خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
18/07/15 16:31
شناسه خبر : 30001

وزارت کار در بحث اشتغال سنگ تمام گذاشته است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالجاری و در بحث اشتغال و کارآفرینی و حمایت از تولید ملی سنگ تمام گذاشته است. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ سلمان خدادادی در جلسه شورای اشتغال پارس آباد مغان اظهار کرد: در دهه ۷۰ در اردبیل مسئولیت داشتم اما تحولی که در این سال ها در این استان رخ داده قابل تامل است به طوری که در مغان به ویژه شهرستان مستعد پارس آباد زمینه و بستر بیش از این در حوزه تحول و اشتغالزایی مهیاست.
وی خطه مغان را سرزمین طلایی تولید محصولات متنوع کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: ما در شرایط کنونی با گذر از کشاورزی سنتی باید به سمت کشاورزی صنعتی حرکت کنیم و با توجه جدی به صنایع تبدیلی و تکمیلی حرکتی موثر و کارگشا در تحول اقتصادی زارعین این منطقه ایجاد کنیم.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نمایندگان این استان در مجلس و همچنین در رایزنی با وزرا همواره مدافع مطالبات به حق مردم این منطقه هستند و در این پنج دوره ای که در مجلس حضور داشتم به جرات می گویم که نمایندگان این دوره استان اردبیل متحد و همدل پیگیر خواسته های مردم شهرهای مختلاف استان هستند.
خدادادی با بیان اینکه در کمیسیون اجتماعی مجلس اغلب نمایندگان آذری زبان حضور داشته و پیگیر مسایل مختلف منطقه هستند، افزود: با توجه به موقعیتی که دولت در آن قرار گرفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با چنگ و دندان از ایجاد فرصت های اشتغال جدید، جذب سرمایه گذاران و حمایت از کارآفرینان دفاع می کند و مصمم و بااراده در این حوزه مشغول فعالیت است.
وی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست؛ تا با توجه به موقعیت ممتاز مغان از شرکت های سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی برای سرمایه گذاری در این منطقه حضور پیدا کنند.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرصت بی نظیری در این مقطع با سختکوشی وزیر، استاندار و نمایندگان مجلس فراهم آمده است تا استان اردبیل با سرعت مضاعف گام در مسیر توسعه پایدار بردارد.        توان جذب تسهیلات اشتغال روستایی را در حد بسیار بالا داریم 
شکور پورحسین در جلسه شورای اشتغال پارس آباد مغان اظهار کرد: ما در حال حاضر توان جذب تسهیلات اشتغال روستایی را در مغان داریم تا فرصت اشتغال برای جوانان جویای کار فراهم آید.   نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انتظار می‌رود عدالت اقتصادی و اجتماعی و همچنین توزیع منابع در کشور و استان اردبیل مراعات شود چرا که منطقه مغان از نعمات و امکانات خدادادی برخوردار است.   وی با بیان اینکه هیچ شهرستانی به اندازه پارس آباد و بیله سوار توان جذب تسهیلات اشتغال روستای را ندارد، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه بانک های عامل و دستگاه های دولتی بروکراسی زاید را از بین ببرند.   نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی  خواستار سرمایه گذاری شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به ویژه صندوق بازنشستگی و شستا در منطقه مغان شد و گفت: در بخش تعاون امیدواریم با نظارت دقیق شرکت های تعاونی پایاب سد خدافرین با هدف بهره برداری مناسب از این مجموعه تشکیل شده تا بدون کمترین تنش امنیتی و اجتماعی توزیع عادلانه این اراضی را در بین ساکنین منطقه شاهد باشیم.   پورحسین توجه به افزایش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی ، کشاورزان و تولیدکنندگان صنایع دستی تشکیل شرکت های صادراتی و حضور در بازارهای جهانی را با عرضه محصولات متنوع کشاورزی و همچنین ایجاد زیرساخت برای توسعه توریسم درمانی را در منطقه مرزی بیله سوار یادآور شد و افزود: در ریشه کنی فقر مطلق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید استان مرزی و محروم اردبیل را در اولویت توجه قرار دهد.      ۱۱ هزار بیکار زیبنده منطقه پارس آباد نیست  
امام جمعه شهرستان پارس آباد نیز به وجود ۱۱ هزار بیکار در این شهرستان مستعد به عنوان یک نقطه ضعف اشاره کرد و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید قوانین خود را در حوزه کار و کارگری و کارفرمایی اصلاح کند تا در این شرایط زمینه اشتغال و رفع بیکاری در منطقه فراهم آید.
حجت الاسلام رشادی به فعالیت کشت و صنعت مغان اشاره کرد و افزود: این بنگاه اقتصادی به دلیل قوانین دست و پاگیر حاضر به جذب نیرو نیست و این کار از طریق پیمانکاران انجام می شود.
وی طولانی شدن پروسه سرمایه گذاری را در چرخه نظام اداری یک ضعف عمده خواند و بیان کرد: آنقدر سرمایه گذاران را در ادارات و در قالب نظام بروکراسی اذیت می کنیم که در آخر آنها از کار خود پشیمان شده و فرار را بر قرار ترجیح می دهند.
فرماندار شهرستان پارس آباد نیز نرخ بیکاری را در این شهرستان با وجود قابلیت های بی نظیر کشاورزی و خدمات ۱۲ درصد اعلام کرد افزود: با توجه به سرانه اشتغال یک نفر که ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده کمتر سرمایه گذاری حاضر می شود با نرخ سود ۱۸ درصد تسهیلات گرفته و مقدمات کار را برای جوانان منطقه فراهم آورد.
علی علایی عمده گلایه سرمایه گذاران را از قوانین پیچیده بانکی اخذ وثیقه های سنگین و مراحل سخت صدور مجوز اعلام و تصریح کرد: با توجه به اینکه ۴۷ درصد جمعیت عشایری استان در پارس آباد زندگی می کنند ضرورت دارد تسهیلات حوزه روستایی و مرزی با نرخ سود کمتر و تسهیل فرآیند پرداخت به ساکنین این منطقه پرداخت شود.
وی در پایان خواستار توسعه بیمارستان ارس پارس آباد و همچنین برقراری پروازهای شرکت آسمان در فرودگاه این شهرستان شد.

جماران