خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
19/11/12 15:12
شناسه خبر : 32081

پیش بینی استحصال ۲۲۰ هزار تن وش پنبه از سطح کشت بیش از ۹۰ هزار هکتاری در کشور

دکتر هزار جریبی مجری طرح پنبه کشور از پیش بینی استحصال 220 هزار تن وش پنبه از سطح کشت بیش از 90 هزار هکتاری در کشور خبر داد و گفت شهرستان پارس آباد با تولید سطح زیر کشت بیش از 7000 هکتاری نزدیک به 10 درصد از وش پنبه کشور را تامین مینماید. ...

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ صبح امروز سه شنبه مصادف با ۲۱ آبان دکتر علی علایی فرماندار شهرستان پارس آباد به همراه دکتر هزار جریبی  مجری طرح پنبه کشور از کارخانه جات و صنایع مرتبط با پنبه بازدید کردند.

دکتر هزار جریبی مجری طرح پنبه کشور از پیش بینی استحصال ۲۲۰ هزار تن وش پنبه از سطح کشت بیش از ۹۰ هزار هکتاری در کشور خبر داد و گفت: شهرستان پارس آباد با تولید سطح زیر کشت بیش از ۷۰۰۰ هکتاری نزدیک به ۱۰ درصد از وش پنبه کشور را تامین مینماید.

مجری طرح پنبه کشر همچنین از رشد تولید بیش از ۴۰ درصدی سطح کشت پنبه نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: درحال حاضر نیاز صنعت داخلی کشور بیش از ۱۲۰ هزار تن پنبه خالص میباشد که ۵۰ درصد آن از محصولات مزارع پنبه کشور تامین میگردد.

علایی فرماندار شهرستان پارس آباد در سطح کشت بیش از ۲۰ هزار هکتاری این محصول در دهه های گذشته خبر داد و گفت: به دلیل تغییر در الگوی کشت و شرایط صنعت نساجی در کشور سطح کشت پنبه به زیر ۱۰۰۰ هکتار رسیده بود و تمامی ۱۰ کارخانه تعطیل یا راکد بودند.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی مجدد توزیع ارقام پر بازده سطح زیر کشت در سال گشته به ۳۵۰۰ هکتار رسید و امسال نیز با رشد ۵۰ درصدی این رقم سطح کشت پنبه به حدود ۷۰۰۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

فرماندار پارس آباد همچنین از پیش بینی برداشت بیش از ۲۵ هزار تن وش پنبه از مزارع خبرداد و گفت به دلیل آب و هوا و اقلیم مناسب منطقه مغان مرغوبترین محصول پنبه کشور در مزارع شهرستان استحصال می شود.