13:02:57 - پنج‌شنبه 11 مه 2017
پیش‌درآمدی برای مناظره سرنوشت‌ساز
معاون اول رئیس جمهوری ایران و نامزد انتخابات ریاست جمهوری به فرانس پرس هم گفت که احتمال ۹۰ درصد وجود دارد که یا او و یا روحانی برای تضمین پیروزی جنبش پیش از انتخابات، انصراف دهند.

 

به گزارش ارس رسا به نقل از جام نیـوز، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در فاصله ۲ روز مانده به آخرین و مهمترین مناظره این دوره که فردا با محوریت اقتصاد برگزار می شود، ترجیح دادند سفر استانی نداشته باشند. با این حال اشاره به موضوعات اقتصادی چالشی که احتمالاً در مناظره فردا دیده خواهد شد، بخش اصلی سخنرانی های عمومی نامزدها ظرف ۲۴ ساعت گذشته بود؛ موضوعاتی مانند اعلام عمومی اموال، تورم ، وعده های یارانه ای و خسارات کرسنت، شاه بیت سخنان دیروز نامزدها بود.

روحانی صبح دیروز در جمع نمایندگان مجلس در تالار شهید مدرس سخنرانی کرد و از مهار تورم در دولتش گفت، میرسلیم ظهر دیروز در جمع دانشجویان حاضر شد و از وعده های یارانه ای رقبایش انتقاد کرد، قالیباف هم عصر روز گذشته در جمع جهادگران حامی خود در مجتمع سرچشمه حاضر شد، هاشمی طبا برنامه ای نداشت و رئیسی هم در ۲ مصاحبه اش از خسارات پرونده کرسنت انتقاد کرد. جهانگیری نیز که در حاشیه هیئت دولت میزبان خبرنگاران بود، نظراتش را درباره اعلام عمومی اموالش گفت. وی البته درباره انصرافش نیز توضیحاتی داد.

در مناظره سوم اگر باز بخواهند به جاده خاکی بزنند ما هم به جاده خاکی خواهیم زد
به گزارش خراسان و خبرگزاری صداوسیما اسحاق جهانگیری روز گذشته پس از جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اعلام اموالش با بیان اینکه این کار باید قبل و بعد از مسئولیت به قوه قضاییه باشد، گفت: اینکه خانه من ۲۰۰ متری باشد یا ۳۰۰ متری چه اهمیتی دارد؟ اعلام اموال مسئولان به مردم عوام فریبی و یک سنت غلط است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در مناظره دوم مثل مناظره اول ظاهر نشدید گفت: من تغییر استراتژی ندادم بلکه تغییر تاکتیک دادم که دوستان یک دفعه موتور نسوزانند! این نامزد انتخابات با بیان اینکه در مناظره سوم آن گونه که هستم ظاهر خواهم شد، ادامه داد: در مناظره بعد سعی ما بحث درباره موضوعات تخصصی است اما اگر باز بخواهند به جاده خاکی بزنند ما هم به جاده خاکی خواهیم زد.

توضیحات جهانگیری درباره احتمال کناره گیری
به گزارش ایلنا معاون اول رئیس جمهوری ایران و نامزد انتخابات ریاست جمهوری به فرانس پرس هم گفت که احتمال ۹۰ درصد وجود دارد که یا او و یا روحانی برای تضمین پیروزی جنبش پیش از انتخابات، انصراف دهند.

مردم آثار برجام را خیلی در زندگی خود نمی‌بینند

این نامزد انتخابات در برنامه تلویزیونی گفت‌وگو با ایرانیان خارج از کشور نیز برجام را یک توفیق بسیار بزرگ برای کشور دانست و گفت: مردم ایران حتما احساس می‌کنند که آثار برجام را خیلی در زندگی خود نمی‌بینند برای اینکه این موضوع تغییر پیدا کند نیازمند این هستیم که از برجام حفاظت و حراست شود.

روحانی: مردم در سال های ۹۰ و ۹۱ نمی‌دانستند باید برای روزهای سخت و حتی جنگ آماده شوند یا خیر؟

روحانی هم دیروز سفر انتخاباتی نداشت و تنها در جمع نمایندگان مجلس حاضر شد. به گزارش خراسان و باشگاه خبرنگاران این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مجلس اظهار کرد: مردم در سال های ۹۰ و ۹۱ نمی‌دانستند باید برای روزهای سخت و حتی جنگ آماده شوند یا خیر؟

برجام بهترینی بود که می‌شد و امکان‌پذیر بود
وی با بیان اینکه هیچ کس نمی‌گوید برجام نعوذ باا… کلام خداست و هیچ ایرادی ندارد، گفت: برجام ایراد دارد اما بهترینی بود که می‌شد و امکان‌پذیر بود، نتیجه برجام به گونه ای است که هیچ زمان در تاریخ شرمنده نخواهیم بود.

روحانی با بیان اینکه همه می‌دانیم وعده چند برابر شدن یارانه‌ها دروغ است، گفت: البته می‌توان یارانه را از هزار تا ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کرد که برای رسیدن به این هدف از بانک مرکزی استقراض کرده و در نهایت مانند ونزوئلا ۸۰۰ درصد تورم را شاهد بود. مقام معظم رهبری به من گفتند من از شما می‌خواهم که تورم تک رقمی شود من نیز قول دادم تا پایان کار دولت تورم تک رقمی شود.

وی همچنین با انتقاد از صدا وسیما افزود: وزیر کشور به من گفت صدا و سیما همه توان خود را برای دعوت از مردم برای حضور در رأی‌گیری به کار نگرفته است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: آیت ا… هاشمی گفت اگر در انتخابات حاضر نشوید وضع بدتر از قبل می‌شود.

همچنین محمدرضا تابش، نایب رئیس فراکسیون امید از حمایت ۱۶۰ نماینده مجلس از روحانی خبر داد.

به گفته تابش در جلسه دیروز مجلس حدود ۲۰۰ نماینده حضور داشته اند.

رئیسی:کنسرت را مطرح می‌کنند تا کرسنت‌ها فراموش شود
آیت ا… رئیسی دیگر نامزد انتخابات نیز روز گذشته سفری نداشت. وی اما در گفت و گو با پایگاه ستادش گفت: در موضوع کرسنت، ما یک کلمه گفتیم «به مردم آدرس غلط می‌دهند» کنسرت را مطرح می‌کنند تا کرسنت‌ها فراموش شود. به گزارش فارس وی با بیان اینکه در بخش اول این پرونده، ۸ نفر محکوم شدند، افزود: آقایان چرا افراد محکوم به انفصال از خدمات دولتی را مجدداً به کار گرفتند؟

در دولت کار و کرامت وزیر زن خواهیم داشت

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین در گفت و گویی با نادر طالب زاده و ابوالقاسم طالبی با بیان اینکه برخی با «سایه جنگ» هم به‌نوعی تجارت می‌کنند، گفت: در دولت کار و کرامت وزیر زن هم خواهیم داشت. وی افزود: رئیس‌جمهور قبلاً می‌گفت کاری می‌کنیم که مردم یارانه نخواهند و این ۴۵ هزار تومان برای مردم پولی نباشد.

این مطلب را در شبکه دو گفتند. البته اگر الان تکذیب نکنند!

به گزارش فارس، رئیسی همچنین در جمع مردم اسلامشهر‌ تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱ میلیون جوان آماده ازدواج در کشور هستند، که اگر تنها ۲ نفر از کسانی که اختلاس کرده‌اند، پولشان را برگردانند، مشکل ازدواج آن‌ها حل خواهد شد.

میرسلیم: دنبال گدایی رای هم نیستم
میرسلیم دیگر نامزد انتخابات روز گذشته در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد حاضر شد و به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

وی با بیان اینکه متأسفانه دولت فقط خودش را اداره کرد نه کشور را، گفت: برنامه‌ای برای سه برابر کردن یارانه ندارم. آنقدر هم بی عقل نیستم که از این حرف‌ها بزنم. نمی‌خواهم عوام زده کار کنم و دنبال گدایی رای هم نیستم.

وی افزود: حقوق من ۵۶ میلیون ریال است. دارایی‌های خود را هم قبلا اعلام کردم و در مناظره بعدی هم خواهم گفت بعضی وزرا هنوز جرات نمی کنند که دارایی‌های خود را اعلام کنند.

قالیباف: مگر پیاده‌رو حمام است که آن را زنانه و مردانه کنید!
محمدباقر قالیباف نیز روز گذشته در مجتمع سرچشمه در جمع جهادگران حامی خود به سخنان اخیر روحانی اشاره و تأکید کرد: مگر پیاده‌رو حمام است که آن را زنانه و مردانه کنید! حرف‌هایی بزنید که در خلوت خودتان به آنها نخندید.

وی با بیان اینکه من خودم ناراحت هستم که رئیس جمهور محترم در مقابل مردم به صورت صریح اظهارات دروغ بیان می کند، گفت: امروز نیازمند جهاد ضد دروغ هم هستیم؛ ما حواسمان هست که هرگز به دام فریب و عوام فریبی آنها نیفتیم. دغدغه ما دغدغه مردم است.

وی در بخش دیگری خطاب به دولت افزود: اگر شما مدافع آزادی بودید، دستور نمی دادید که سایت سامانه ملی کار را فیلتر کنند، سایت کارانه را راه اندازی کردیم و دستور فیلتر آن را شما صادر کردید اما سایت دیگری برای خودتان به عنوان کارورزی بالا آورده اید که این یک دزدی آشکار است.

وی در ادامه خطاب به رئیس دولت یازدهم گفت: جناب آقای روحانی یک مقدار تحمل خود را بالا ببرید؛ مرتب از شما شنیده ایم که گفته اید نداریم، نمی شود و نمی توانیم حالا حداقل یک ماه تحمل کنید ما را که می گوییم هم داریم، هم می شود و هم می توانیم؛ این تحمل عین آزادی و عدالت است.

به گزارش فارس قالیباف ادامه داد: البته امروز خیلی خوشحال هستیم کسانی که تا دیروز خودشان جزو تندروها بودند امروز مدافع آزادی شده اند. این نامزد انتخابات در ادامه تصریح کرد: با کمک همین دوستان جهادی، یک میلیون و ۲۵۰ هزار شغل از ۵ میلیون شغل در حوزه مسائل مناطق محروم، صنایع کوچک و رسیدگی به بخش کشاورزی و روستاهاست، ان شاء ا… اجرا می شود.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1338
  • بازدید دیروز: 7817
  • کل بازدیدها: 4946180
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي