8:43:55 - سه‌شنبه 28 ژانویه 2020
ندایی معاون امور عمرانی فرماندار شهرستان پارس آباد:
پروژه حذف دفترچه درمانی از دو سال پیش بصورت آزمایشی کلید خورده و به زودی اجرایی می شود
معاون فرماندار شهرستان پارس آباد با بیان اینکه عدم همکاری در اجرای این طرح به مثابه تحریم سلامت جامعه است، بی توجهی در اجرای این طرح را نادیده گرفتن ارزش های آن جامعه عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس_رسا؛ جلسه الکترونیکی شدن دفترچه های درمانی و حذف دفترچه امروز دوشنبه در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارس_آباد با حضور معاون عمرانی فرماندار برگزار شد.

معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان پارس‌آباد گفت: ۶۰ درصد جمعیت شهرستان پارس آباد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

ندایی تصریح کرد: این آمار در سطح استان اردبیل ۵۰ درصد و در کل کشور نیز به حدود نصف جمعیت کشور یعنی ۴۲ میلیون نفر می رسد که آمار قابل توجهی در بهداشت و سلامت کشور به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: به دلیل بروز مشکلاتی که در نسخه های کاغذی به وجود آمده است همچنین پیشگیری از هدر رفت سرمایه و زمان، افزایش صحت و دقت در صدور دارو به بیماران حذف دفترچه در دستور کار قرار گرفته است.

ندایی با بیان اینکه همکاری پزشکان در راستای اجرای پروژه حذف دفترچه میتواند،موثر باشد،اظهار داشت: با توجه به این که پزشکان جزو اقشار پیشرو در جامعه هستند، تصریح در اجرای این طرح با همکاری این قشر دور از انتظار نیست.

ندایی یادآور شد: این طرح علاوه بر اینکه موجب افزایش دقت و صحت در صدور نسخه های درمانی خواهد شد مزایای دیگری نیز برای بیماران و سیستم سلامت جامعه را به دنبال دارد.

ندایی افزود: ضعف سیستم سلامت جامعه خصوصاً در حوزه پزشکان به مثابه افزایش مرگ و میر در آن جامعه بوده و مخاطرات زیان باری را به دنبال خواهد داشت.

معاون فرماندار شهرستان پارس آباد با بیان اینکه عدم همکاری در اجرای این طرح به مثابه تحریم سلامت جامعه است، بی توجهی در اجرای این طرح را نادیده گرفتن ارزش های آن جامعه عنوان کرد.

وی توسعه و به روز شدن در هر حوزه و بخشی را لازمه توسعه زیرساخت ها در آن حوزه عنوان کرد و افزود: شهرستان پارس‌آباد با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه نیازمند توسعه زیرساخت ها در بخشهای بهداشتی و در مانی و سلامت است.

وی در پایان افزود: پروژه الکترونیکی شدن دفترچه های درمانی نیازمند توسعه زیرساخت های متناسب با آن حوزه بوده و توجه مسئولان استان را می طلبد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1534
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4902607
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي