19:44:50 - دوشنبه 10 آوریل 2017
وقتی همه اصول‌گرایان فکر می‌کنند می‌توانند رییس جمهور ‌شوند
امروز هر اصول‌گرا خود را اصول‌گرا تر از فرد دیگر می‌داند. همین امر باعث می‌شود خود را به دیگران برتر بداند و حاضر نباشد به نفع دیگران کنار برود.

به گزارش ارس رسا به نقل از ساوالان خبر ؛ اصول‌گرایان و تحلیل‌گران سیاسی بر این باور بودند که بعد از اعلام نامزدی حجت الاسلام رییسی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم دیگر نامزدهای راست‌گرایان به احترام او از صحنه کنار می‌روند.

رییسی با فرستادن شهردار مشهد به همایش جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یا همان «جمنا» اعلام کرد نامزد انتخابات خواهد بود اما بعد از نامزدی او برخی از چهره‌های شناخته شده اصول‌گرا اعلام کردند در صحنه خواهند ماند و به نفع هیچکسی از صحنه کنار نمی‌روند.

سعید جلیلی و مصطفی میرسلیم معروف ترین اصول‌گرایانی هستند که حاضر نیستند به نفع هیچکس از صحنه کنار بروند. این تصمیم مهم‌ترین ویژگی این سال‌های اصول‌گرایان است.

محافظه کاران سال‌هاست که ساز خود را می‌زنند و حاضر نیستند زیر یک چتر جمع شوند. بعد از درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی و حبیب الله عسگراولادی، عصر شیخوخیت یا همان ریش سفیدی در جریان اصول‌گرایی به پایان رسید. تمام چهره‌های شناخته شده اصول‌گرایی خود را لیدر اصول‌گرایان می‌دانند و حاضر نیستند حرف دیگران را پیذیرند.

وقتی همه اصول‌گرایان فکر می‌کنند می‌توانند رییس جمهور ‌شوند امروز هر اصول‌گرا خود را اصول‌گرا تر از فرد دیگر می‌داند. همین امر باعث می‌شود خود را به دیگران برتر بداند و حاضر نباشد به نفع دیگران کنار برود.

«أنا رجــْلُ» مهم‌ترین شعاری است که آنها می‌دهند. سعید جلیلی خود را نماد تفکر اصول‌گرایی می‌داند. بر اساس همین اصل با خود می‌گوید چرا من کنار بروم و فردی مانند رییسی که تا به امروز هزینه‌ای برای اصول‌گرایی نداده است وارد صحنه شود.

برای فردی مانند سعید جلیلی باور پذیر نیست که با وجود او اصول‌گرایان بر سر فرد دیگری به توافق برسند و از او بخواند کنار برود.

داستان اصول‌گرایان در این سال‌ها داستان پیچیده‌ای شده است. اکثر محافظه کاران خود را در سطح ریاست جمهوری می‌دانند و همین امر باعث شده است دیگر گوش به سخن ریش سفیدان خود ندهند.

سال‌هاست که در آستانه هر انتخابات اصول‌گرایان تلاش می‌کنند به وحدت برسند. وحدت برای اصول‌گرایان تنها « یک کلمه» است که هیچگاه رنگ واقعیت به خود نمی‌بیند. آخرین انتخابات ریاست جمهوری که آنها بر سر یک نامزد به توافق رسیدند سال ۷۶ و بر سر نامزدی ناطق نوری بود. انتخاباتی که سرانجامش پیروزی سید محمد خاتمی با بیست میلیون رای بود.

بعد از این انتخابات دیگر هیچگاه اصول‌گرایان طعم وحدت را نچشیدند و همیشه با چند نامزد وارد صحنه رقابت شده‌اند. آنگونه که از شواهد پیداست در این انتخابات هم آنها به وحدت نخواهد رسید و چند اصول‌گرا برای رقابت با روحانی وارد صحنه می‌شوند.

بزرگان اصول‌گرا نگران این نامزدی هستند. نامزدی که می‌تواند سبد رای اصول‌گرایان را بین هم تقسیم کند و زمینه ساز پیروزی روحانی شود.

انتهای پیام/

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 714
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872370
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي