18:24:33 - دوشنبه 30 جولای 2018
وعده یک مسئول برای ملی کردن نهالستان های مغان
درحالی که نهالستان های مغان براثر قاچاق چوب و عدم حفاظت از آن ها روبه نابودی می رود مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل از تبدیل این نهالستان به یکی از پروژه های ملی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از تبدیل نهالستان مغان به نهالستان ملی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

شهامت هدایت اظهار کرد: در شهرستان پارس‌آباد نهالستان مغان به عنوان نهالستان ملی تبدیل شده و به منظور تولید نهال مورد نیاز استان و در جهت تولید گیاهان دارویی کشور در قالب پروژه‌های ملی مطرح خواهد شد.

وی افزود: شهرستان پارس‌آباد یکی از شهرستان‌های حساس در بخش حفظ آب و خاک و پوشش گیاهی منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: منابع طبیعی عزم جدی در جهت حل مشکلات بخش آبخیزداری، طرح‌های مرتع داری و مراتع منطقه و حل مشکلات منابع طبیعی با دامداران و طرح‌های هادی قدم برداشته است.

هدایت تصریح کرد: ضمن تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ پوشش گیاهی و از آنجا که حفظ آب و خاک از اولویت اصلی دولت تدبیر و امید است، خوشبختانه از صندوق توسعه ملی استان در مرحله اول اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به شهرستان پارس‌آباد اختصاص داده شد که با اجرای این پروژه‌ها بخش عظیمی از مشکلات پوشش گیاهی و حفظ خاک منطقه رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: در زمینه ایجاد پروژه‌های اشتغال زا، جنگل کاری اقتصادی، طرح‌های گیاهان دارویی منطقه، عملیات بیولوژیک در جهت حفظ خاک منطقه با توجه به آنکه خاک مغان طلاست در مراحل بعدی از صندوق توسعه ملی پروژه‌های جدید و سرنوشت سازی در قالب افزایش تولید اقتصاد مقاومتی زمینه فعالیت بخش اقتصادی منطقه عزم جدی برای حمایت از سرمایه گذاران خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در خصوص اهداف پروژه‌های آبخیزداری عنوان کرد: یکی از اهداف و پروژه‌های آبخیزداری افزایش نفوذ پذیری آب‌های زیر زمینی به منطقه است که انشالله در این زمینه بتوانیم با تثبیت خاک و تثبیت پوشش گیاهی منطقه قدم برداریم.

علی علایی فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز گفت: با توجه به اینکه در بحث مرتع و حاشیه‌های رود ارس آتش سوزی که انجام شده بود، علی‌رغم کمبود امکانات در مهار آتش سوزی از افزایش امکانات در مهار آتش سوزی درخواست کرد و ضمن تشکر از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری که جایگزین آتش سوزی با ۴ هزار اصله درخت سنجد کاشته شد.

وی گفت: در شهرستان پارس‌آباد به طول حدود ۵۰ کیلومتر جنگل تا اصلاندوز وجود دارد که حاشیه‌های رود ارس را پوشش داده است و درختانی که قدیمی بوده و بسترساز هرگونه اتفاق و آتش سوزی است و باید از بطن جنگل خارج شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: پایاب سد خدافرین انقلابی عظیمی در منطقه ایجاد می‌کند و با توجه به اینکه در حدود ۱۳ هزار هکتار واگذار خواهد شد و انقلابی عظیم در حوزه تولید ناخالص گندم و محصولات زراعی خواهد شد نیازمند مشارکت سرمایه گذاران صنایع تبدیلی و تکمیلی هستیم.

/فارس

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1570
  • بازدید دیروز: 7817
  • کل بازدیدها: 4946412
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي