13:11:00 - سه‌شنبه 7 نوامبر 2017
رئیس امور منابع آب مغان:
کاهش ۲۳ درصدی آب سد ارس و ۳۳ درصدی آب سد خدافرین
فرماندار شهرستان پارس آباد با تاکید بر اینکه با جار و جنجال تشویش اذهان عمومی نمی شود کاری از پیش برد ، بر پیگیری حقابه شهرستان پارس اباد مغان از طریق مجاری قانونی تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ جلسه شورای حفاظت از منابع ،مجاری و تاسیسات آبی مغان امروز چهارشنبه با حضور فرماندار،مدیر منابع آب مغان و سایر مدیران و مسئولان این کارگروه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس آباد تشکیل شد.

فرماندار شهرستان پارس آباد در این جلسه با تاکید بر اینکه به دلیل کاهش آب و بحران موجود در کشور و استان باید از آب های زهکشی نیز استفاده کرد،بر بهره برداری از این آبها در صورت سالم بودن و عدم تهدید محصولات کشاورزی و غیر بهداشتی بودن آن تاکید کرد.

اکبر صمدی با اشاره به اینکه ابتدا باید به کشاورزان و زارعانی که سالهاست در منطقه زراعت میکنند و مجوز حقابه دارند؛آب اختصاص داد،افزود: در صورتی که آب از حد مطلوب بالا بود و مشکلی در تخصیص آب به کشاورزان محلی وجود نداشت ، میتوان به زمین های بالادستی نیز آب اختصاص داد.

رئیس شورای تامین شهرستان پارس آباد به پیگیری مطالبات حقابه این شهرستان از طریق مجاری قانونی و حقوقی سخن گفت و گفت:جار و جنجال و تشویش اذهان عمومی و تعمیم هنجارها عاقلانه نیست و نمی شود کاری از پیش برد،بلکه با پیگیری این مطالبات از مجاری قانونی است که میتوان بر حقوق حقه ای شهرستان پارس اباد نایل شد و مانع تضییع آن به دست زیاده خواهان شد.

وی با مخاطب قرار دادن شهرداری و امور آب به تعجیل در تکمیل کانال محله های آزادگان و ستارخان تاکید کرد و  گفت: به دلیل سرریز شدن کانال و جوی های آب این محلات خیابانها و خانه های اهالی خصوصا محله آزادگان دچار آب گرفتگی و ایجاد مشکلات برای خانوارها می شود و هر چه سریعتر باید کانالها و جوی های این محلات تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد تا موجب ایجاد مشکل برای اهالی نشود.

در ایتدای این جلسه منصور قهرمانی مدیر امور منابع آب مغان با گزارش از وضعیت آب سدهای مغان و ارس از کاهش محسوس میزان آب این سدها در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: در مقایسه با سال گذشته میزان آب پشت سد ارس که ۴۳۰ میلیون متر مکعب بود،به ۳۳۳ میلیون متر مکعب کاهش یافته که حدود ۲۳ درصد کاهش را تجربه کرده است و سد خدافرین نیز با ۲۴۸ میلیون متر مکعب در سال گذشته با ۳۳ درصد کاهش به ۱۶۵ میلیون متر مکعب در سال جاری تقلیل یافته است.

 

 

گزارش: رضا امیرپور

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 357
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872013
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي