14:31:40 - چهارشنبه 21 ژوئن 2017
چربی شکم را با این ۱۵ خوراکی شگفت انگیز آب کنید
آب کردن چربی شکم رویای بسیاری از آدم ها است که از این معضل رنج می کشند. وقتی سعی می کنید چربی شکم تان را آب کنید و شکم تخت و بدون چربی داشته باشید، تمرینات بالاتنه و ورزش های شدید شکمی تاثیر زیادی دارد، اما آن چه می خورید نیز نقش بسیاری مهم ایفا می کند.

به گزارش ارس رسا به نقل از جام جم آنلاین، علاوه بر نوشیدن آب کافی، خوردن محصولات تازه و چربی های سالم، و اجتناب از خوراکی های چاق کننده ی بدنام (مثل الکل، نوشابه، و قند)، بعضی خوراکی ها به طور ویژه برای رفع چربی شکم شما خوب هستند.

کری گانز، متخصص ثبت شده ی تغذیه، مشاور تغذیه در نیویورک سیتی، و نویسنده ی تغییر کوچک در تغذیه، می گوید “اگر می خواهید شکمی تخت تر داشته باشید، خوراکی هایی از قبیل میوه و سبزیجات آبدار را انتخاب کنید که به کاهش نفخ معده و چربی شکم کمک می کنند.”

برای آب کردن چربی شکم سالم ترین راه استفاده از طبیعت به ویژه خوراکی های طبیع است. ۱۵ خوراکی زیر کمک می کنند با کاهش نفخ، افزایش سوخت و ساز، و رساندن مواد مغذی مهم به بدن تان که به کاهش وزن کمک می کند، دور کمرتان را باریک نگه دارید.

خیار

گانز می گوید خیار به لطف آنتی اکسیدان فلاونوئید کوئرستین (که ورم را کاهش می دهد) و محتوای آب به میزان ۹۶ درصد “قطعا می تواند به پیشگیری از ورم کمک کند و چربی شکم را آب کند.”. هم چنین این صیفی ترد بی نهایت کاربرد دارد: آن را در سالاد بخورید، در ماست بریزید، یا برش های خیار را با حمص خانگی بخورید.

عدس

عدس، و دیگر دانه هایی که درون غلاف رشد می کنند مانند نخود، لوبیا سفید و نخودفرنگی به عنوان اعضای ابرمغذی خانواده ی حبوبات، سرشار از پروتئین و فیبر است، که احساس سیری را افزایش می دهد. هم چنین این حبوبات منبع خوبی برای آهن هستند؛ این مهم است چون پژوهش ها نشان داده است کمبود مواد معدنی می تواند سوخت و ساز شما را کند کند و چربی شکم را زیاد کند.

سینتیا ساس، کارشناس ارشد بهداشت و سلامت عمومی، متخصص ثبت شده ی تغذیه، و نویسنده ی بخش تغذیه در وب گاه هلث، می گوید “کمی عدس به سالادها اضافه کنید یا آن را به جای غلات کامل مانند برنج قهوه ای مصرف کنید. هم چنین عدس به همراه مقدار زیادی سبزیجات برای یک وعده پروتئین بدون چربی فوق العاده است.”

موز

هوس تنقلات عصرگاهی کرده اید؟ شاید موز بهترین انتخاب تان باشد. موز علاوه بر پتاسیم سرشار از نشاسته ی مقاوم است، یک کربوهیدرات مقاوم که بدن به کندی آن را هضم می کند و مدت بیش تری شما را سیر نگه می دارد. هم چنین نشاسته ی مقاوم کبد را تشویق می کند به حالت چربی سوزی دربیاید و سوخت و سازتان را تقویت کند و چربی شکم را آب کند.

حتی خبرهای خوب بیش تر برای شکم تان وجود دارد، گانز می گوید: “ممکن است موز با تنظیم میزان نمک از احتباس مایعات در بدن پیشگیری کند و خطر نفخ را کاهش دهد.”

رازیانه

این گیاه دارویی ابدی فوایدی مهم برای شکم تان دارد. استفنی میدلبرگ، متخصص ثبت شده ی تغذیه، و بنیان گذار مرکز بهداشت و سلامت میدلبرگ نیوتریشن در نیویورک سیتی می گوید: “رازیانه قرن ها است که برای بهبود هضم، تسکین اسپاسم های شکمی، و کاهش نفخ چربی شکم استفاده می شود.”

شما می توانید رازیانه را به صورت خام یا پخته بخورید (برای امتحان آن را روی پیتزا بپاشید یا سوپ گوجه فرنگی و رازیانه درست کنید). دانه های رازیانه نیز خواص کوچک کنندگی شکم دارند: آن لوئیس گیتلمن، دارای مدرک دکتری، قبلا در مصاحبه ای توصیه کرده است دمنوش رازیانه بنوشید تا قبل از این که اتفاق مهمی بیفتد نفخ معده تان را از بین ببرید.

پاپایا

برای این که عاشق این میوه ی خوش رنگ استوایی باشیم، که منبعی غنی برای ویتامین های A، C، E، و فولات است، دلایل زیادی وجود دارد. هم چنین پاپایا حاوی آنزیم هایی به نام پاپایین است، که به دستگاه گوارش کمک می کند خوراکی های دیرهضم را بشکند، و در نهایت از تورم و نفخ و دفع چربی شکم جلوگیری می کند.

گانز می گوید علاوه بر خوردن پاپایا به صورت کامل و تازه، “مصرف آن در اسموتی، سالادها، یا به صورت کبابی با چند قطره روغن زیتون فوق العاده است.”

غلات کامل

شاید رژیم های فاقد گلوتن مرسوم باشند، اما کربوهیدرات ها دشمن شما نیستند (مگر این که ابتلای شما به بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن تشخیص داده شده باشد). در واقع کربوهیدرات های غلات کامل واقعا به شما کمک می کند لاغر بمانید و در آب کردن چربی شکم موفق باشید. غلات کامل منبعی فوق العاده برای فیبر سیرکننده است، که به هضم کمک می کند و سیری را افزایش می دهد. پژوهشگران اخیرا طی پژوهشی پی بردند زنانی که مرتب غلات کامل مصرف می کنند ۴۹ درصد کم تر با خطر افزایش وزن چشمگیر به مرور زمان مواجه هستند.

ساس توضیح می دهد: “غلات کامل درمقایسه با غلات تصفیه شده برای تنظیم قند خون و میزان انسولین مفیدتر است.” او توصیه می کند روزتان را با بلغور جو دو سر آغاز کنید، ذرت بوداده ی ساده را به عنوان تنقلات بخورید (بله این یک غله ی کامل است! )، و به جای برنج، کوینولا یا برنج قهوه ای را انتخاب کنید.

فلفل قرمز

خوراکی های تند مانند فلفل قرمز سوخت و ساز را فعال می کنند، و شاید کمک تان کنند به اهداف سالم خوردن خود پایبند باشید. بر اساس پژوهشی که در ۲۰۱۱ در دانشگاه پوردو انجام شد، ممکن است کپسایسین (ماده ی فعالی که حرارت فلفل ناشی از آن است) برای جلوگیری از افزایش وزن مفید باشد و به آب کردن چربی شکم کمک کند. پژوهشگران پی بردند شرکت کنندگانی که خوراکی های سرشار از کپسایسین می خوردند کم تر هوس خورکی های چرب، شور، و شیرین می کردند، هم چنین در کل کم تر فکرشان درگیر خوراکی بود.

ساس می گوید برای بهره مندی از خواص چربی سوزی فلفل قرمز، “آن را به املت، سالادها، خوراکی های سرخ کردنی اضافه کنید، یا حتی خودش را گاز بزنید.”

مارچوبه

شما می دانید که مارچوبه سرشار از آنتی اکسیدان است و حتی شاید به عنوان محرک جنسی عمل کند. اما آیا می دانستید می تواند به داشتن شکمی کوچک هم کمک کند و می تواند در آب کردن چربی شکم مفید باشد؟ این سبزی بهاری فراسالم منبع خوبی برای فیبر محلول و غیرمحلول است، که بدن تان به آهستگی آن را هضم می کند – و شما را در بین وعده های غذایی برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. و میدلبرگ توضیح می دهد به عنوان یک ادرار آور طبیعی، “مارچوبه به دفع آب و مواد زائد کمک می کند تا ناراحتی و نفخ را کاهش دهد.”

او می افزاید مارچوبه حاوی پروبیوتیک نیز هست، که “به عنوان سوخت برای باکتری های سالم روده عمل می کند.”

ماست

ماست هم مانند مارچوبه برای روده تان فوق العاده است: این خوراکی حاوی پروبیوتیک های مفید است، که به تنظیم باکتری میکروفلورا و جلوگیری از نفخ کمک می کند. هم چنین ممکن است خوردن ماست، به لطف ۱۷ گرم پروتئین که در هر وعده مصرف دارد (این تقریبا ۳ برابر بیش تر از پروتئین تخم مرغ است! )، احساس سیری را افزایش می دهد.

گانز می گوید: “آن را به اسموتی صبحگاهی تان اضافه کنید، در دستور پخت دیپ مورد علاقه تان به کار ببرید، یا برای تنقلات بعد از ظهر از ماست و توت فرتگی لذت ببرید.”

زنجبیل

اگر تا به حال هنگام بیماری یک لیوان نوشیدنی زنجبیل نوشیده باشید، می دانید که این نوشیدنی برای تسکین ناراحتی معده معجزه می کند. هم چنین ثابت شده است ریشه ی آن نیز برای کوچک نگه داشتن شکم خوب است و به آب کردن چربی شکم کمک می کند. گانز توضیح می دهد به لطف ترکیباتی که به حرکت خوراکی ها در مجرای دستگاه گوارش کمک می کنند، “قرن ها است که به عنوان یک درمان طبیعی برای از بین بردن نفخ استفاده می شود.” هم چنین ممکن است زنجبیل به کنترل وزن کمک کند. پژوهشگران دانشگاه کلمبیا طی پژوهشی پی بردند آن دسته از شرکت کنندگان که نوشیدنی داغ زنجبیل نوشیده بودند، بعد از وعده های غذایی بیش تر احساس سیری می کردند.

او می گوید: “روشی آسان برای گنجاندن زنجبیل در رژیم غذایی تان این است که با نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل یا زنجیل تازه ی رنده شده و یک فنجان آب داغ، دمنوش زنجبیل درست کنید.”

دمنوش نعنا و بابونه

بعد از یک شام سنگین احساس پری و سنگینی می کنید؟ با دم کردن یک فنجان دمنوش داغ نعنا یا بابونه به بهبود معده تان کمک کنید. هر دو نوع دمنوش عضلات دستگاه گوارش تان را تسکین می دهند، هضم را آسان می کنند و به بدن تان کمک می کنند گاز معده را از بین ببرند.

ساس می گوید: “دمنوش نعنا می تواند به کاهش نفخ کمک کند، که سبب می شود شکم تان ظاهری تخت تر داشته باشد. و شاید بابونه به بهبود خواب کمک کند – و خواب بسیار کم با چربی شکم در ارتباط است.”

آووکادو

تردید نکنید. آووکادو را در ساندویچ تست، پاستا، کیک شکلاتی، پودینگ یا حتی نان موز بریزید- شکم تان از شما تشکر خواهدکرد. این ابرمیوه (بله از لحاظ فنی یک میوه است) حاوی ۲ گرم فیبر سیرکننده و ۴ گرم چربی تک اشباع است که برای قلب مفید است و می تواند به کم کردن وزن کمک کند. اخیرا پژوهشگران در پژوهشی پی بردند آدم هایی که مرتب آووکادو می خورند نسبت به کسانی که نمی خورند دور کمر کم تری دارند و بنابراین آواکادو می تواند به آب کردن چربی شکم کمک کند.

و آووکادو علاوه بر کوچک نگه داشتن شکم، ممکن است برای روده نیز مفید باشد. میدلبرگ توضیح می دهد: “چربی های سالم مانند چربی آووکادو برای سلامت روده ضروری است، چون معده را پوشش می دهد و هضم آسان را ممکن می سازد. هم چنین این میوه جذب مواد مغذی دیگر و آنتی اکسیدان ها را در بدن افزایش می دهد.”

شکلات تلخ

اگر به شیرینی علاقه دارید دلگرم شوید: همه ی شکلات ها ممنوع نیستند. میدلبرگ توضیح می دهد: “شکلات تلخ باکیفیت (هر شکلاتی با کاکائوی بالای ۶۵۵ درصد) واقعا برایتان خیلی خوب است.” شکلات تلخ هم مانند آووکادو حاوی اسیدهای چرب تک اشباع است، که ممکن است به تسریع سوخت و ساز کمک کند. پژوهشی در دانشگاه کالیفرنیا، سان دیگو نشان داده است بزرگسالانی که بیش تر شکلات تلخ بیش تر مصرف می کنند، نسبت به کسانی که زیاد شکلات نمی خورند شاخص توده ی بدنی کم تری داشتند.

فقط مراقب میزان مصرف تان باشید: میدلبرگ توصیه می کند برای این که در هنگام مصرف میزان کالری را کنترل کنید، تکه ای به اندازه ی “بسته ی نخ دندان” بخورید.

بادام

برای تنقلات بی ضرر سراغ یک مشت بادام بروید. این مغز مانند شکلات تلخ و آووکادو حاوی اسید چرب تک اشباع است، که ممکن است به بدن کمک کند چربی شکم بسوزاند و با گرسنگی مقابله کند. اخیرا پژوهشی در مجله ی بین المللی چاقی مفرط نشان داده است آدم هایی که به عنوان بخشی از رژیم غذایی کم کالری یک وعده بادام می خورند، در مقایسه با کسانی که رژیمی مشابه دارند اما به جای بادام تنقلات با کربوهیدرات بالا می خورند، در آب کردن چربی شکم موفق ترند و وزن بیش تری کم می کنند.

چای سبز

این نوشیدنی سنتی سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که برای مبارزه با ورم، افزایش انرژی و چربی سوزی مفید است و قطعا به آب کردن چربی شکم کمک می کند. و علم مکررا چای سبز را با کاهش وزن در ارتباط دانسته است: مثلا یک پژوهش نشان داده است نوشیدن ۵ فنجان در روز به آدم ها کمک می کند ۲ برابر بیش تر وزن کم کنند، که به طور در بخش میانی بدن مشهود است. در پژوهشی دیگر پژوهشگران کسانی را رژیم گرفته بودند بررسی کردند و مطمئن شدند کسانی که چای سبز می نوشند نسبت به کسانی که نمی نوشند وزن بیش تری کم کردند.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 3187
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4802802
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي