خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
18/06/02 20:38
شناسه خبر : 29884

ورزش مغان در سراشیبی سقوط!

در سال 95 رقم درآمد ورزش شهرستان پارس آباد حدود 6 میلیارد ریال بود اما علیرغم افزایش و گرانی اجاره بهای سالنها و اماکن ورزشی و نارضایتی ورزشکاران و مستاجران از وضعیت گرانی اجاره بهاء، امسال (سال 96) این مبلغ بشدت سقوط کرده و به رقم کمتر از 3 میلیارد ریال رسیده است. ...

ارس رسا – رضا امیرپور / ورزش پارسابادمغان زمانی از لحاظ قهرمان پروری سرآمد استان و منطقه بود بر اساس قرائن و شواهد ورزشکاران و  قهرمانان زیادی تاکنون در رشته های مختلف ورزشی از شهرستان پارس آباد به جامعه ورزش کشور تحویل داده شده است اما این روزها ورزش مغان حال و روز خوشی ندارد و نه تنها سیر سعودی ندارد، بلکه نفس های آخر خود را می کشد و به هق هق افتاده است.

این روزها نه تنها ورزش شهرستان افت کرده است،بلکه بر اساس آمار و ارقام که از سوی روابط عمومی اداره ورزش و جوانان استان اردبیل ارائه شده است، اخیرا درآمد ورزش شهرستان پارس آباد نیز به شکل قابل ملاحضه ای کاهش داشته است این در حالی است که در سالهای اخیر درآمد ورزش شهرستان از بابت اجاره بهاء سالنهای ورزشی به بیش از نیم میلیارد تومان رسیده بود اما چنگ انداختن برخی افراد سفارشی بر  ورزش مغان باعث شده تا این رقم نیز سقوط آزاد را تجربه کند.

در سال ۹۵ رقم درآمد ورزش شهرستان پارس آباد حدود ۶ میلیارد ریال بود اما علیرغم افزایش و گرانی اجاره بهای سالنها و اماکن ورزشی و نارضایتی ورزشکاران و مستاجران از وضعیت گرانی اجاره بهاء، امسال (سال ۹۶) این مبلغ بشدت سقوط کرده و به رقم کمتر از ۳ میلیارد ریال رسیده است.

در بررسی دلایل کاهش  و افت وضعیت کمًی و کیفی ورزش پارساباد ؛ سپردن میز مدیریت ورزش شهرستان به افراد کم تجربه یکی از این علل معرفی شده است و ناهماهنگی شدید در اداره ورزش این شهر باعث شده است تا جوانان و کودکان که آیندگان و امید ورزش پایه هستند، نیز از ورزش روی گردان شوند.

مسابقات پرشور و نشاط و هیجان انگیز فوتسال جام رمضان در شهرستان پارس آباد که تبدیل به یک سنت و برند در منطقه شده و بسیاری از جوانان و فوتبال دوستان برای رسیدن ماه مبارک رمضان و شبهای فوتسالی آن در سالن تختی پارس آباد لحظه شماری میکردند، در سالهای نه چندان دور با حضور بیش از یکصد تیم شرکت کننده برگزار میشد اما اخیرا با شرکت کمتر از ۲۰ تیم و در سال جاری تا جایی که ما از آن مطلع هستیم تعداد این تیم ها حتی به ۱۰ تیم هم نرسیده است.

علت روی گرداندن جوانان و کودکان ورزشکار از جام رمضان نیز به ضعف آشکار اداره ورزش شهرستان برمیگردد که در سال گذشته یکی از داوران با تجربه که دبیر آموزش و پرورش نیز می باشد بعلت ناامنی و ضعف پوشش امنیتی بشدت توسط برخی افراد تماشاگر نما کتک خورد و با بینی شکسته شده سالن  مسابقات را ترک کرد. تکرار اینگونه حوادث مشابه باعث فرار ورزشکاران نوجوانان و جوان از ورزش میگردد و همچنین تکرار اینگونه درگیری های فیزیکی و حمله به مربی رشته های ورزشی در سالن ژیمناستیک توسط عوامل منتسب به رئیس اداره باعث شد تا حتی برخی مربیان هم جانب احتیاط را رعایت کرده و از گستره عملکرد خود بکاهند و کمتر در اماکن ورزشی ظاهر شوند تا احتمالا توسط این افراد خودسر مورد حمله فیزیکی قرار نگیرند.

ناهماهنگی در ارسال تیم های ورزشی به مسابقات اعزامی،ناتوانی در عدم تامین تجهیزات و سرویس ایاب . ذهاب ورزشکاران برای اعزام تیم ها تا جایی که بسیاری از خانواده ها با خودروهای شخصی عزیزان خود را به مسابقات خارج شهرستان اعزام کرده و یا همراهی میکردند تمام این ضعف ها و نقاط ضعف بسیاری دیگر که تمامی آنها در یک مطلب چند سطری قابل گنجایش نیست،سبب شد تا حتی خانواده ها نیز انگیزه لازم برای تشویق و حمایت از فرزندان و دلبندان خود را برای ورزش های قهرمانی از دست داده یا کمرنگ شوند.