خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
18/06/20 14:24
شناسه خبر : 29924

کیفیت محورهای مواصلاتی شمال اردبیل پایین است

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: باتوجه به ایمن نبودن جاده‌های مواصلاتی شمال استان اردبیل ۴۴ درصد تصادفات جاده‌ای اردبیل مربوط به شهرستان پارس‌آباد مغان است. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ سرهنگ سیدحجت فتاحی بعد از ظهر امروز در نشست فرماندار پارس‌آباد و تعدادی از اهالی روستای عبدالرضاآباد اظهار داشت: متاسفانه طی سالهای گذشته به رغم کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان در شمال استان با رشد تصادفات جاده‌‌ای که اکثرا منجر به فوت می‌شوند، بودیم و این موضوع کمی برای استان و به ویژه بخش گردشگری آن نگران‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۴ درصد تصادفات استان اردبیل در شهرستان پارس‌آباد مغان روی می‌دهد، افزود: این آمار در قیاس با سایر نقاط و مناطق استان اردبیل بسیار نگران کننده است به حدی که ایمن‌سازی سریع جاده ها استان را برای مسئولان استانی و شهرستانی تکلیف می‌کند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل وضعیت و کیفیت پایین جاده‌ها را یکی از عوامل مهم در بروز تصادفات کلان در شمال استان اردبیل دانست و بیان کرد: بر اساس آمار ارائه شده که به عنوان آخرین آمار در دست داریم حدود ۷۰ درصد تصادفات بر اثر عوامل انسانی، ۱۵ درصد عوامل کیفیت وسیله نقلیه و ۱۵ درصد دیگر بر اثر کیفیت جاده‌ها اتفاق می‌افتد که اگر در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ایمن‌سازی جاده ها اقدام شود بخش قابل توجهی از بار تصادفات در شمال استان نیز کاهش خواهد یافت.

فتاحی تصریح کرد: هم‌اکنون آمارهای در دست از تصادفات جاده‌ای در شمال استان به ویژه در حوزه استحفاظی شهرستان پارس‌آباد واقعا نگران‌کننده است که باید گفت که این آمار از حالت عادی خارج و در حال تبدیل به وضعیت بحرانی است و می‌بایست در این زمینه راهکارهای اساسی اندیشیده شده و در دستور کار دستگاه‌های متولی و اجرایی قرار گیرد.

وی ایمن نبودن جاده‌های شمالی استان را خطری برای گردشگری این منطقه دانست و گفت: این موضوع می‌توان موجب ایجاد هراس در بین گردشگرانی که در سفر به استان اردبیل قصر بازدید از مناطق گردشگری طبیعی و تاریخی شمال استان دارند می‌شود که در این زمینه نیاز است تا اقدامات لازم جهت برطرف‌سازی هرچه سریع مشکلات و معضلات جاده‌ای شمال استان به ویژه حوزه پارس‌آباد و مغان بکارگیری شود.

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: طی سالهای گذشته به رغم کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان در شمال استان با رشد تصادفات جاده‌‌ای که اکثرا منجر به فوت می‌شوند، بودیم به طوری که هم‌اکنون ۴۴ درصد تصادفات استان اردبیل مربوط به شهرستان پارس‌آباد و مغان می‌باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم