خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
20/09/16 12:51
شناسه خبر : 33149

کمک ۱۳ میلیاردی دولت به شهرداری از محل اعتبارات بازآفرینی است

فرماندار شهرستان مرزی پارس آباد مغان گفت : شهر بزرگی چون پارس آباد با ۱۳ محله که ۹ محله آن جز محلات حاشیه نشین است نیاز مبرم به اعتبارات ملی باز آفرینی دارد. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ ابراهیم امامی  فرماندار شهرستان مرزی پارس آباد مغان صبح امروز در جلسه بازآفرینی محلات هدف و سکونتگاه های غیررسمی شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه بحث سکونتگاه‌های غیررسمی و ساماندهی کالبد شهری جزو اولویت‌های دولت است گفت: برای این موضوع اعتبارات بسیار عالی در سطح ملی اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان  پارس آباد مغان  اعتبارات باز آفرینی را یک ظرفیت بسیار بی نظیر برای شهرداری ها دانست و افزود: شهرداریها با بهره گیری از اعتبارات ملی این طرح ،خود را از بار مالی تامین زیرساختهای این مناطق رها نموده اند .

وی با اشاره به بودجه سالانه ۲۸ میلیاردی شهرداری و شورا تشریح کرد: فقط از محل باز آفرینی دولت مبلغ ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون به پروژه های مصوب شهرداری کمک می کند و باید در جذب این اعتبار ملی اهتمام ویژه ای گردد.

امامی بازگشت اعتبارات و استفاده آن در سایر شهرها را غیر قابل قبول دانست و اظهارداشت: شهر بزرگی مثل پارس آباد با ۹ محله حاشیه نشین به شدت به این اعتبارات نیاز دارد.

وی از توافق اخیر با شهرداری و شورای پارس آباد برای تسهیل و در اختیار گذاشتن منابع مالی برای گشایش در اجرای اولویتهای شهرستان خبر داد و گفت: اجرای ادامه خیابان مطهری ،ساماندهی ورودی های شهر و ساماندهی ترمینال و میدان تره بار و کانال محمدرضالو محله آزادگان در اولویت توافقات با شهرداری قرار دارد و انتظار داریم تا آبان ماه امسال تغییرات ملموسی در شهر دیده شود.