18:55:25 - جمعه 8 دسامبر 2017
کاهش بیکاری در روستاها با اجرای طرح روستا تعاون
معاون وزیر تعاون می‌گوید مهمترین هدف طرح روستا تعاون، توانمندسازی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی است تا روستاییان با تشکیل تعاونی و استفاده از ظرفیت‌های روستای محل سکونت خود اشتغالزایی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ سید حمید کلانتری اظهار کرد: طرح روستا تعاون از مهاجرت بی رویه و گسترده روستاییان به شهرهای بزرگ جلوگیری می‌کند و نرخ بیکاری در مناطق محروم و روستایی را کاهش می‌دهد.

وی از بخش تعاون به عنوان یکی از بسترهای ایجاد اشتغال در روستاها نام برد و افزود: برای اجرای طرح اشتغال روستایی، مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی مصوب شده که از طریق چهار بانک کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی توزیع خواهد شد.

به گفته معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تسهیلات مذکور معادل ۱۱ هزار میلیارد تومان است که با سود شش درصد به مناطق محروم و کم برخوردار اختصاص داده می‌شود تا از این منابع در زمینه‌های گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی استفاده شود.

کلانتری با بیان اینکه تسهیلات مذکور با اولویت مناطق مرزی و عشایری پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: متقاضیان دارای طرح‌های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار می‌توانند از این تسهیلات بهره مند شوند و به رونق تولید و اشتغال در مناطق محروم و روستایی کمک کنند.

وی در پایان از شناسایی و مزیت سنجی بیش از ۷۰۰ روستا خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح در گام اول هزار روستا به تفکیک هر استان هدفگذاری شده که در صورت پیشرفت مطلوب کار در گام دوم هزار روستای دیگر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 168
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4902826
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي