21:20:31 - دوشنبه 4 جولای 2016
پس از دیدار با دانشجویان؛
انعکاس بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های جهان
«… اکثر این رسانه‌ها به بخش مهمی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توجه نشان داده و گزارش‌های خود را حول محور آن تنظیم کرده‌اند».

به گزارش ارس رسا ؛ بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان، انعکاس گسترده ای در رسانه های منطقه و جهان داشته است.

JamNewsImage07112051
خبرگزاری فرانسه (afp)، خبرگزاری رویترز (reuters)، رادیوی موسوم به اروپای آزاد (rferl)، دیلی میل (dailymail)، تایمز اسرائیل (timesofisrael)، العربیه (alarabiya)، المنار (almanar)، گالف تایمز (gulf-times)، میدل ایست آی (middleeasteye) و … از جمله رسانه هایی هستند که به این موضوع پرداخته اند.

متن کامل بیانات رهبر انقلاب را اینجا ببینید

اکثر این رسانه ها توجه خود را به تاکید رهبر معظم انقلاب بر عدم همکاری با آمریکا در مسائل منطقه ای معطوف داشته و گزارش هایشان را زیر عنوان “رهبر ایران می‌گوید کشورش درباره سوریه با آمریکا هماهنگی نخواهد کرد” تنظیم کرده اند.

العربیه نوشت: آیت الله علی خامنه ای، رهبر عالی ایران، طی اظهاراتی که روز یکشنبه در وب سایت رسمی وی منتشر شده بیان داشت: ایران هرگز درباره سوریه و دیگر درگیری های منطقه ای با آمریکا هماهنگی نخواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: این موضع رهبر ایران در شرایطی مطرح شده که نیروهای مورد حمایت آمریکا می کوشند، به سمت پایگاه داعش در شهر منبج سوریه پیشروی کنند.

میدل ایست آی به نقل از مقام معظم رهبری می نویسد: ما چنین هماهنگی را نمی خواهیم زیرا هدف اصلی آنها قطع حضور ایران در منطقه است.

این پایگاه خبری افزود: [آیت الله] خامنه ای طی سخنرانی برای دانشجویان ایرانی بار دیگر خواستار توقف مداخله آمریکا در منطقه شده است.

رهبر ایران اظهار داشته که واشنگتن علیرغم توافق هسته ای سال گذشته با قدرت های جهانی، همچنان به اقدامات خصمانه خود علیه کشورش ادامه می دهد.

وب سایت رادیو اروپای آزاد ضمن انعکاس بیانات رهبر معظم انقلاب نوشت: تهران هرگونه هماهنگی با ائتلاف تحت رهبری آمریکا که گروه افراطی داعش در سوریه و عراق را بمباران می کند را رد کرده است.

این پایگاه خبری افزود: با این حال، تهران به صورت مستقل از بغداد و دمشق در نبرد علیه گروه داعش حمایت می کند.

در این میان خبرگزاری رویترز به بخش دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب توجه کرده و تیتر زد: رهبر عالی ایران می گوید، بازنگری در قراردادهای جدید نفتی ضروری است.

به نوشته رویترز، آیت الله علی خامنه ای، رهبر عالی ایران، عصر روز شنبه اظهار داشت، هیچ یکی از قراردادهای جدید نفتی و گازی با شرکت های بین المللی، بدون انجام اصلاحات لازم در چارچوب منافع کشور منعقد نخواهد شد.

تایمز اسرائیل اما درخواست رهبر انقلاب مبنی بر تشکیل جبهه واحد دانشجویی علیه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را مورد توجه قرار داده است.

این پایگاه صهیونیستی گزارش خود را زیر عنوان “[آیت الله] خامنه‌ای خواستار تشکیل جبهه واحد دانشجویی علیه اسرائیل و آمریکا شد” تنظیم کرده است.

در این گزارش می خوانیم: آیت الله علی خامنه ای، رهبر عالی ایران، روز شنبه از دانشجویان مسلمان در سراسر جهان خواست جبهه متحدی را در مخالفت با آمریکا و اسرائیل تشکیل دهند. وی همچنین متعهد شد که کشور هرگز با ارتش آمریکا در جنگ سوریه هماهنگی نکند.

منبع: جام نیوز

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 42
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871698
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي