17:00:13 - شنبه 16 جولای 2016
سخنگوی سازمان حمایت در گفت‌وگو با تسنیم:
کنگره‌های “تجلیل از حامیان حقوق مصرف‌کننده” غیرقانونی است
ارس رسا : سخنگوی سازمان حمایت گفت: اخیراً برخی افراد غیرمسئول به‌سبب کسب منفعت اقدام به تبلیغ و برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های غیرعلمی با عناوین جذاب و پرمخاطب می‌کنند که اکثر این فعالیت‌ها از مصادیق تبلیغات خلاف واقع و گمراه‌کننده است. غلامرضا کاوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار بخش بازرگانی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: از این

image_fullsize_fed2d8e0-ef8e-4f03-89b1-dc0068560eef_e5b49a49-7b01-4e16-8cb0-d49a208374c7_main-300x

ارس رسا : سخنگوی سازمان حمایت گفت: اخیراً برخی افراد غیرمسئول به‌سبب کسب منفعت اقدام به تبلیغ و برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های غیرعلمی با عناوین جذاب و پرمخاطب می‌کنند که اکثر این فعالیت‌ها از مصادیق تبلیغات خلاف واقع و گمراه‌کننده است.

غلامرضا کاوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار بخش بازرگانی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: از این طریق به اطلاع تمام بنگاه‌های اقتصادی به‌خصوص شرکتهای حامی حقوق مصرف کننده می‌رسانیم، علی‌رغم تبلیغات گسترده‌ای که هر از چند گاه در رسانه‌های همگانی در مورد برگزاری کنگره “تجلیل از حامیان حقوق مصرف کننده” شاهد هستیم، این همایش‌ فاقد مجوز و وجاهت قانونی است.

وی افزود: این کنگره که قرار است خرداد ماه سال جاری در سالن همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شود، مورد تأیید نبوده و ارتباطی با همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان ندارد.

سخنگوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ادامه داد: بررسی و ارزیابی سطح انطباق فعالیت بنگاه‌های اقتصادی با رضایت مشتریان مطابق سازوکارهای علمی و گزارش‌های موجود از شکایات مردم و سطح کیفیت فعالیت بنگاه‌های اقتصادی قابل ارزیابی است و هرنوع معرفی قانونی حامی حقوق مصرف کننده باید با اطلاع، هماهنگی و تأیید کارشناسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان باشد.

وی تصریح کرد: اخیراً برخی افراد غیرمسئول به‌سبب انتفاع بیشتر اقدام به تبلیغ و برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های غیرعلمی با عناوین جذاب و پرمخاطب می‌کنند که اکثریت این فعالیتها فقط به‌منظور کسب سود بیشتر بوده و از مصادیق تبلیغات خلاف واقع و گمراه کننده محسوب می‌شود.

کاوه گفت: سازمان حمایت به‌عنوان تنها نهاد حاکمیتی در حوزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان با مشارکت انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، سالها تجربه و تخصص علمی رصد و کنترل بازار قبل از تولید تا بعد از مصرف داشته و توانسته است با تجمیع ظرفیت‌های تمام سازمان‌ها و نهادهای دخیل در امر حقوق مصرف کنندگان، برای حمایت توأمان از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بنگاههای اقتصادی اقدام کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: شرکت‌ها و تولیدکنندگان نباید فریب تبلیغات خلاف واقع و گمراه کننده این‌گونه کنگره‌های دروغین را بخورند و باید قبل از هرگونه اقدام به پرداخت هزینه برای حضور در چنین برنامه‌هایی از اعتبار و ارزش آن مطمئن شوند.

سخنگوی سازمان حمایت در پایان گفت: این سازمان هرگونه همکاری با کنگره تجلیل از حامیان حقوق مصرف کننده را تکذیب می‌کند و متذکر می‌شود برگزاری کنگره‌هایی با عناوین “حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان” فاقد پشتوانه قانونی و علمی بوده و هیچ ارتباطی به این سازمان و روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان ندارد.

منبع:اقتصاد نیوز

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 239
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871895
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي