خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
18/12/24 20:32
شناسه خبر : 31019

کنفرانس مطبوعاتی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس با مدیران مسئول نشریات محلی

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت پارس در این نشست، سود شرکت را در مقایسه با سنوات گذشته حداقل دو برابر عنوان کرد و گفت: علیرغم بروز و ظهور بحران اقتصادی در سطح کشور، این شرکت به سود دو برابر دست یافته است که در نوع خود دستاورد بزرگی به شمار می رود،آن هم در شرایطی که هزینه ها در مقایسه با سالهای گذشته به سبب تورم موجود چندین برابر شده است. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ کنفرانس مطبوعاتی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس با حضور روزنامه نگاران و مدیران مسئول نشریات محلی در سالن کنفرانس این شرکت،برگزار شد.
ارسلان کاظم پور مدیر عامل شرکت پارس در این نشست از دگرگونی اساسی در این شرکت سخن گفت و گفت: همانطور که در عمل نیز این وضعیت برای همگان قابل درک و ملاحضه است شرکت پارس در ماههای اخیر از هر حیث دستخوش تحولات پایه ای شده است و مکانیسم شرکت از پارادایم جدیدی که توسط مدیریت تبیین شده است؛پیروی میکند.
کاظم پور همچنین از طراحی و اجرای فنداسیون نوین در تمامی بخش های شرکت، خصوصا در بخش نیروی انسانی و تولید سخن به میان آورد و تصریح کرد: با گفتار درمانی و تزریق انگیزه و اعتماد به نفس،در کالبد پرسنل شرکت و همچنین برداشتن مرزها و فاصله ها و اجرای عدالت میان تمامی پرسنل ، عزم و پشتکار جدیدی در روحیه کارکنان خدوم و متعصب شرکت بوجود آمده است که این خود آغاز یک انقلاب فرهنگی
و تابوشکنی در شرکت پارس از آغاز تاکنون بوده است و سبب رشد و بالندگی شرکت شده است.
مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت پارس، سود شرکت را در مقایسه با سنوات گذشته حداقل دو برابر عنوان کرد و گفت: علیرغم بروز و ظهور بحران اقتصادی در سطح کشور، این شرکت به سود دو برابر دست یافته است که در نوع خود دستاورد بزرگی به شمار می رود،آن هم در شرایطی که هزینه ها در مقایسه با سالهای گذشته به سبب تورم موجود چندین برابر شده است.
کاظم پور توسعه شرکت پارس در تمامی زمینه ها خصوصا در حوزه تولیدات کشاورزی و دامی و افزایش سودخالص خالص و کاهش هزینه ها را از اهداف شرکت در ایام آتی ذکر کرد و اظهار داشت: ایجاد صنایع بسته بندی و تبدیلی و تکمیلی،ایجاد اشتغال و صادرات تولیدات شرکت، جزو چشم اندازهای آتی شرکت بوده و طبق برنامه مدون پنج ساله که برای توسعه شرکت ترسیم شده است،این شرکت تبدیل به یک برند معتبر در سطح کشور خواهد شد.
وی عرضه سهام شرکت پارس با برند (مارک)تجاری (زپارس) در بورس اوراق بهادار را آغاز جهش و گام نخست در راستای دستیابی به آرمان ها و اهداف این شرکت دانست و تصریح کرد: گام نخست چشم انداز پنج ساله این شرکت با عرضه در بورس اوراق بهادار محقق شده و سهام آن از ۳۲۰ تومان به ۹۷۴ تومان افزایش یافته است که گام های بعدی نیز با بهره برداری از فاز نخست گاوداری دو هزار راسی و تبدیل ۴۵۰۰ هکتار از اراضی دیم شرکت به سیستم نوین آبیاری که با پیشرفت ۵۰درصدی در حال انجام است،محق خواهد شد.
کاظم پور علاوه بر نیروی پشتکار و تدوین برنامه مدون برای تحقق وعده ها، اقدامات دیگری را نیز در توسعه و پیشرفت شرکت دخیل دانست و ظهار داشت: توسعه و پیشرفت قبل از هر چیزی مستلزم داشتن محیطی امن و عاری از هرگونه تنش و آشفتگی است و در این راه نیازمند یاری و همراهی دستگاههای حاکمیتی و رکن چهارم دموکراسی هستیم تا با توسعه زپارس و گسترش آن در سطح منطقه بتوانیم اندکی از درد و گرفتاری مردم را کاهش دهیم.
قدردانی از پیگیری های استاندار، نماینده و فرمانداران و دیگر دستگاههای مرتبط با این شرکت در سطح منطقه، بخش دیگری از سخنان مدیر عامل در خصوص اجرای پروژه ها تاکنون و در راستای دستیابی به موفقیت های روزافزون در ایام و ادوار آتی بود.
او همچنین از خرید هفت دستگاه تراکتور پیشرفته “کلاس” برای تجهیز ناوگان ماشین آلات کشاورزی شرکت سخن گفت و ابراز داشت: علاوه براین، یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان ادوات دنباله بند نیز، خریداری و ضریب میکانیزاسیون شرکت را افزایش داده ایم.
پس از پایان توضیحات مدیر عامل در خصوص برخی مسائل ، نوبت به بخش پرسش و پاسخ رسید و خبرنگاران به ترتیب سوالات و دغدغه های خود را بعنوان نمایندگان افکار عمومی برای مدیر عامل شرکت پارس مطرح است.
کاظم پور در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا و نشریه آوای حقیقت مبنی بر چگونگی وضعیت پرسنل شرکت پارس و نحوه تبدیل وضعیت پرسنل اظهار داشت: آیین نامه تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی تدوین و تنظیم شده است اما به دلیل بلاتکلیفی سهام شرکت مغان فعلاً مسکوت مانده است و به محض تصویب آن در هیات مدیره ، نسبت به تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی اقدام خواهد شد.
کاظم پور البته این را نیز گفت که: تفاوت چندانی به لحاظ حقوق مزایا در مقایسه با سنوات گذشته در دریافتی پرسنل وجود ندارد و این فاصله به حداقل رسیده است تا جایی که در خصوص تامین امنیت شغلی پرسنل شرکت نیز شخصا تا زمانیکه بنده حضور دارم، هیچ کارگری از کار بیکار نخواهد شد مگر اینکه رفتار کارگری با آنچه در قانون کار قید شده است،منافات داشته باشد.

مدیر عامل تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و دو هزار نفر به صورت فصلی و غیرمستقیم در این شرکت اشتغال دارند اما در مقایسه با سال گذشته ۴ میلیارد تومان به پرسنل حقوق اضافه پرداخت شده است که این تاثیر به سزایی در ایجاد انگیزه بین کارکنان داشته است.
کاظم پور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص میزان درآمد شرکت و تفاوت آن با سالهای گذشته اظهار داشت: گردش مالی شرکت در سال ۹۵حدود ۵۴ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۶ به حدود ۶۸ میلیارد تومان و پیش بینی میشود در پایان سال ۹۷ به ۱۰۵ میلیارد تومان برسد که با توجه به درآمد حاصل شده سود آن نیز به ترتیب۱۲ – ۱۶ و ۲۳ میلیارد تومان میرسد.
همچنین وی در پاسخ به سوال خبرنگار امید مغان مبنی بر میزان تولید شیر در شرکت پارس اذعان داشت: این بنگاه اقتصادی با تولید میانگین ۳۸ تن شیر در روز، از نظر وزنی و حجم تولید، رکوردار استحصال شیر در منطقه شمالغرب کشور است ،بطوریکه به ازای هر راس گاو دوشا حدود ۳۸ کیلوگرم شیر تولید می شود که میزان رشد آن ۶ درصد در مقایسه با سال گذشته است و تلاش می شود این میزان به ۴۵ تن در روز افزایش یابد.
وی تصریح کرد: توسعه گاوداری از طرح های مهم پارس است که فاز نخست آن، برای دو هزار راس مصوب و برای اخذ تسهیلات به بانک کشاورزی ابلاغ شده است و به محض تثبیت قیمت ها، در میزان وام بانکی بازنگری و پس از ارزیابی مجدد، عملیات اجرایی این طرح شروع خواهد شد.
او از اجرای طرح پرورش ماهیان گرم آبی در این شرکت که امسال برای اولین بار با پرورش ۱۰هزار قطعه ماهی گرم آبی شامل ۴ نوع ماهی کپور، آمور، فیتواک و کله گنده به صورت آزمایشی در دواستخر ذخیره آب اجرا شده است،از انجام عملیات فاز اول این پروژه در سطح ۲۳۰هکتار در سال آینده خبر داد و افزوود: اجرای این پروژه درطرح مطالعاتی مهندسین مشاور در زمینی به مساحت ۸۰۰ هکتار پیشتر به انجام رسیده است.
کاظم پور در پاسخ به پرسش خبرنگار آران مغان در خصوص شفافیت وضعیت مالی شرکت افزود: پذیرش سهام در بورس وراق بهادار خود مستلزم برخورداری از شفافیت ۱۰۰درصدی در بحث مالی و عملکرد است و چنانچه عاری از شفافیت بوده یا انحرافی در آن ملاحضه شود،بدون شک نسبت به آن اقدام عاجل معمول خواهد شد.
مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت پارس در تشریح ارقام محصولات تولیدی و ظرفیت آن گفت: استراتژی الگوی کشت در شرکت پارس استحصال محصولاتی با بالاترین راندمان است، عندالاقتضاء افزایش تولید در واحد سطح محصولات پاییزه و بهاره به ترتیب ۱۵و ۲۵درصد در سال گذشته هدف گذاری شده بودکه در این راستا موفق شدیم میزان تولید گندم آبی را از ۵۰۸۳ کیلو به ۶۴۰۰ کیلو، جو آبی از ۴۳۰۰ کیلو به ۶۲۰۰ کیلو، ذرت بذری از ۳۸۰۰ به ۵۰۰۰ کیلو و کلزا را از ۲۵۰۰ کیلوگرم به ۳۱۰۰ کیلوگرم در واحد سطح برسانیم و در تولید کلزا در پهنه شمالغرب کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده و گستره کشت کلزا را از ۶۰۰ هکتار در سال ۹۵ به ۱۷۰۰ هکتار افزایش دادیم مضافا اینکه تولید کننده انحصاری ذرت بذر هیبرید رقم ۷۰۴ و ۷۰۵ هستیم.
کاظم پور از تولید بذر کلزای زمستانه با مشارکت شرکت فرانسوی نیز خبر داد و از اجرای طرح کشت و تولید بذر کلزای زمستانه با همکاری و مشارکت شرکت “اورالیس” فرانسه سخن گفت و تصریح کرد: در سال گذشته۲۳۰تن بذر ذرت تولید، فراوری و در سطح کشور توزیع و کشت شده است که گزارش های جهاد کشاورزی نشانگر برتری شرکت در زمینه بذر تولیدی نسبت به همتای فرانسوی است.
وی میزان نیاز کشور به بذر کلزا را هزار تن ذکر کرد و ابراز داشت: شرکت پارس بر اساس قرارداد جاری با وزرات جهاد کشاورزی، صد درصد نیاز کشور به این بذر را در سال آینده تامین خواهد کرد.
مدیرعامل کشت و صنعت پارس در بخشی از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار نشریه هرگون و واگذاری اراضی مورد مناقشه به عشایر منطقه گفت: از ۱۸ هزار هکتار اراضی زیر کشت این شرکت در سال ۶۶ اکنون ۱۱ هزار هکتار باقی مانده است و بخشی از این اراضی در همین راستا و با مصوبه دولت قبلی به عشایر محدوده نشین واگذار شده و قسمتی در اختیار برخی سازمان ها نهادهاست، با این توضیح که مدیر عامل هیچگونه دخل و تصرفی در این زمینه نداشته و بعنوان یک مدیر عامل وظیفه ام حفظ دستاوردها و اجرای استراتژی دولت است.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلیو بسته بندی اظهار داشت: ما تابع سیاست های کلان کشور هستیم، با توجه به اینکه ۴۰ درصد شرکت پارس به کشت و صنعت مغان تعلق دارد و فعلاً تکلیف شرکت مغان در بحث خصوصی سازی مشخص نیست از این رو تا زمانی که این وضع ادامه دارد ما اجازه اجرای طرح های توسعه ای از جمله احداث کارخانه لبنیات و روغن کشی و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی را نداریم مضاف بر اینکه کمبود منابع برای ایجاد صنایع بسته بندی و تبدیلی و تکمیلی یکی دیگر از موانع موجود در این بحث است.

کاظم پور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار آران مغان درباره شایعه کاندیدا شدنش در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و ورودش به کارزار تبلیغات انتخاباتی اذعان داشت: درست است که یک فرد سیاسی هستم و دوبار از حوزه انتخابیه اهر برای انتخابات مجلس نامزد شده ام ولی به هیچ عنوان قصد ورود در انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی چه بعنوان نامزد و چه بعنوان لیدر یا عناوین دیگر را ندارم و با خدای خود عهد کرده ام در این شرکت تنها به کار تولید،تولید و باز تولید در راستای توانمند سازی شرکت بپردازم.
مدیر عامل در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار آران مغان که آیا نماینده شما را به این سمت گمارده است یا خیر؟ گفت: گرچه خود را وامدار هیچ نماینده و مسوولی به جزء مردم منطقه و سهامداران نمی دانم ولی معتقدم، تعامل و ارتباط نزدیک با نماینده، ائمه جمعه و فرماندارن منطقه به شکوفایی و پویایی شرکت کمک زیادی می کند و مجبورم برای پیشبرد امورات شرکت و نیل به اهداف و برنامه های مدون، با نماینده و مسوولان منطقه تعامل و ارتباط تنگاتنگ داشته باشم لذا با اینکه به عنوان گزینه نماینده مردم منطقه به کمیته انتصابات بانک ملی معرفی شده بودم اما نهایتا از مجموع سه نفری که به این کمیته معرفی شده بودند،از بین آنها به بنده رای دادند و با توجه به سوابق بنده انتخابم توسط این کمیته از روی حساب و کتاب بوده است ،نه از روی توصیه و سفارش و یا موارد نامشروع دیگر.
او با تکذیب این موضوع که گفته می شود انتخابش به خاطر فشار و یا تهدید پورحسین نماینده مردم در مجلس به طرح سوال در مورد بانک ملی نبوده است، ادامه داد: اگر نظر نماینده این است که با فشار و سوال او حکم ما را داده اند جا دارد از ایشان تشکر کنیم.
وی با اشاره به شرایط جذب نیرو در این بنگاه عظیم اقتصادی گفت: از نظر ما هرکسی که در این منطقه سکونت دارد جزو مردم مغان است و تمام کسانی در این مدت جذب شرکت شده اند اهل مغان هستند و بنده به هیچ گروه و طایفه و شخصی وامدار نیستم.

در پایان لازم به توضیح است ؛ که این نشست گویای بسیاری از مسائل و رویدادهای این شرکت در طول حدود یک سال گذشته شد و چنین استنباط می شود که دستاوردهای شرکت در طول این مدت غیر قابل مقایسه با دیگر ادوار و سنوات گذشته می باشد لذا آنچه که از زبان و دیدگاه عده ای منتقد یا به تعبیر بهتر معاندان و مخالفانی که منافعشان با حضور مدیر عامل جدید به مخاطره افتاده است، جز تخریب و شانتاژ و تخطئه مبحث دیگری نیست و عملکرد این شرکت بهتر از هر سند و مدرک و مطلبی بیانگر واقعیت های این مجموعه می باشد.

 

تهیه گزارش : رضا امیرپور