آزاد شمال استان شامل گرمی، پارس‌آباد و بیله‌سوار ما رایزنی‌ها را با جمهوری آذربایجان داشتیم تا راه آهن کشور آذربایجان به پارس‌آباد متصل شود.

بهنامجو به توجیه‌پذیر بودن راه آهن اردبیل به شمال استان اشاره و اظهار کرد: ما به دنبال جذب بخش خصوصی برای اتصال راه آهن اردبیل به شمال استان هستیم که پیش‌بینی‌ می‌شود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه منابع مالی نیاز است.

وی قول داد؛ تا ۱۰۰ درصد از سال آینده احداث راه آهن اردبیل به شمال این استان شروع شود که سعی می‌شود ظرف سه تا چهار سال آینده نیز این پروژه را به سرانجام برسانیم و به هیچ وجه طولانی شدن این پروژه برای ما قابل قبول نیست.

استاندار اردبیل ظرفیت گردشگری اردبیل را نیز به ویژه در حوزه آب‌های گرم و شرایط اقلیمی زمستانی بی‌‌نظیر خواند و اظهار کرد: با اعزام پزشکان عمومی به ترکیه و گذراندن دوره تخصصی در رشته پزشکی آبدرمانی سعی داریم تا بر محور زمستان بیدار اهداف و برنامه‌ها را تبیین و عملیاتی کنیم تا سال به سال بر تعداد گردشگران داخلی و خارجی بیفزائیم.

استاندار اردبیل از احداث سه پیست اسکی جدید در مشگین‌شهر، خلخال و سرعین خبر داد و خاطرنشان کرد: با مشارکت سرمایه‌گذاران تجهیزات مورد نیاز این پیست‌ها خریداری شده و در حال نصب است که سال آینده امیدواریم شاهد بهره‌برداری از این پیست‌ها باشیم.

بهنامجو به برخی از آسیب‌های اجتماعی و ضرورت ارتقای شاخص‌های بهبود زندگی در استان اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه آمار بالای طلاق، مصرف موادمخدر و نزاع و درگیری زیبنده مردم شایسته این استان نیست که با همکاری متخصصان و دانشگاه‌ها سعی داریم در کنترل و کاهش این آسیب‌ها گام‌های اساسی را برداریم.

کشت و صنعت مغان مشکل مدیریتی دارد

استاندار اردبیل با بیان اینکه کشت و صنعت مغان مشکل مدیریتی دارد و تاکنون جز دو مدیر مسئول مناسبی به خود ندیده است، افزود: دولت مدیریت مناسبی در بنگاه‌های اقتصادی نداشته و ما موافق واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی توانمند هستیم.

بهنامجو ادامه داد: در واگذاری مدیریت کشت و صنعت به بخش خصوصی باید سابقه، تعهد و توانمندی افراد مورد ارزیابی قرار گیرد تا چشم بسته این مجموعه به افرادی که اهلیت مدیریت این مجموعه را ندارند، واگذار نشود.

وی بیان کرد: از روز فردای خبر واگذاری کشت و صنعت به بخش خصوصی ما مذاکراتمان را شروع کردیم تا فرد مورد تائید از شفافیت عملکرد و کارکرد برخوردار باشد به طوری که ما بعد از ارزیابی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که واگذاری انجام شده مناسب اتفاق نیفتاده در حالی که در این مجموعه بیش از یک هزار نفر می‌توانند مشغول بکار شوند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: کشت و صنعت نه در حوزه اشتغال و نه تولید و صادرات وضعیت خوبی نداشته و ما جلسه‌ای که در هفته آینده در تهران خواهیم داشت در این زمینه مساله واگذاری را با متولیان امر پیگیری خواهیم کرد و مصرانه می‌کوشیم تا کشت و صنعت به اهلش واگذار شود.

تولید برق از زباله دیگر توجیه اقتصادی ندارد

بهنامجو به موضوع جمع‌آوری زباله و پسماند و بهبود شرایط تنظیف عمومی شهر اشاره کرد و گفت: آنچه که در وهله اول در یک شهر به چشم می‌آید موضوع جمع‌آوری زباله و نظافت شهری است که اولین و اصلی‌ترین کار شهرداری توجه به این موضوع است که باید در بهترین محل زباله‌ها جمع‌آوری و بازیافت شوند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی تولید برق از زباله به دلیل هزینه سرسام‌آور توجیه اقتصادی ندارد به طوری که ۲۵۰ میلیارد تومان در شهر اردبیل برای احداث کارخانه تولید برق از زباله نیاز است.

استاندار اردبیل افزود: ما در با وزارت کشور در حال رایزنی هستیم تا در شهر اردبیل وضعیت بازیافت زباله را به شکل کمپوست و یا تولید کربن سروسامان دهیم که امیدواریم با توافقی که انجام می‌شود در این زمینه بتوانیم به اهداف موردنظر دست پیدا کنیم.

بهنامجو در پایان به اعضای شورای استان قول داد تا مشکلات شهرهای مختلف را اعم از آب شرب، راه‌های روستایی و محورهای اصلی، جاده‌های ترانزیتی و همچنین زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران و صنعتگران را در حد توان پیگیری و به رفع مشکلات آنها اقدام کنند.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 99
  • بازدید دیروز: 1081
  • کل بازدیدها: 4897688
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي