18:03:13 - شنبه 6 آگوست 2016
پیام مهندس رضا کریمی به مناسبت روز خبرنگار
به نام خداوند لوح و قلم “ن والقلم و ما یسطرون” ارس رسا: ❇️قلم زبان خداست، امانت آدم و ودیعه عشق است ، قلم خویشاوند آن من راستین من است ، عطیه روح القدس من است ،آن امانت است که به من عرضه شده است و زمین در کشیدن بار سنگین میشکند،به قلم سوگند ،

به نام خداوند لوح و قلم

“ن والقلم و ما یسطرون”

ارس رسا: ❇️قلم زبان خداست، امانت آدم و ودیعه عشق است ، قلم خویشاوند آن من راستین من است ، عطیه روح القدس من است ،آن امانت است که به من عرضه شده است و زمین در کشیدن بار سنگین میشکند،به قلم سوگند ، توتم مقدسم را نمیفروشم و قلم را به بیگانه نمی دهم…

❇️خداوند سبحان چه زیبا به قلم که مظهر آفرینش است سوگند یاد میکند چرا که قلم ، این مقدس ترین عامل سوگند آسمانی بیرق بزرگ آگاهی بخشی را بر دوش کشیده و خاضعانه وجود خویش را چراغ راه جامعه کرده است.

❇️عصری که در آن زندگی میکنیم عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات می باشد دهکده جهانی دیروزی به یک ذهنیت جهانی تبدیل شده است ، امروز عصر رسانه هاست و در عصر کنونی رسانه ها بر سرتاسر جهان تسلط پیدا کرده است .

❇️نقش بی بدیل رسانه در تحولات فرهنگی ، اجتماعی ،سیاسی،اقتصادی بر هیچکس پوشیده نیست .
امروزه در کنار شاخصه های اقتصادی،فرهنگی ،سیاسی، عنصر دانایی با معیار آموزش و اطلاعات نماد و نمود دیگری پیدا کرده است.تحقق این موضوع جز با آگاهی بخشی و بصیرت بخشی محقق نخواهدشد.

❇️بدون تردید آگاه سازی و تنویر افکار عمومی در کنار صیانت از نشر و پردازش صحیح اطلاعات از جمله وظایف بزرگ است که با نام خبرنگاران پیوند خورده است .

❇️خبرنگار ،با تمام وجود توانایی فکری و قلمی خود را در راه خدمت به مردم و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در طبق اخلاص گذاشته و با رعایت اصل پرسشگری به عنوان اصلی ترین رسالت ، به عنوان سربازان راستین نظام جمهوری اسلامی ایران در صیانت از ارزشهای انسانی قدم برداشته و در صحنه های سرنوشت ساز به عنوان قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی انجام وظیفه نموده است .

❇️خبرنگاران به عنوان طلایه داران پیشقراول نظام اطلاع رسانی، رسالتی بی بدیل و بی همتا در اعتلا و نشاط فکری و روحی جامعه دارند.

❇️انتظار این است که خبرنگاران مستقل به عنوان چشم بینا و زبان صادق و گویای مردم به عنوان محکم ترین حلقه اتصال مردم و مسئولان به واسطه نقش ارزشمندی که در ارتقا و تعالی فرهنگی کشور ودر باب بازتاب مشکلات و نیازهای مردم دارند می بایستی همچون گذشته عدالت و راستگویی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

❇️روز خبرنگار صرفا یک گرامیداشت صنفی نبوده بلکه یادآور مجاهدت طلایه داران سلسله وادی آگاهی جامعه بوده که در نگارش خبر از جوهر جان خویش مرکب ساخته و در سپهر شهادت ؛ ستارگانی جاوید شدند .
❇️امروزه نقش بی بدیل رسانه و خبرنگار در توسعه همه جانبه کشور و استان بر هیچ کس پوشیده نیست ، رسانه ها امروز از ظرفیت بسیار بالایی در جهت دهی تصورات و اندیشه ها در جامعه برخوردات هستند ؛ آن چه که ضرورت دارد این که مسولین محترم فرهنگی همگام با افزایش سعه صدر و آستانه تحمل ، پذیرای تغییر و تحول بوده و حرکت مدیریتی فرهنگی پذیرای استقبال از منتقدین باشد که این امر حتما موجبات رونق و نشاط اجتماعی را فراهم خواهد ساخت .

❇️آن چه که مبرهن است اینکه پویایی جهان به مبلغان و خبرنگاران صادق و باانگیزه است و لحظات زوال یافتنی توسط این قشر أبدی و جاودان می شوند .

❇️ضروری است که مسؤلین ذیربط با همکاری دیگر قوا و نهادها ، بستر پرشتاب و قانونمند به سوی آزادی عمل و فضای باز و منصفانه را در باب فعالیت رسانه ها پیگیری نموده و مجلس شورای اسلامی از طریق لایحه جامع رسانه ؛ حقوق جامعه رسانه ای را پیگیری و حل و فصل خواهد نمود .
❇️انصافا خبرنگاران و رسانه ها همواره در إیجاد وحدت و همدلی نقش آفرینی کرده و نقش حیاتی را عهده دار بودند .

❇️اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان خبرنگار ؛ هفته بزرگداشت مقام خبرنگار را به تمامی خبرنگاران زحمتکش روزنامه ها ؛ خبرگزاریها ؛ نشریات محلی ؛ به عنوان طلایه داران راستین خدمت به نظام خبر رسانی ، سفیران خرد و مروجین اندیشه و آگاهی تبریک عرض می نمایم .

❇️توفیقات روزافزون این عزیزان را از درگاه خداوند منان خواستارم .

مهندس رضا کریمی ، خادم ملت
۱۳۹۵/۵/۱۶

telegram.me/reza_karime

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 831
  • بازدید دیروز: 2294
  • کل بازدیدها: 4900714
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي