18:21:19 - دوشنبه 30 جولای 2018
کشت و صنعت مغان نصیب چه کسی شد؟
یک مقام مسئول گفت: هر چند اعلام نام خریدار ظرف بیست روز آینده و با قطعیت معامله به طور رسمی منتشر می‌شود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد، سهام شرکت کشت و صنعت مغان از سوی شرکت توسعه بازار سرمایه تهران خریداری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ یک مقام مسئول گفت: سازمان خصوصی سازی روز دوم مرداد ماه ۱۳۹۷ بلوک ۱۰۰ درصدی سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شامل ۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون و ۳۰۷ هزار سهم این شرکت را به مزایده گذاشت که پس از رقابت سه گروه در نهایت کمی بالاتر از قیمت پایه به بخش خصوصی فعال در صنعت کشاورزی و غذایی واگذار شد.

با این مزایده، در حالی بزرگ‌ترین واگذاری سازمان خصوصی به لحاظ عملکرد رقم خورد که بر خلاف واگذاری‌های قبلی، حصه نقدی این معامله به جای درصد مشخصی معادل با یک هزار میلیارد ریال تعیین شد.

۱۰۰ درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برای این مزایده به قیمت پایه هر سهم ۵ هزار و ۵۳۴ ریال و ارزش کل پایه ۱۷ هزار و ۶۱۰ میلیارد و ۸۸۶ میلیون و ۹۳۸ هزار ریال قیمت گذاری شده بود که با رقابت چند گروه در نهایت از سوی یک شرکت حقوقی از بخش خصوصی خریداری شد.

همچنین سپرده شرکت در این واگذاری نیز معادل با مبلغ ۵۲۸ میلیارد و ۳۲۶ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۱۴۰ ریال تعیین شده بود.

هر چند اعلام نام خریدار ظرف بیست روز آینده و با قطعیت معامله بطور رسمی منتشر می‌شود اما بررسی‌های فارس نشان می‌دهد این سهام از سوی شرکت توسعه بازار سرمایه تهران خریداری شده است. مجموعه فروشگاه رفاه نیز از دیگر رقبای این مزایده گزارش شده است.

برنده این مزایده که می‌تواند وجه معامله را به صورت اقساط ۹ ساله و نرخ سود ۱۰ درصد با سازمان خصوصی سازی تسویه کند، از دو سال تنفس در پرداخت اولین قسط خود برخوردار خواهند شد.

 انجام عملیات کشاورزی و دامداری و ایجاد صنایع و فرآورده‌های کشاورزی و دامی مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را تشکیل می‌دهند.

این مجتمع با توجه به صورت‌های مالی منتشر شده در سال گذشته با زیان مواجه شده و مدیریت ناکارآمد منجر به کاهش بهره‌وری و تعدیل گسترده نیرو در زمان حضور مدیریت دولتی شده است.

انتهای پیام/فارس

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1120
  • بازدید دیروز: 2294
  • کل بازدیدها: 4901003
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي