21:16:06 - دوشنبه 4 جولای 2016
الحیات مدعی شد؛
پیام قاطع روسیه به ایران/ مثلث مقابله با نفوذ ایران در سوریه
«مقدمه چینی ها و تفاهم قبلی در این ارتباط وجود دارد که در پی تغییر معادلات در سوریه و منطقه شکل گرفته اند.»

به گزارش ارس رسا به نقل از سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه “الحیات” نوشت: «از سرگیری سریع روابط میان ترکیه و روسیه بسیاری از کارشناسان و محافل سیاسی را واداشت تا مسئله وجود توطئه در این مسئله را بررسی کنند. به نظر می آید مقدمه چینی ها و تفاهم قبلی در این ارتباط وجود دارد که در پی تغییر معادلات در سوریه و منطقه شکل گرفته اند.»

الحیات ادامه داد: «از سرگیری روابط آنکارا و مسکو به اتخاذ شتابان هماهنگی های سیاسی و نظامی انجامید. باید دانست آن هنگام که سازش ترکیه با مسکو و تل آیو همزمان با تمرین های نظامی روسیه و اسراییل در مدیترانه اتفاق می افتد، ممکن نیست که اهدافی در میان نباشد.»

این روزنامه ادامه داد: «این تمرین های نظامی با توافقنامه اقتصادی با موضوع گاز روسیه در دریای مدیترانه همزمان شده اند و کشتی های نظامی روسیه در نزدیکی تأسیسات گاز اسراییل در دریای مدیترانه مستقر شدند. این مسائل همه پیام قاطع روسیه به ایران و همپیمانانش یعنی حزب الله و سوریه است که مبادا مواضع حیاتی اسراییل را هدف قرار دهند.»

JamNewsImage10291115

الحیات در ادامه خاطر نشان کرد: «تحلیلگران مسائل سیاسی بعد از این اتفاقات در هفته های اخیر، بر آن هستند که میان روسیه، اسراییل و ترکیه شبه ائتلافی به وجود آمده که در منافع مشترک این مثلث متبلور شده است.»

این روزنامه افزود: «یک نظریه دیگری نیز وجود دارد که تأکید می کند این مثلث مذکور با هدف کاهش نفوذ ایران در سوریه شکل گرفته است؛ چرا که ایران ویژگی خاص برای هر یک از اعضای این مثلث دارد. دلیل این نظریه هم این است که مسکو عملیات فراگیر حلب و الرقه را موقتا به تعویق انداخته است.»

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1036
  • بازدید دیروز: 7817
  • کل بازدیدها: 4945878
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي