11:48:05 - پنج‌شنبه 29 ژوئن 2017
فرماندار بیله‌سوار:
پی‌گیر حل مشکل کالای همراه مسافران در گمرک بیله‌سوار هستیم
فرماندار بیله‌سوار گفت: متأسفانه تصمیماتی در خصوص حذف کالای همراه مسافر در گمرکات ایران در حمایت از تولید داخلی صورت گرفته که باعث بی‌کاری و مشکلاتی در بین بازاریان و تجار شهرستان بیله‌سوار شده است.

به گزارش ارس رسا ؛ آرام حلیم فرماندار بیله‌سوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اردبیل، در خصوص لغو کالای همراه مسافر در گمرک شهرستان بیله سوار اظهار کرد: متأسفانه تصمیماتی در خصوص حذف کالای همراه مسافر در گمرکات ایران در حمایت از تولید داخلی صورت گرفته است که باعث بی‌کاری و مشکلاتی در بین بازاریان و تجار شهرستان بیله‌سوار شده است.

وی با اشاره به این‌که موقعیت گمرک بیله‌سوار نسبت به گمرکات دیگر متفاوت است، افزود: این گمرک در نقطه صفر مرزی قرار دارد و به نسبت گمرکات آستارا و جلفا که در مسیر ترانزیتی و مناطق آزاد و با سرمایه‌گذاری وسیع هستند تفاوت‌های چشمگیری دارد.

حلیم عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته زیرساخت‌های برخی گمرکات به صورت نامتوازن توسعه یافته و شهرستان بیله‌سوار نیز در چرخه این عدم توازن قرار گرفته است که باید زیرساخت‌های شهرستان بیله سوار اعم از جاده ترانزیتی و تسهیل صادرات و توسعه منطقه با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: بیشتر مسافران که به عنوان گردشگر به این شهرستان سفر می‌کنند، صرفا خرید از بازارچه بین المللی بیله‌سوار را هدف سفر خود می‌دانند که لغو  کالای همراه مسافر باعث کاهش استقبال از بازارچه مرزی و ایجاد مشکلاتی برای بازاریان خواهد شد.

حلیم عنوان کرد: بیشترین کالاهای به فروش رفته در بازارچه مرزی بیله‌سوار کالاهای داخلی و تولیدات ملی است و صرفا تنوع ۲۰% کالاهای خارجی موجود در بازارچه مرزی، باعث استقبال خریداران و مسافران می‌شود.

وی افزود: بیش از ۳۰۰غرفه با هزار نفر کسبه در بازارچه مرزی بیله‌سوار کسب درآمد می‌نمایند که در صورت حل نشدن این بحث، اشتغال و فعالیت کسبه مختل و باعث بی‌کاری این قشر خواهد شد.

فرماندار بیله‌سوار در پایان گفت: مکاتباتی از طریق استانداری اردبیل و شخص دکتر خدابخش استاندار با رئیس گمرکات ایران صورت گرفته است و از طریق نماینده شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی  هماهنگی‌های لازم برای دیدار حضوری با  رئیس گمرکات ایران جهت پی‌گیری و مطرح کردن مشکلات ترتیب داده شده است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 529
  • بازدید دیروز: 1407
  • کل بازدیدها: 4897037
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي