11:48:19 - جمعه 17 ژوئن 2016
پوتین اجازه محقق شدن طرح آمریکا درباره قره باغ را نخواهد داد
بر اساس توافق صورت گرفته، قرار است که روسای جمهور آذربایجان و ارمنستان با میانجگری و وساطت روسیه در این کشور دیدار سه جانبه داشته و موضوع مناقشه قره باغ کوهستانی را مورد مذاکره قرار بدهند.

به گزارش ارس رسا ، به نقل از ینی مساوات، آنچه واقعیت دارد، این است که روسیه تنها خواهان حل وفصل این مناقشه با رهبری خود بوده و اجازه شراکت هیچ کشور دیگر را در حل این مناقشه نمی دهد. آندری ایوان اف کارشناس مسایل سیاسی از روسیه می گوید: «حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی در زمان کنونی امکان پذیر نمی باشد. جنگ در قره باغ روابط روسیه و ارمنستان را خدشه دار می کند. ممکن است این جنگ به همسایه جنوبی آذربایجان یعنی ایران تاثیر زیادی نداشته باشد، ولی به هر حال طرحهای سه جانبه میان آذربایجان، ایران و روسیه زیر سوال خواهد رفت. من فکر نمی کنم که در دیدار سه جانبه روسای جمهور روسیه، آذربایجان و ارمنستان طرف روسیه در این زمینه پیشنهاد آنچنان جدید و موثری را ارائه بدهد. اما به هر حال، می توان منتظر پیشنهادات مفید و عملی در زمینه توسعه اقتصادی بود…»
همچنین، زاهد اروج نماینده مجلس ملی آذربایجان در این خصوص گفت: «فکر می کنم که روسیه در این دیدار موضعی را به نمایش می گذارد که بوسیله آن غرب را از میدان به در کرده و خود یکه تاز میدان خواهد شد. روسیه خواهان این است که تنها کشور با نفوذ در منطقه قفقاز باشد…»

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 124
  • بازدید دیروز: 9569
  • کل بازدیدها: 4937149
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي