15:27:40 - شنبه 23 سپتامبر 2017
پارس آباد سیاه پوش شد / تصاویر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و دهه عزاداری و ماتم ، شهرستان پارس اباد نیز غرق در عزا و ماتم شد. شهرستان پارس اباد که به رسم سنت دیرینه و چند صد ساله ید طولایی در عزاداری سید و سالار شهیدان دارد،امسال نیز همچون سالهای گذشته

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و دهه عزاداری و ماتم ، شهرستان پارس اباد نیز غرق در عزا و ماتم شد.

شهرستان پارس اباد که به رسم سنت دیرینه و چند صد ساله ید طولایی در عزاداری سید و سالار شهیدان دارد،امسال نیز همچون سالهای گذشته با فرا رسیدن ماه محرم با آذین کردن خیابانها و میادین به پارچه های سیاه و نوشته هایی در سوگ شهدای کربلا،برپایی ایستگاههای صلواتی جهت توزیع و پخش نذورات و تکایا در نقاط مختلف شهر را نیز در کنار این سنت حسنه بر آن افزوده اند.

بر اساس روایات و اسناد تاریخی مردم مغان از قدیم الایام که مغان متشکل از ایلات و عشایر و طوایف مختلف بوده و در نقاط مختلف این مرز و بوم پراکنده بوده اند،اعتقاد عمیقی به ماه محرم و دهه عزاداری داشته و بر اساس نقل قول ها علاقه مندی زیادی به برپایی کل دهه محرم و ماه محرم را به عزاداری و زنده نگه داشتن یاد سرور و سالار شهیدان داشتند.

با گذشت ۱۴۰۰ سال از این رویداد تاریخی همچون سال اول عاشورا،همچنان ذره ای از شور و شوق مردم برای عزاداری کاشته نشده و روز به روز بر شدت و حدت این مراسمات معنوی افزوده شده و مردم همچنان ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان به انحای مختلف نشان میدهند و در رکاب این بزرگ مرد تاریخ ساز به سوگ می نشینند.

تصاویر  استقبال مردم از این ماه عزا و ماتم در میان اقشار و صنوف مختلف مردم و به شیوه های مختلف نشان گر این واقعیت تاریخی است که از چند روز مانده به آغاز این ماه مردم با شور و شوق به استقبال آن میروند.

 

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 407
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4901480
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي