20:14:09 - دوشنبه 22 ژانویه 2018
کودتا بر سر تسخیر یک کرسی سیاسی
 در این برهه از تاریخ منطقه که سخت نیازمند یاری و مساعدت و همکاری مدیران و مسئولان ،علی الخصوص نماینده مجلس با نماینده دولت است هیچ راه و طریقتی به غیر از سازش و ترجیح منافع جمع بر منافع فرد اولی تر نیست.

ارس رسا – آنچه این روزها در فضای رسانه ای و عمومی شهرستان پارس آباد شاهد بروز و ظهورآن هستیم گرایش برخی عناصر سودجو و فرصت طلب به سمپاشی و شانتاژ رسانه ای و مجازی علیه برخی مدیران ساعی و ارزشی است ، فضایی که در آن تلاش میشود تا با ترفندهای مختلف و نفوذ به مخیله مخاطبان سناریوها و سیاست های خود را جهت حصول نتیجه مد نظر بکار گیرند.تظاهر به تعهد و دلسوزی و برانگیختن حس ناسیونالیستی شهروندان و توجه به نکات پیش پا افتاده و غیرضرور در مقابل بی ارزش جلوه دادن مسائل پیچیده و نشان دادن معکوس حقایق از جمله ترفندهایی است که این روزها برای برانگیختن احساسات شهروندان و ترغیب برای گرفتن ژست مخالف با مدیران ارزشی از جمله سناریوهای این روزهای پروپاگاندا برای دسست یافتن به مقاصد شوم و موقعیت های ممتاز مد نظر خویش است.
موضوعی که این روزها پروپاگاندا با تظاهر و بهره گیری از هر ابزار و سلاحی به جنگ اهداف مورد نظر خود رفته از هر تریبون و فرصتی به بهانه های عدیده ای در پوشش و استتار مسائل و مشکلات اجتماعی در ژانر فعال اجتماعی و ساختارهای مجازی و .. برای تخریب و تخطئه اهداف مد نظرشان بهره میبرد.
اگر چه نقد و انتقاد و بیان مسائل و مشکلات شهر، وظیفه و حقوق شهروندی هر فرد و شهروندی است، لیکن بیان مستند و متقن و انتقاد سازنده همراه با راهکار سازنده و شفاف، با سمپاشی و سناریو نویسی معاندانه و از روی حب و بغض متفاوت است. اگر چه ممکن است اینکار سبب دستاوردهایی برای گردانندگان و نویسندگان این سناریو داشته باشد،اما قطعا مسبب پسرفت و عقب ماندگی منطقه و اختلاف میان گروهها و احزاب و حتی مدیران و مسئولان و نمایندگان شهرستان و استان خواهد بود.مشورت کردن همواره مورد تایید بوده اما باید شخصیتی به مانند نمایندگان و مدیران طراز اول بدانند که مشاوران جان نثاری که این روزها گرداگرد آنها هستند و خودشان را به عنوان دلسوز و متعهد معرفی می‌کنند، تفکرات باطنی آنها متفاوت از آن چیزی است که نشان می‌دهند و بهتر است نسبت به مشاوره اطرافیان خود حساسیت بیشتری داشته باشند؛نماینده و مدیران دارای پست های کلیدی و حساس اگر حقیقتا به فکر مردم و حوزه خدمت خویش است میبایست نگاه‌شان به زبان‌های آراسته اطرافیان‌ خود نباشد، بلکه سوابق و کارنامه‌ها را باید ببینند نه تملق‌ها را.

بهتر است مدیران و نمایندگان دیدگاههای خود را در خصوص مشاوران و اطرافیان خود تغییر داده و با شناخت کامل از شخصیت ها و افکار و مطامع آنان تصمیم گیری و تصمیم سازی نماید از قدیم گفتند سلام گرگ بی طمع نیست و هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیرد واقعیت اینست که در شرایط کنونی زمان برای جبران اشتباه وجود ندارد و اشتباه مرتکب شده در چنین شرایطی به راحتی فراموش و جبران نخواهد شد، دست اندرکاران دولت خصوصا نمایندگان به عنوان وکلای مستقیم ملت در مجلس باید دقت کنند و از بند اسامی‌ که این روزها برایشان توصیه می‌شود که قاطبه آنها نیز وصل به یک جریان های فکری و باندی و شاید هم وصل به یک شخص هستند،دوری بجویید.
لطفا همه خوب را بشناسید و پس از شناخت کامل از سوابق و اطرافیان و وابستگی ها اظهار نظر فرمایند. در حال حاضر و در بازه زمانی کنونی مردم ،ساختار بی‌هیاهو و برنامه محور می‌خواهند، نه ارگانهایی برای منافع افراد و باندسازی‌های جدید. به نظر میرسد،با این رویه و حضور احتمالی افرادی با منشا فکری متفاوت، هیچ‌گاه این خواب‌های شیرین تعبیر شدنی نخواهد بود.

اکنون این سوال مطرح است که چرا مدیرانی نظیر نماینده دولت در شهرستان و دیگر مدیران ادارات که در جایگاه‌های فعلی خود هم سابقه خوبی دارند و هم کارنامه درخشانی و بارها عملکردشان مورد تایید و تشویق مردم و افکار عمومی بوده و تقدیر مسئولان ارشد را به دنبال داشته و کارنامه قابل قبولی داشتند و حتی فراتر از آن شاهد رکوردهای مدیریتی در مقایسه با مدیران قبلی‌ از جانب آن‌ها بوده‌ایم و منطقه بعد از سالها شاهد رشد و شکوفایی و بالندگی در زمینه های مختلفی که بارها در اخبار ،مقالات و یاداشت ها بدان اشاره شده؛ باید شاهد تغییر و تحول در این کرسی ها بوده و یا بدلیل تامین منافع و مطامع عده ای،منطقه را از وجود چنین مدیران شایسته محروم نماییم؟؟؟
متاسفانه در روزهای اخیر شاهد سمپاشی و هجمه سنگین برخی افراد سودجو و فرصت طلب که به دنبال درخواست های مکرر و غیر معقول از نماینده دولت دست رد بر سینه شان خورده ،هستیم. افرادی که برخی از آنان با منتسب کردن خود به نماینده مجلس سعی در آلوده کردن فضای سیاسی منطقه و تاثیر مخرب و تنش زا بر روابط میان نماینده دولت و ملت هستند.
این عده انگشت شمار که انتقاداتشان را بر پایه سیاست “پروپاگاندا” ترسیم کرده اند بر اساس روح “پروپاگاندا”با بیان مطالب و موضوعاتی تهی از وجود خارجی و مغرضانه در صدد القاء اهداف مد نظر خود بر افکار عمومی جامعه و حتی فراتر از آن تصمیمات و جهت گیری های سیاسی نماینده مجلس هستند تا با فشار و تضییق به نیات پلید خود دست یابند.
در طول دو سال سپری شده از عمر صدارت نماینده دولت و مجلس در منطقه که تقریبا هر دو در بازه زمانی یکسان بر کرسی مسئولیت هایشان تکیه زده اند، واقعیت اینست که مردم غیور و فهیم پارس آباد در طول دو سال گذشته به خوبی شخصیت ها را شناخته خوب و بد را بهتر از هر کس دیگری از همدیگر تشخیص میدهند.
آنچه مبرهن است سلامت نفس منتخب مردم در مجلس در طول حدود دو سال سپری شده از عمر مجلس دهم بر مردم این حوزه تثبیت و تایید شده است و اگر چه دستاورد خارق العاده ای به لحاظ اشتغال و سرمایه گذاری نداشته اند لیکن حداقل در زمینه سلامت نفس، دوری از رانت و فساد و باند بازی های حزبی و طایفه ای و اقوام سالاری تابو شکنی کرده و یک رکورد از خود بر جای گذاشته اند.در خصوص نماینده دولت در شهرستان پارس آباد نیز همانگونه که در محافل و رسانه های دیداری و شنیداری شاهد بوده و هستیم اگر نتوان گفت یک دوره بی نظیر،به ضرس قاطع میتوانیم با توجه به مستندات از آن بعنوان یک دوره کم نظیر یاد کنیم.

گذشته از مباحث مطروحه نماینده مجلس صرفا نقش نظارتی و قانونگذاری در مجلس را برعهده دارد و حق دخالت مستقیم در عزل و نصب ها و مدیران ستگاههای اجرایی را ندارد و اگر قصوری مستند و متقن در راستای وظایف محوله به فرمانداری اتفاق بیفتد، مجلس تنها حق نظارتی و تذکر بر دولت را بر عهده دارد نه اینکه با دخالت مستقیم خود زمینه اختلاف و تنش و تشتت را میان افکار عمومی ترویج نماید.در واقع ابزارهایی که برای عزل فرماندار و دیگر مدیران دستگاهها وجود دارد از شیوه هایی که نماینده و اطرافیانش در صدد اجرای آن هستند بیشتر و منطقی تر است.باری به هر روی شاید اگر در بدبینانه ترین شرایط بخواهیم به این موضوع نظر بیندازیم،بیش از ۹۰ درصد مردم شهرستان پارس آباد در زمینه تلاش ها و شایستگی فرماندار متفق القول هستند و بر آن اذعان دارند.

در چنین شرایطی آنچه که بیش از همه برای توسعه منطقه لازم و ضروری است اتحاد و یکدلی مدیران از جمله نماینده مردم و دولت با یکدیگر است و خلاء آن میتواند سبب از هم گسستگی و بی انگیزگی فرهنگ توسعه و پیشرفت در منطقه شود عاملی که تاکنون یکی از بزرگترین کاستی های معمول در این شهرستان بوده است ، علی ایحال فقدان روحیه وحدت و همکاری و ایجاد زمینه اختلاف و درگیری به مانند سالهای قبل که میان مدیران و نمایندگان مرسوم بوده مهمترین و اولین متضرر این بازی در وحله اول مردم و منطقه است و دودش مستقیما به چشم مردم خواهد رفت. از دیدگاهی دیگر مدیر یا نماینده ای که منافع خود و یا دیگران را بر منافع عموم ترجیح دهد نمیتواند شعار دلسوزی و وحدت و … را سرهد.

بر این باوریم نماینده دولت و مردم در مجلس با استفاده از تجربیات و تفکرات خود نه تنها بر تنش زایی و تقابل با یکدیگر دامن نمیزنند بلکه با صعه صدر و وقار و تدبیر بر تمامی توطئه ها و ریاگری ها و پارادوکس های آشکار عده ای افراد معلوم الحال فائق آمده و راه پیشرفت و توسعه منطقه را شدت خواهند بخشید با پتانسیلی که منطقه از آن برخوردار است قطعا این موفقیت دور از ذهن نیست و در آینده ای نزدیک قابل وصول است.

 

رضا امیرپور

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1836
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4904494
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي