14:08:12 - چهارشنبه 31 مه 2017
کشت چغندرقند در ۲۱۰۰ هکتار از اراضی پارس آباد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: امسال ۲ هزار و ۱۰۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پارس آباد به کشت چغندر قند اختصاص یافته است.

به گزارش ارس رسا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما اردبیل/ امسال ۲ هزار و ۱۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پارس آباد به کشت چغندر قند اختصاص یافته است.
حسنیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد با بیان اینکه عملکرد این محصول در هر هکتار ۵۰ تن می باشد گفت: پیش بینی می شود امسال از اراضی زیر کشت شهرستان یکصد و ۵ هزار تن چغند قند استحصال شود.
وی با اشاره به توانمندی های شهرستان پارس آباد در تولید قند و شکر و فرآورده های جانبی چغندرقند، گفت: خوشبختانه کارخانه قند شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با قدمتی بیش از نیم قرن توان تولید شکر سفید، ملاس و تفاله این محصول را داشته که می تواند در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در افزایش سودآوری این محصول برای منطقه موثر باشد.
حسنیان با بیان اینکه این شهرستان در تولید چغندر قند و استحصال محصولات این حوزه ، سرآمد استان و سایر شهرهای کشور بوده خاطرشان کرد: محصول خام چغندرقند برداشت شده از اراضی شهرستان به منظور تولید محصولات مرتبط با چغندر قند و رفع نیازهای بازار عرضه و مصرف می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: عملیات برداشت چغندرقند در شهرستان پارس آباد از ۲۵ مهر آغاز خواهد شد./
گزارش از : خبرنگار صدا و سیما در پارساباد – یعقوب شجاعی

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 3246
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4802861
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي