13:03:11 - یکشنبه 25 ژوئن 2017
نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس:
پرداخت تسهیلات رونق تولید در روستاها جدی گرفته شود
نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاها به عنوان قطب‌های اصلی تولید و اشتغال محسوب می‌شوند و باید پرداخت تسهیلات رونق تولید در چنین بخش‌هایی جدی گرفته شود.

به گزارش ارس رسا به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، شکور پورحسین در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه روستاها به عنوان قطب‌های اصلی تولید و اشتغال در کشور به طور ویژه مورد توجه قرار گرفتند و مجلس شورای اسلامی زمینه ارایه تسهیلات رونق تولید در روستاها را بصورت جدی فراهم می‌کند.

وی افزود: مراجعه بیش از ۹۰ درصدی مردم به نمایندگان مجلس برای ایجاد اشتغال از مشکلاتی است که نمایندگان سراسر کشور با آن مواجه هستند.

پورحسین رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی را از اولویت‌های مجلس عنوان کرد و افزود: تعامل با دولت و پاسخگویی به مطالبات به حق و مشروع مردم، جزء مهمترین برنامه‌ها‌ی بنده در مجلس است.

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب منطقه آزاد تجاری و تکمیل پروژه پایاب سد خداآفرین قطعا شهرستان‌های مرزی بیله‌سوار و پارس‌آباد رویکرد توسعه اقتصادی را با هدف تولید اشتغال و صادرات در پیش خواهد گرفت.

پورحسین تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات بخش اشتغال بازار مصرف است و باید برای رونق اشتغال بازار مصرف داخلی و خارجی شناسایی و هدف‌گیری صورت پذیرد.

وی با اشاره به این‌ که از موارد ایجاد اشتغال به صورت پایدار خروج از رکود است، گفت: رقم‌هایی که درباره اشتغال در کشور مطرح می‌شوند،  باید بررسی شود که آیا این مشاغل بصورت پایدار است یا خیر.

پورحسین با بیان این‌که در اشتغال باید به ظرفیت‌های ذاتی هر منطقه توجه شود خاطرنشان کرد: در نظام بودجه‌ و برنامه‌ریزی کشور یک نگاه عادلانه نسبت به موضوعات مختلف وجود دارد اما باید توجه کرد که باز تولید ثروت در نقاط مختلف متفاوت است.

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تقویت و توسعه ظرفیت‌‌های توسعه و سرمایه ‌گذاری باید مورد توجه مسؤولان امر قرار بگیرد تا معضل بیکاری رفع شود.

وی عنوان کرد: تدوین نظام بهره برداری از اراضی پایاب سد خدا آفرین یکی از اولویت‌های مهم و مورد بحث و بررسی کارشناسی است که لزوم رعایت حق و حقوق و تصمیم گیری عادلانه در زمینه عشایر و اشتغال پایدار و توسعه روستایی باید مد نظر قرار بگیرد.

پورحسین در خصوص لغو کالای همراه مسافر در گمرک بیله سوار گفت: این بخشنامه در راستای حمایت از تولید داخلی اتخاذ شده است و در همه گمرکات ایران اجرایی می‌شود و صرفا برای یک منطقه نیست. با توجه به شرایط خاص گمرک شهرستان  بیله‌سوار، طی نشست با رئیس گمرکات ایران با حضور فرماندار بیله‌سوار مطرح و مواردی جهت توسعه و رونق گمرک این شهرستان مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 4898
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4804513
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي