13:53:37 - دوشنبه 3 دسامبر 2018
پورحسین:
چرا کنترل و نظارت در برابر گرانی‌های لجام‌گسیخته وجود ندارد؟
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی جایگزین کردن استراتژی بحران‌ستیزی به جای بحران‌پذیری را ضروری دانست و اظهار کرد: چرا کنترل و نظارت در برابر گرانی‌های لجام‌گسیخته وجود ندارد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از ایسنا، شکور پورحسین نماینده پارس آباد در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک روز مجلس، گفت: در حالی به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک می‌شویم که ملت شریف ایران در همه مراحل با حمایت از ارزش‌های انقلاب در برابر مواضع خصمانه استکبار جهانی همیشه در صف اول بوده و هستند. به تعبیر مقام معظم رهبری باید خداوند متعال را به خاطر داشتن چنین مردمی شکر کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آزادگی و استقلال طلبی، ایثار و فداکاری را از روحیات زنده در مردم دانست و گفت: ضروری است که این روحیه سرمشق همه مسئولان و کارگزاران نظام باشد.

وی ادامه داد: آنچه مردم نجیب ما را آزار می‌دهد خصومت استکبار و تحریم و مشکلات بیرونی نیست بلکه سوء‌مدیریت و عدم مدیریت صحیح منابع و بی‌توجهی به مشکلات داخلی در عمل است. بارها اینجانب و همکاران از این تریبون پیگیر مطالبات مردم بوده‌ایم.

پورحسین افزود: در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی بارها به ضرورت حاکمیت گفتمان سه‌گانه ریشه‌کن کردن فقر، توسعه نظام حمایت اجتماعی و ایجاد فرصت‌های برابر تاکید شده است، ولی متاسفانه شاهدیم که همزمان با اعمال تحریم‌های یک جانبه و خصمانه آمریکا علیه ایران به دلیل برخی روزمرگی‌ها و سوء‌مدیریت‌ها هر روز بیشتر در یک دورباطل گرفتار می‌شویم.

نماینده پارس آباد با تاکید به جانشینی استراتژی بحران‌ستیزی به جای بحران‌پذیری اظهار کرد: سوالی که مطرح می‌شود این است که دولت و مسئولین چه برنامه‌ای انجام داده و چه برنامه‌ای برای آینده دارند؟ چرا کنترل و نظارت در برابر گرانی‌های لجام‌گسیخته و سایر مشکلات نامبرده شده وجود ندارد.

وی با برشمردن مهم‌ترین آسیب‌های سازمان‌های اجرایی کشور، گفت: بارها این آسیب‌ها از سوی متخصصان و کارشناسان بیان شده است. با جرات می‌توان گفت که امروز کشور نیازمند پرهیز از نگاه اقتصادی نامتعارف به پدیده‌های متعارف است، زیرا آنکه چیزی را تغییر می‌دهد هدف است. اگر ندانیم به کجا می‌رویم به هرکجا که برویم فرقی ندارد. آینده ساختنی است.

پورحسین افزایش توان مقاومت در مقابل تحریم‌ها را نیازمند بازمهندسی و بازنگری در اهداف دانست و گفت: ما باید با روی‌آوری به اقتصاد مقاومتی؛عملکرد جهادی خود را انعطاف‌پذیر و از موقعیت‌ها فرصت‌سازی کنیم. امروز بایستی با بازمهندسی برنامه‌ها و شفاف‌سازی مقررات و عدم تبعیض و فسادستیزی و انضباط مالی و اداری را در اولویت منافع ملی قرار دهیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدادی از مشکلات حوزه انتخابیه خود، گفت: استان اردبیل از محروم‌ترین و فقیرترین استان‌های کشور در حوزه راه و بزرگراه‌های جاده‌ای است. دشت مغان به لحاظ انزوای جغرافیایی و قرار گرفتن در نقطه صفر مرزی سال‌های متمادی در تاریخ در تاریخ پرفراز و نشیب خود محروم از راه‌ها و بزرگراه‌های استاندارد بوده است. از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم که در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به اتخاذ تدابیر سنجیده در این مورد اقدام کنند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت استقرار روحیه مدیریت جهادی و منویات مقام معظم رهبری در این زمینه تاکید کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در بدنه مدیریتی کشور در تمام سطوح نیاز به استقرار مدیریت عالمانه، دلسوزانه و توام با روحیه خدمت‌گذاری و تسریع نمودن مطالبات مردم به شدت احساس می‌شود.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 221
  • بازدید دیروز: 9569
  • کل بازدیدها: 4937246
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي