17:30:53 - یکشنبه 4 سپتامبر 2016
مدیرعامل کشت و صنعت مغان:
کشت و صنعت مغان به دانشگاه علمی و عملی تبدیل می‌شود/ تبادل استاد و دانشجو با صربستان
مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: از مهر ماه دانشگاه جامع علمی کاربردی مغان راه‌اندازی می‌شود تا این بنگاه بزرگ اقتصادی به دانشگاه علمی و عملی بخش کشاورزی در تربیت نیرو تبدیل شود.

13950518000259_PhotoA

به گزارش ارس رسا ، اروجعلی محمدی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: رسالت اصلی شرکت کشت و صنعت تقویت وتوانمندی اصل دانایی محوری است که بر همین اساس کشت و صنعت در سال‌های فعالیت خود توانسته است به یک مجموعه قابل اتکا در تولید محصولات متنوع و آگاهی‌بخشی به زارعان منطقه مغان تبدیل شود.

وی افزود: با احیای اصل دانایی‌محوری می‌توانیم مجموعه کشت و صنعت مغان را به عنوان یک دانشگاه عملیاتی و کاربردی برای توانمندسازی کشاورزان در توسعه پایاب سدخداآفرین تبدیل کنیم تا با عملیاتی شدن این پروژه زمینه ایجاد فرصت‌های اشتغال بیشتر فراهم آید.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: از مهر ماه دانشگاه جامع علمی کاربردی مغان راه‌اندازی می‌شود تا این بنگاه بزرگ اقتصادی به دانشگاه علمی و عملی بخش کشاورزی در تربیت نیرو تبدیل شود.

محمدی با بیان اینکه به دور از شعار دادن می‌خواهیم در عمل زمینه و بستر توسعه اشتغال را با استفاده از ظرفیت بخش کشاورزی فراهم کنیم،‌ افزود: همان طوری که برخی از موسسات و سازمان‌ها همچون بانک‌ها، ارتش و … دانشکده مخصوص خود برای تربیت نیرو و انجام تعهدات اجرایی در این حوزه دارند به نظر می‌رسد در بخش کشاورزی نیز می‌توانیم کشت و صنعت را به عنوان یک دانشگاه عظیم در ارتقای توان تولید این بخش تبدیل کنیم.

وی افزود: مقدمات کار را برای راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی کشت و صنعت فراهم کردیم و سعی‌مان بر این است تا دانشجویان این دانشگاه به شکل عملیاتی و کاربردی در مزرعه آموخته‌ها و مهارت‌های را به نمایش بگذارد که در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای را با مراکز علمی و دانشگاهی کشور مقابله کردیم که این دانشگاه با توان مضاعف بتواند فعالیت کند.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان تصریح کرد: قصد داریم از مهر ماه با جذب دانشجو در این دانشگاه که ساختمان آن نیز در حال تجهیز است بتوانیم بهترین نیروهای بخش کشاورزی را تربیت و پرورش دهیم.

محمدی ادامه داد: با همکاری وزارت امور خارجه تبادل استاد و دانشگاه بین کشت و صنعت مغان و پژوهشکده کشاورزی صربستان انجام می‌شود تا بتوانیم با تقویت روابطمان زمینه توسعه و تقویت دانشگاه علمی کاربردی کشت و صنعت را فراهم کنیم.

وی گفت: منکر زحمات سایر دانشگاه‌ها در تربیت نیروهای متخصص بخش کشاورزی نیستیم و تمام تلاشمان بر این است تا مهندس خروجی این دانشگاه بتواند آگاهی نسبت به بخش کشاورزی و تولیدات آن داشته باشند که متاسفانه در شرایط کنونی چنین وضعیتی خروجی را از دانشگاه‌ها شاهد نیستیم.

منبع : فارس اردبیل

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1515
  • بازدید دیروز: 7817
  • کل بازدیدها: 4946357
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي